Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Hva skal vi gjøre? Han sov hele natta gjennom fra han var ca 2-3 måneder - eller dvs til ca 5.. Da fikk han litt mm og sov videre til 7! Sov hele natten i egen seng og alt var strålende.. Nå gråter han når han legges.. Våkner ofte utover kvelden og gjennom natten! Og selv om han får komme over i vår seng så holder han det gående.. Vræler! Ruller hit og dit, setter seg opp og er absolutt ikke fornøyd.. Se ikke ut som om det er noen tenner på gang (har fått to og ingen tegn til flere på gang umiddelbart) Vi trodde han kanskje bare trengte litt kos og nærhet derfor har vi begynt å ta han opp i senga vår.. Men han brøler jo like mye da, så jeg tror liksom ikke det er grunnen lenger! Blir helt gal.. Har en toåring også, og trenger virkelig å sove! Så hva gjør vi? Lar han ligge i senga si og sitter inne hos han, til han forhåpentligvis skjønner at dette ikke nytter og at vi sover om natta? Fortsetter å ta han opp i senga vår og venter på at han finner tilbake til tidligere søvnmønster selv..? Anonymous poster hash: a7d30...a81
*Smiley* Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Ørevondt? Gjør veldig vondt når de ligger pga trykk i øret. Prøv å heve sengeenden, kanskje det hjelper. Legges han for tidlig eller sent.?
Kanelbolla Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Har samme problem med min på nesten ni mnd. Blir gal! Hun holder det gående i flere timer selv om hun er stuptrøtt. Våkner par ganger om natten og siste gang er hun umulig å få lagt i sengen igjen, så hun får sove hos oss. Da blir det ikke så god. Søvn på meg for jeg sover med ett øye åpent for jeg er livredd hun skal våkne og krabbe ut av senga. Tips mottas med STOR takk!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Har samme problem med min på nesten ni mnd. Blir gal! Hun holder det gående i flere timer selv om hun er stuptrøtt. Våkner par ganger om natten og siste gang er hun umulig å få lagt i sengen igjen, så hun får sove hos oss. Da blir det ikke så god. Søvn på meg for jeg sover med ett øye åpent for jeg er livredd hun skal våkne og krabbe ut av senga. Tips mottas med STOR takk! Samme her.. Sover bare halvveis fordi han godt kan finne på å 'kaste seg' ut av senga vår.. Har til og med lagt en tykk dyne ved siden av senga sånn tilfelle.. Og bare jeg rører på en finger så våkner han - noe som er problematisk siden toåringen også ofte kommer inn til oss i løpet av natten.. :/ HI Anonymous poster hash: a7d30...a81
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Ørevondt? Gjør veldig vondt når de ligger pga trykk i øret. Prøv å heve sengeenden, kanskje det hjelper. Legges han for tidlig eller sent.? Takk for svar! Men tror ikke det er ørevondt.. Sover godt på dagtid, og ørevondt burde vel være vondt enten han ligger i vogn eller seng? Ligger helt flatt i vogna også.. Anonymous poster hash: a7d30...a81
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Har ei jente på samme alder. Hun sov fint i egen seng til hun ble 8 mnd, da begynnte hun å våkne flere ganger om natten - rulle seg rundt, sitte seg opp og kjefte.. Flyttet hun over på eget rom da hun ble 9 mnd og nå sover hun fint fra 19 - 07 første natten våknet hun et par ganger, men siden har hun sovet hele natten. Vi har brukt mye tid på å gjøre hun trygg på rommet sitt og hun elsker å være der inne å leke. Kan jo og være varmen eller lyset som gjør at din ikke sover. La babyen ligge i bare bleien og heng teppe over vinduet så det blir mørkere. Håper dere finner en løsning Anonymous poster hash: 7d5de...596
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Har ei jente på samme alder. Hun sov fint i egen seng til hun ble 8 mnd, da begynnte hun å våkne flere ganger om natten - rulle seg rundt, sitte seg opp og kjefte.. Flyttet hun over på eget rom da hun ble 9 mnd og nå sover hun fint fra 19 - 07 første natten våknet hun et par ganger, men siden har hun sovet hele natten. Vi har brukt mye tid på å gjøre hun trygg på rommet sitt og hun elsker å være der inne å leke. Kan jo og være varmen eller lyset som gjør at din ikke sover. La babyen ligge i bare bleien og heng teppe over vinduet så det blir mørkere. Håper dere finner en løsning Anonymous poster hash: 7d5de...596 takk for svar Han sover stort sett aldri i annet enn bleia, og nå som det har vært så varmt har han hatt bleie og kun helseteppe! og rommet har lystette gardiner så det er bekmørkt.. og.. de siste to nettene har han sovet på eget rom.. uten noe forbedring.. :/ Vi føler vi har prøvd alt, og blir gale av dårlige netter.. jeg gruer meg til natta rett og slett! Han er blid og fornøyd på dagtid, så vi føler oss sikre på at det ikke feiler han noe egentlig.. og det er jo bra! men kanskje vi se litt på dagsovingen hans? Han sover to lurer på dagtid.. som regel 1-2 timer ved 10-tiden (våkner for dagen mellom 6 og 7), og en liten halvtime ved 3-tiden! Synes det egentlig er tidlig å skulle gå over til bare en lur, men kanksje vi må prøve det.. HI Anonymous poster hash: a7d30...a81
Kanelbolla Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Her og soves det bra på dagtid og ørene er nettop sjekket.. Hun har sovet hele natten siden hun var to uker og har blitt lagt og ikke ammet i søvn i snart tre måneder. Dette styret om natta begynte for 3-4 uker siden og hun fikk eget rom for 5 uker siden. Det gikk bra i starten. Sover i singlet-body eller bleie og sparker av seg teppe/dyne. Helsesøster sa at far skulle gi vann på flaske om natta, men hun SKAL ha mamma og pupp. Blir ville protester. Jeg er så sliten og begynner å få nakkeplager igjen siden jeg ligger stiv som en pinne for at hun ikke skal våkne når hun ligger i sengen vår, helt inntil meg. Håper det "bare" er varmen for da GLEDER jeg meg til høsten!
Rødhette <309+<312 Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 minstegutten her var helt lik på samme alder. Men han lære mye på en gang, fikk seks tenner på rad, begynte og si mamma og pappa, krabbe, sette seg opp på rumpe og kne, og etterhvert reise seg opp på beina. Han sovnet fint på kvelden i denne perioden, men våknet ofte en gang i timen til etter midnatt.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 Hm.. Ja kanskje det er såkalt utviklingssprang.. Har har akkurat begynt å sette seg opp, stå i krabbeposisjon og reise seg opp.. Har vært oppe hos han 4 ganger siden han la seg 19.30.. :/ Gruer meg til natten for å si det sånn.. Anonymous poster hash: a7d30...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå