Gå til innhold

Kan man bade når man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 5 uker og ammer. Kan jeg bade?

Sikkert dumt spørsmål, men jeg er så redd for brystbetennelse!

Anonymous poster hash: 11ef1...f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bade, bare sørg for at du ikke blir kald. Ville kledd på meg og brukt ullinnlegg etterpå!

Skrevet

Hva med bakterier da?

Ikke HI

Anonymous poster hash: c15b2...e1e

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Man skal vel ikke bade før det har gått 6 uker? Men det er jo ikke pga brystene, selvsagt

Skrevet

Jeg hadde aldri kunnet både (i kaldt vann) når jeg ammet, men så tettet melkekjertlene mine seg så til de grader bare noen pustet i retning av brystpartiet mitt, da...;-) Men bakterier i vannet er ikke noe problem når det gjelder amming.

Anonymous poster hash: cbb6b...4ab

Skrevet

Jeg tenkte også på det med bakterier og kulde, eller temperatur forskjellen.

Det er sååå varmt og jeg har så lyst å bade litt med eldstemann, faren orker ikke for han mener det er for kaldt... PINGLE!

Vi får glede oss til mormoren kommer hjem fra ferie og håpe været holder seg så han får badet skikkelig i sommer.

Ouch!!! samvittigheten min brenner for eldste barnet denne sommeren! Jeg kommer til å be guttungen snu seg bort og skubbe faren på sjøen snart!!

Hi

Anonymous poster hash: 11ef1...f12

Skrevet

I forhold til bakterier har jeg aldri hørt at det skulle være noe problem, men jeg fikk ekstremt vondt i puppene hvis jeg badet i kaldt vann da jeg ammet. Kan du ikke bare gi det et forsøk? Du merker fort om det er vondt. Føles det ok for deg tror jeg ikke det gjør noe.

Anonymous poster hash: 4199b...544
Skrevet

Jeg hadde ingen smerter ved bading, men gutten var allerede noen måneder gammel når sommeren kom, kan hende det har noe å si?

Anonymous poster hash: b340a...991

Skrevet

Jeg hadde aldri i livet turt det. Jeg var av typen som ikke kunne hente noe i fryseren uten å få brystbetennelse. Jeg gikk med ullinnlegg og tjukt skjerf knytt utenpå genseren under jakka (det her var på vinteren - heldigvis). Men alle er forskjellige :)

Skrevet

Jeg fikk brystbetennelse fra H..... første gang jeg badet da jeg ammet. Gjør det aldri igjen!

Skrevet

Og da var barnet 9 mnd så tror ikke det har noe å si..

Skrevet (endret)

Jeg har bada flere ganger i sommer og jeg ammer. Har ikke stressa så mye med å få på meg tørt igjen heller.. Jeg har aldri vært plaget med brystbetennelse, dette er barn nr 2, han er 3 mnd og jeg fullammer. Men noen er definitivt mer utsatt for brystbetennelser enn andre. Hadde bada og kosa meg om jeg var deg. Og så fått på tørr bh/topp + evt ammeinnlegg i ull straks du kom opp, dersom du er redd for betennelse.

Endret av Madolyn
Skrevet

Jeg vile ventet til jeg kom opp av vannet med å amme. ;)

Anonymous poster hash: cb64f...186

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...