Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 1 dag i min ferie, tok jeg med ungene til varmere strøk for å bli der i to uker. Mannen måtte jobbe litt før, og kom etter en liten uke etterpå. Da jeg hadde vært der i 2 uker, fløy vi direkte til svigers hvos vi også hadde bilen stående. Jeg har tre uker ferie, og to av dem i varmere strøk og den siste var litt på sparket - men noen dager skulle vi være hos svigers. Nå er vi her, og jeg ymtet frempå da vi satt på flyet at jeg ønsket å kjøre hjem på onsdagen for å få noen dager hjemme også før jobb. Dette ble blankt avvist, for han hadde tenkt at vi kjører på torsdag. Dette også på grunn av vår niese som også er her, og som har bursdag på onsdag. Greit. Men nå ha airconditionanlegget på bilen røket, og siden vi skal bytte bil er det ikke vits å ordne dette nå. Men det er også uutholdelig å kjøre over 9 timer i bil med ungene, i steikende sol uten. Mannen foreslo derfor at jeg og ungene kunne fly hjem, siden vi får billetter til under 1000 lappen. MEN : Han mener vi da bør reise seint torsdag kveld, mens han skal kjøre hele torsdag som planlagt. Jeg vil heller reise seint onsdag kveld, både fordi det er 300 kr billigere billetter, jeg vil ha noen dager hjemme som tidligere nevnt, men også fordi jeg ikke ser poenget med å være her en hel dag alene sammen med ungene og svigers når vi likevel har bodd her 5 dager allerede (ikke noe galt med svigers altså) Mannen er nå snurt, og mener vi "ødelegger" bursdagsfeiringen til niesen. Hun er 16 år, har også vært her de siste 5 dagene OG det er ingen planer for storstilt feiring utover kake og gaver som vi meget vel kan gjøre ila onsdagen før vi drar. Problemet hans er at han har dårlig samvittighet ovenfor sine foreldre, som bor på motsatt kant av landet og ikke har noen av barna boende i samme by. Men vi besøker ofte dem, og de er ofte hos oss. Sær mann eller er det jeg som er vanskelig som vil hjem etter uker på tur ? Anonymous poster hash: 1d5d8...8de
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Kan ikke ungene bli igjen med mannen din, så kan han reise så seint han bare vil? Så får du noen dager helt alene også!? Han er ikke bare vanskelig. .han er teit..
Kathrine. Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Synes det var ei litt lita sak å krangle om. Hadde ikkje gidda å lage ufred over dette. Eg er nok mest slik som mannen din. Liker å utnytte ferien til det fulle. Være heime og kose oss kan vi gjøre i helgene. Feriedager må utnyttes/reise. (Men det er meg da.)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Jeg skjønner ikke problemet egentlig....Hvorfor er det så utrolig viktig for deg med den ene dagen? Du skriver du vil ha noen dager hjemme, så en dag til hos svigers kan umulig ha så mye å si? Jeg er egentlig litt enig med din mann. Det sender visse signaler at man velger å reise midt i en bursdagsfeiring, uansett om det ikke er planlagt det største kalas, om hvordan man prioriterer. Særlig siden dere ikke skal noe spesielt, bare være hjemme. Hvorfor kan ikke dere fly hjem torsdag i stedet? 300 kroner hadde jeg ikke bråket for altså.... Anonymous poster hash: ee723...8eb
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Jeg er også enig med din mann og Annie over her. Ikke lag ufred over dette. Anonymous poster hash: 74886...896
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Hi her. Ungene blir med meg for å slippe den lange og varme kjøreturen. Det var poenget. Ufred blir det ikke akkurat, men vi er uenige ja. Jeg mener han ikke skal bestemme når jeg skal hjem, og om vi hadde holdt oss til plan A med at alle kjører ville vi uansett reist torsdag morgen. Om vi reiser med fly 2130 onsdag kveld eller bil 0800 torsdag morgen blir mye det samme etter min mening. Det er her vi er uenige. Anonymous poster hash: 1d5d8...8de
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Hvis dere skal fly hjem samme dag som bursdagen kommer det til å ødlegge mye. Dere må jo dra noen timer før flyet letter og i tillegg er det bestandig veldig oppbruddstemning når noen skal avgårde på den måten. Jeg hadde nok kjørt hjem med mannen, men ellers ville jeg ventet til torsdagen med å dra pga bursdagen. Anonymous poster hash: 47905...aac
Mononoke Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Jeg synes det er mannen din som er helt på jordet her. Men hvorfor vente på hans "godkjennelse"? Bestill billettene på onsdagskveld, om det er det du vil. Jeg skjønner godt at du vil ha noen dager hjemme før du begynner på igjen. Niesa di er 16 år, det er ikke akkurat som at hun er så keen på å henge med dere hele dagen. Du skal ikke dekke over hans dårlige samvittighet. Han må ta ansvar for sitt eget følelsesliv.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 Joda, jeg har bestilt billettene. Vi drar onsdag kveld, etter å ha tilbragt hele dagen med jubilanten. Hi Anonymous poster hash: 1d5d8...8de
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 Poenget er at det ikke blir noe selskap utover en seanse med kaffe, kaker og gaver på et eller annet tidspunkt på dagen, lenge før vi må dra. De som deltar er de samme som vi har bodd med siden lørdag: Svigers, svoger og hans datter + oss og ungene. Hvis dere skal fly hjem samme dag som bursdagen kommer det til å ødlegge mye. Dere må jo dra noen timer før flyet letter og i tillegg er det bestandig veldig oppbruddstemning når noen skal avgårde på den måten. Jeg hadde nok kjørt hjem med mannen, men ellers ville jeg ventet til torsdagen med å dra pga bursdagen. Anonymous poster hash: 47905...aac Anonymous poster hash: 1d5d8...8de
LittLykkelig Skrevet 23. juli 2013 #12 Skrevet 23. juli 2013 Hadde dratt på onsdag. Virker som om han ikke vil være alene med familien sin, så hvorfor forvente at du skal ville det?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. juli 2013 #13 Skrevet 23. juli 2013 Jeg skjønner at du vil hjem, men synes du kunne gi mannen og svigerfamilien denne. Om du likevel skal fly regner jeg med du er hjemme etter kort tid, og planen var jo opprinnelig å tilbringe hele torsdagen i bil.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #14 Skrevet 23. juli 2013 Alt man skal gidde å krangle om! Anonymous poster hash: 04e69...ce9
Gjest Lagå Skrevet 23. juli 2013 #15 Skrevet 23. juli 2013 Dere som mener det ikke gjør noe og at de kan kjøre nedover på torsdag sammen, leste dere egentlig at AC hadde tatt kvelden og bilen blir skikkelig varm? Kan ikke tenke meg å reise på biltur med ungen i mange timer midt på sommeren uten AC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå