Gå til innhold

Dere som bruker mindre enn en time om dagen på husarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere, hvor ofte? Hvis jeg skal opprettholde en bra standard i huset så må jeg bruke ca to timer om dagen på denne driten minst. Er det jeg som er treig eller skryter mange her over hvor raske de er?

Anonymous poster hash: a7bd6...c13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar 3min å sette på en maskin med klær. 5min å sette inn i oppvaskmaskin, 10min å ta ut. 15min å moppe over gulvene på kjøkken og stue. 2min å vaske kjøkkenbord og benken.

Gjøres dette hver dag, tar ikke ting så lang tid. Ellers så smårydder jeg. Dette tar også noen min.

Anonymous poster hash: 9a763...b58

Skrevet

Oj, seriøst? To timer om dagen?

Småting som må gjøres hver dag (inn og ute av oppvaskmaskin, tørke over bord og kjøkkenbenk, vaske og legge på plass klær) tar kanskje et kvarter-20 minutter til sammen, og å støvsuge og vaske hele huset hver fredag tar ca to timer.

Passer på å ikke rote, så blir det ikke noe særlig å rydde, spiser kun ved spisebordet, så blir det ikke smuler og dritt over hele huset.

Anonymous poster hash: f5c92...d15
Skrevet

Tar 3min å sette på en maskin med klær. 5min å sette inn i oppvaskmaskin, 10min å ta ut. 15min å moppe over gulvene på kjøkken og stue. 2min å vaske kjøkkenbord og benken.

Gjøres dette hver dag, tar ikke ting så lang tid. Ellers så smårydder jeg. Dette tar også noen min.

Det tar jo lenger tid de dagene jeg vasket opp for hånd, vasker bad og bytter på sengene da..

Skrevet

Det tar jo lenger tid de dagene jeg vasket opp for hånd, vasker bad og bytter på sengene da..

Så du bretter ikke tøy? Henger det ikke opp? Støvsuger ikke? Vasker ikke kjøkkenbenken, do, bad, tørker ikke støv, lager ikke middag, kvelds? Bor du på hotell?

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Du som foreslår å ikke rote, hvor mange små barn har du?

Skrevet

Så du bretter ikke tøy? Henger det ikke opp? Støvsuger ikke? Vasker ikke kjøkkenbenken, do, bad, tørker ikke støv, lager ikke middag, kvelds? Bor du på hotell?

Haha, hotell nei! Men vi er flere som gjør husarbeid. For meg er ikke matlaging husarbeid. Jo, vasker av bord og benker etter vi hat spist og jeg har satt inn i oppvaskmaskin, tar ikke mange min. Jeg tørrmopper hver dag, støvsuger etpar ganger i uka.

Vasker ikke badet hver dag. Skrev over at det tar lenger tid de dagene jeg gjør flere ting. Helgevasken tar kanskje 2 timer. Ikke på hverdagene..

Skrevet

Trur det beror mest på kva ein reknar som husarbeid. Har ein gjort husarbeid når ein ryddar inn i oppvaskmaskina etter middag? Når ein tørkar av badevasken med handkleet etter dusj?

Det eg gjer langsmed reknar eg ikkje med..

Skrevet

Vi har stort hus, andre etasje er sønnen sin domene, med eget bad, stue og soverom, første etasje er familiens fellesområde. Når man har en på 5 år som elsker å leke med alt og ingenting og som får lov til å spise på egen stue osv, da blir det en del og vaske/rydde :P så vi bruker ca 1-2 timer på å rydde fint på kvelden, og lenger tid når vi har storvask med nytt sengetøy, skrubbe badene osv..... 5 åringen begynner å bli duganes til å rydde leker, men det blir fortsatt mye rot og søl ;)

Anonymous poster hash: 0fd26...130

Skrevet

Du som foreslår å ikke rote, hvor mange små barn har du?

Ett. Får ikke dra mange leker utover på en gang, det skal ryddes på plass før man leker med noe nytt. Det går fint an altså. har venner med tre barn som får til det samme ;)

Matlaging er ikke husarbeid i mine øyne, i så fall må jeg regne inn det å dusje, vaske håret, kle på meg etc som husarbeid også. Husarbeid er arbeid for å vedlikeholde huset i hel, ren og ryddig tilstand.

Anonymous poster hash: f5c92...d15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...