Gå til innhold

Hva må jeg gjøre i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri vært i Oslo før, men nå skal jeg reise og være helt alene i 5 hele dager! Gjett om jeg gleder meg til en husmorferie!

Siden jeg aldri har vært der, vil jeg gjerne få litt tips til hva jeg burde se, gjøre og hvor jeg burde dra på shopping. Hva er et must å gjøre i Oslo? :)

Anonymous poster hash: fe972...b9e
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, du må jo til frognerparken..  Så anbefaler jeg deg å ta en tur til Grønland i Oslo, der får du virkelig se Oslo på sitt "verste". (Holdt GODT på verdisaker hvis du tar turen) Egentlig en veldig sjarmerende plass, men totalt ødelagt, dessverre.

Aker brygge, akershus festning (samme plassen)
Slottet
Bygdøy, huk, museer (alt rundt samme plass)
Holmenkollen (20-40 min fra sentrum med buss eller t-bane)
Frognerbadet (ved frognerparken)
Botanisk hage på Tøyen
Nationalteatheret
Carl johan.

Shopping.. kommer litt an på hvor du pleier å handle? Har du mye penger og skal ha kvalitet og merker, kan du dra på steen og strøm, eller eger shopping.
Så er det house of Oslo (i vika/nationaltheateret), Oslo city, Aker brygge shoppingsenter, Arkaden og Gunerius. 
Så er det jo butikker i hele Carl Johan og alle andre gater i sentrum :) 

Og er det fint vær en dag, burde du ta båten over til en av øyene. =) 
Ellers har du mye strender rundt om kring. 
Huk ved bygdøy, hovedøya, kaninøya, sognsvann, frysja, hvervenbukta, ingierstrand, +++
Er nok så mye mer, men det jeg kom på i slengen

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Vel, du må jo til frognerparken..  Så anbefaler jeg deg å ta en tur til Grønland i Oslo, der får du virkelig se Oslo på sitt "verste". (Holdt GODT på verdisaker hvis du tar turen) Egentlig en veldig sjarmerende plass, men totalt ødelagt, dessverre.

Slottet

Botanisk hage på Tøyen

Nationalteatheret

Carl johan.

Shopping.. kommer litt an på hvor du pleier å handle? Har du mye penger og skal ha kvalitet og merker, kan du dra på steen og strøm, eller eger shopping.

Så er det house of Oslo (i vika/nationaltheateret), Oslo city, Aker brygge shoppingsenter, Arkaden og Gunerius. 

Tusen takk :)

Har ikke så veldig fet lommebok at det gjør noe, men har tenkt å sette av rundt 5.000 kr til shopping. Jeg liker å handle billige ting, for går fort lei av klær jeg handler. 

Skrevet

Du må ta båten til en av øyene!

Hva liker du og hva interesserer deg. ? Så blir det lettere og si hva du bør få med deg!

Anonymous poster hash: 1e7fd...edb

Skrevet

Hva liker du og hva interesserer deg. ? Så blir det lettere og si hva du bør få med deg!

Jeg er glad i billige moteklær, men skal også innom noen barneforretninger med tøffe barneklær og barneutstyr. Og selvfølgelig ikea :D

Ellers har jeg ikke tenkt så mye, vil gjerne få med meg litt av det Oslo har å by på. Kan kanskje være litt lurt å kjenne til sin egen hovedstad.

Har dem forresten en butikk med billige merkeklær (slike som er feilprodusert, tidligere årsmodeller ol) i nærheten?

Hvilken øy(er)? :P

Skrevet

Slottet

Botanisk hage på Tøyen

Nationalteatheret

Carl johan.

Tusen takk :)

Har ikke så veldig fet lommebok at det gjør noe, men har tenkt å sette av rundt 5.000 kr til shopping. Jeg liker å handle billige ting, for går fort lei av klær jeg handler. 

Da fungerer oslo city. Ellers kan du ta toget ut til Sandvika. Skandinavias største kjøpesenter tror jeg det er? Norges største i alle fall.  Tar ca 20 min med toget

Skrevet (endret)

Jeg er glad i billige moteklær, men skal også innom noen barneforretninger med tøffe barneklær og barneutstyr. Og selvfølgelig ikea :D

Ellers har jeg ikke tenkt så mye, vil gjerne få med meg litt av det Oslo har å by på. Kan kanskje være litt lurt å kjenne til sin egen hovedstad.

Har dem forresten en butikk med billige merkeklær (slike som er feilprodusert, tidligere årsmodeller ol) i nærheten?

Hvilken øy(er)? :P

Det er en outlet butikk i vestby. Norwegian outlet. Jeg har aldri vært der selv da, he he.

Er en liten outlet butikk her jeg bor også, men aner ikke om det er ekte vare. Det er uansett bare sportsklær. =) 

Men Vestby er 40 min fra Oslo med tog.

