Gå til innhold

Hvor lenge ammer/ammet deres nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på to uker virker å "tømme" ett bryst på rundt 12 minutter - er det mulig?

Jeg får ham sjeldent til å die lengre på puppen, da mister han interessen og vil ha rapepause. Det fungerer ikke å legge ham til det samme brystet igjen, da bare slipper han. Men hvis han da blir tilbudt bryst nr 2 dier han ivrig videre --- i max12 minutter. 

Anonymous poster hash: 030f6...81b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fullt mulig, jeg kjente en som kun brukte 4 minutter, fra han var 5 dager gammel. Min baby brukte derimot timesvis.... Jeg synes du er heldig. Jeg syntes det var grusomt kjedelig å måtte sitte stille hele døgnet... Jeg lærte meg etterhvert å amme med henne i armene mens jeg gjorde ting og tang i huset!

Anonymous poster hash: 37147...655
Skrevet

12 minutter pr pupp er lenge. Det er jo over 20 minutter pr måltid.

Jeg har aldri målt med stoppeklokke, men max ti min i hvert fall, totalt på et måltid. Lengre enn det kun om ungen sovner og bruker meg som smokk ;)

Anonymous poster hash: 276e3...2d5

Skrevet

Noen spiser fortere enn andre..

Min lille gutt på 2kg, liten munn og startvansker kunne bruke 20-40min på et bryst med mye tull. Andremann var normalvektig og ingen startvansker spiste seg god og mett på 5-10min.. Så babyer og lengde er forskjellig. Så lenge han er fornøyd og ikke slapp så er nok alt i orden. :)

Anonymous poster hash: a378c...a57
Skrevet

Tok vel ca 30 min til saman første vekene, deretter vart ho fort kjappare til ho gjorde seg ferdig med måltidet på 5-10 min.

Skrevet

Gikk ganske raskt i starten, brukte vel kaskje 15-20 min. Etterhvert tok det lengre tid, men da tulla hun mye med puppen..

Skrevet

Frøkna bruker sjeldent mer enn fem min per måltid. Ca 40 sek på å få igang utddrivninga og resten på å spise seg mett. Tok tiden nå for gøy og etter fire min var hun lei og startet kosen :P Aldri mer enn en pupp av gangen. Deilig å slippe å bruke så mye tid på mating :P

Kjenner flere barn som er som henne og flere barn som bruker en halvtime+ per måltid.

Anonymous poster hash: 35abe...d2c

Skrevet

Begge deler er vel like vanlig. Her brukte jeg opp til 30 min de første ukene på å amme, men etter to uker spiste han kjempe kjapt, 5-10 min på ett måltid.

Anonymous poster hash: 284d8...13e
Skrevet

Begge mine gutter har vært 5 minutters babyer helt i fra første stund, de har bare spist av en pupp til måltidet. Fullammer nr.2 ennå som er 4 mnd, og han er god og rund.

Husker jeg stresset litt med dette med første, og tok noen ekstra vektkontroller.

Anonymous poster hash: 1f491...fc4

Skrevet

Tja...........her har det både vært kun 2-3min og 2 timer. Det kommer an på om hun bare vil ha påfyll eller om hun er skikkelig sulten. Hun er nå 3,5 mnd

Skrevet

Helt normalt :)

Anonymous poster hash: 45cfe...224
Skrevet

Hun hadde fått i seg det hun trengte på under 10 min, men kunne fint ligge å kose seg lenge om hun fikk muligheten :) Fra hun var rundt 3-4 mnd brukte hun 3-5 min, nå er hun straks 7 mnd og kan være mett etter bare et par minutter :)

Skrevet

Takk dere. Det gjør godt å høre at jeg er helt på bærtur når det kommer til ammingen. :)

Hi 

Anonymous poster hash: 030f6...81b
Skrevet

Noen spiser fortere enn andre..

Min lille gutt på 2kg, liten munn og startvansker kunne bruke 20-40min på et bryst med mye tull. Andremann var normalvektig og ingen startvansker spiste seg god og mett på 5-10min.. Så babyer og lengde er forskjellig. Så lenge han er fornøyd og ikke slapp så er nok alt i orden. :)

Anonymous poster hash: a378c...a57

Kan jeg spørre deg om du har tips i forhold til de start vanskene for han lille med liten munn?

En nær venninne av meg fikk en pitteliten tass for 6 uker siden og hun sliter sånn med ammingen. Nå orker hun snart ikke mer... Hun får ham til å ta brystet med skjold på, men nå var ikke melke produksjonen stor nok så hun må supplere med mme etter amming.

Anonymous poster hash: 49f44...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...