Øyene er øyene i Oslofjorden. kort båttur til masse strender, kiosk, sol og bading :)

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Karl Johan er ikke mye å trakte etter, ei heller Oslo City eller Outleten i vestby...

For barneklær kan du tusle oppover Grünerløkka (som jo er et selvsagt område uansett) eller Majorstuen. Grunerløkka har flust av koselige småbutikker, kafeer og barer, samt mathallen som du jo må innom. Tusle oppover langs Akerselva. Grønland er et kjempekoselig område synes jeg. Der finner du også flere fine restauranter og barer. Ta deg en øl i sola på Oslo mekaniske. Øyene er kjempefine, gressholmen synes jeg er veldig greit hvis du er alene, gå da helt ut på vestodden, stille og rolig :) Bygdøy er jo flott, fint å sykle ut. Folketeaterpassasjen er blitt riktig så trivelig. Ekeberg, middelalderparken, Frognerparken. Test kaffen på Tim vendelboe, drikk øl på en av småbryggeriene på løkka... Tusle rundt på kampen eller rodeløkka...

Skrevet

Shoppe på Gunerius og gå på Grønland for å se noe ødelagt?

Du kommer kanskje ikke fra Oslo, gjør du, Skeptisimo?

Anonymous poster hash: f1a48...6f4
Skrevet

Tusenfryd! For min del er fornøyelsespark ett must når jeg er på ferie ;)

Anonymous poster hash: d05d9...a53

Skrevet

Tusenfryd! For min del er fornøyelsespark ett must når jeg er på ferie ;)

Anonymous poster hash: d05d9...a53

Skal uten tvil dra på tusenfryd! :P Turte bare nesten ikke si det, er desverre ikke blitt for gammel i hodet til slikt enda ;) 

Og gjett om jeg gleder meg! haha

Hi

Men tusen takk for mange forslag, ser ut som jeg får nok å fylle dagene med! Blir spennende :)

Skrevet

Har du aldri vært i Oslo ??????????

Hvor gammel er du og hvor kommer du fra ?

Anonymous poster hash: 0f133...0e9

Skrevet

Karl Johan er ikke mye å trakte etter, ei heller Oslo City eller Outleten i vestby...

For barneklær kan du tusle oppover Grünerløkka (som jo er et selvsagt område uansett) eller Majorstuen. Grunerløkka har flust av koselige småbutikker, kafeer og barer, samt mathallen som du jo må innom. Tusle oppover langs Akerselva. Grønland er et kjempekoselig område synes jeg. Der finner du også flere fine restauranter og barer. Ta deg en øl i sola på Oslo mekaniske. Øyene er kjempefine, gressholmen synes jeg er veldig greit hvis du er alene, gå da helt ut på vestodden, stille og rolig :) Bygdøy er jo flott, fint å sykle ut. Folketeaterpassasjen er blitt riktig så trivelig. Ekeberg, middelalderparken, Frognerparken. Test kaffen på Tim vendelboe, drikk øl på en av småbryggeriene på løkka... Tusle rundt på kampen eller rodeløkka...

Hørhør !! Her var det mange gode tips for en som aldri har vært i hovedstaden. Som jeg skulle skrevet det selv :)

Men jeg gjentar igjen : styr unna Karl Johan, og de fæle sentrene i sentrum !!

Skrevet (endret)

Vel, du må jo til frognerparken.. Så anbefaler jeg deg å ta en tur til Grønland i Oslo, der får du virkelig se Oslo på sitt "verste". (Holdt GODT på verdisaker hvis du tar turen) Egentlig en veldig sjarmerende plass, men totalt ødelagt, dessverre.

Slottet

Botanisk hage på Tøyen

Nationalteatheret

Carl johan.

Huk ved bygdøy, hovedøya, kaninøya, sognsvann, frysja, hvervenbukta, ingierstrand, +++

Er ikke no kaniner på " kaninøya " mer .. :( Endret av Catlady
Skrevet

Grünerløkka har masse kafeer, butikker (sprell, liten & tøff er kule barnebutikker) Som ei annen har nevt, kaffe på Tim Wendelboe, Lunsj med cherry chocolate milkshake på Nighthawk Diner. 

Majorstua, shoppe deg nedover bogstadveien og hegdehaugsveien, fortsett nedover forbi litteraturhuset og du er i slottsparken :) Derfra er det kort vei til paleet og Ben&Jerrys isbar. 

T-banen til Holmenkollen om du vil se den. 

Vil du på et senter så ville jeg tatt trikken opp til Storo. Guinerus og Oslo City er ikke noe å trakte etter. 

Karl Johan er ok fra Egertorget og ned mot slottet. 

Kake på Pascal (den i henrik ibsensgt har litt hyggeligere utsikt enn den i tollbodgate)

Gå Akerselva fra Nydalen og ned til Grønland. Stopp for vaffel på hønse-louisas hus.

St.hanshaugen, kjøp med en kaffe fra Java og nyt parklivet

Ta båten ut til en av øyene og ta deg et bad 

Skrevet

Det eneste du må gjøre er å komme deg vekk derfra!! Jævligste plassen som finnes

Anonymous poster hash: cc4e2...dce

Skrevet

Vel, du må jo til frognerparken.. Så anbefaler jeg deg å ta en tur til Grønland i Oslo, der får du virkelig se Oslo på sitt "verste". (Holdt GODT på verdisaker hvis du tar turen) Egentlig en veldig sjarmerende plass, men totalt ødelagt, dessverre.

Slottet

Botanisk hage på Tøyen

Nationalteatheret

Carl johan.

Er ikke no kaniner på " kaninøya " mer .. :(

Nei jeg vet det, men jeg husket ikke navnet på øya, hehe. Gressholmen :D 

Skrevet

Grünerløkka har masse kafeer, butikker (sprell, liten & tøff er kule barnebutikker) Som ei annen har nevt, kaffe på Tim Wendelboe, Lunsj med cherry chocolate milkshake på Nighthawk Diner.

Majorstua, shoppe deg nedover bogstadveien og hegdehaugsveien, fortsett nedover forbi litteraturhuset og du er i slottsparken :) Derfra er det kort vei til paleet og Ben&Jerrys isbar.

T-banen til Holmenkollen om du vil se den.

Vil du på et senter så ville jeg tatt trikken opp til Storo. Guinerus og Oslo City er ikke noe å trakte etter.

Karl Johan er ok fra Egertorget og ned mot slottet.

Kake på Pascal (den i henrik ibsensgt har litt hyggeligere utsikt enn den i tollbodgate)

Gå Akerselva fra Nydalen og ned til Grønland. Stopp for vaffel på hønse-louisas hus.

St.hanshaugen, kjøp med en kaffe fra Java og nyt parklivet

Ta båten ut til en av øyene og ta deg et bad

Å, nå fikk jeg akutt Oslo-savn!

Hilsen utflytter!

Anonymous poster hash: 02848...d13

Skrevet

Jeg er en 21 år gammel finnmarksværing som aldri har vært vært på lengre reise enn til Tromsø da jeg skulle føde! :P

Så nå er det jaggu på tide å utforske verden, men skal starte forsiktig i eget land!

Hi

Skrevet

Jeg er en 21 år gammel finnmarksværing som aldri har vært vært på lengre reise enn til Tromsø da jeg skulle føde! :P

Så nå er det jaggu på tide å utforske verden, men skal starte forsiktig i eget land!

Hi

Når skal du hit da? Kjenner du ingen

Skrevet

Hi

Reiser neste helg.

Nei, jeg kjenner ingen. Skal reise alene, bo på hotell og bare kose meg :) Så har allverdens med tid til å stulle litt i butikker og se meg omkring.

Skrevet

Hi

Reiser neste helg.

Nei, jeg kjenner ingen. Skal reise alene, bo på hotell og bare kose meg :) Så har allverdens med tid til å stulle litt i butikker og se meg omkring.

Aha. Suverent at du tar fatt og bare gjør det! Send meg en pm om du vil ha nr mitt i tilfelle du plutselig skulle stå fast ;)

Skrevet

skal du være der i 5 dager lønner det seg å kjøpe 7-dagers kort. Fåes kjøpt på narvesen eller 7 eleven. ellers er alt oppe sagt. 60 vippetangen bussen går fra jernbanetorget og tar deg til der båtene kjøres fra :)

Skrevet

L-8 og frk Nilsen har definitivt gitt de beste tipsene syns jeg:-)

Shopping er hyggeligst på Grunerløkka og Majorstua. Av kjøpesentere er Storo det beste (ca 10 min m t-bane fra sentrum) styr for all del unna Gunderius og Oslo City.

Ha en super tur, og gjerne oppdater oss om hvordan det var når du kommer hjem igjen:-)

Skrevet

skal du være der i 5 dager lønner det seg å kjøpe 7-dagers kort. Fåes kjøpt på narvesen eller 7 eleven. ellers er alt oppe sagt. 60 vippetangen bussen går fra jernbanetorget og tar deg til der båtene kjøres fra :)

Ah, tusen takk! Er det busskort du tenker på nå?

Du vet ikke hva det koster, og om jeg kanskje kan kjøpe det på nett?

Kanskje du også vet hvordan jeg kommer meg billigst fra gardermoen inn til sentrum? :)

Er ikke kjent i det hele og store, men skal sette meg ned og bli litt "kjent" før jeg drar. Men greit å få litt reisetips fra andre som er kjent!

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...