Gå til innhold

Svigermor snoker i tingene våre !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva faen gjør jeg? De er på besøk en gang i mnd bare (heldigvis).

Men hver gang de er her så snoker svigermor i tingene våre.

Når sønnen min ble født fikk jeg et brev fra mamma (bor et par timer unna, og ville ikke komme å plage oss de første dagene hjemme). Hun skrev mye personlig og fint til meg som nybakt mamma. Dette brevet la jeg i en skuff. Jeg kommer fra toalettet og ser at svigermor står og leser brevet ! Hva gjør hun i skuffene våre? Og uansett om brevet lå framme så leser man det ikke... Hadde skjønt det om hun tok opp et "gratulerer med babyen"-kort som lå på bordet, men dette !!?

En annen gang hørte jeg at hun dreiv og romsterte i skapene på badet. Og før hun kom ut av badet så dro hun ut badevekta for å veie seg. Hun har da vekt hjemme og er IKKE opptatt av vekt/kosthold.

En annen gang hadde jeg noen album liggende fra min fortid (jenteturer til syden osv). Disse lå på platem under stuebordet, under masse post. Ikke synlig med mindre du leter. Der sitter hun og blar i albumet! Frekk!

Og hun gjør det ikke åpenlyst heller, hun tror at ingen ser henne. Den ene gangen var mannen nede og viste svigerfar den nye prosjektoren i kjellerstua. Og en annen gang var de ute i garasjen og kikka på noe. Så snart jeg går på do/går for å ordne kaffe el.l så begynner snokingen.

Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: cc9cd...907

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mange eksempler og du sier ingenting. Om du ikke sier noe så vil dette fortsette.....

Ang. brevet så ville jeg sagt, for jeg er ikke redd for å si fra, til svigermor: "Du, vet du hva. Det brevet der er privat og jeg vil ikke at du leser posten vår!".

Ta frem din indre lærerstemme og gi klar beskjed!

Anonymous poster hash: e32b2...423
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg skjønner frustrasjonen din ang brevet!! Men de andre eksemplene du nevner, som badevekt og fotoalbum, det forstår jeg ikke.. uansett, så er det ditt hjem, dine grenser, og hvis DU syns det er ubehagelig, så har du rett til å si ifra. Ikke sikkert svigermir tenker på at det er kjipt for deg, kanskje hun trenger å bli fortalt det?

Skrevet

Blir stadig overrasket over hvor frekke folk er!! Herlighet :o

Anonymous poster hash: 7636a...ad5

Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna, revet brevet ut av hendene hennes og spurt henne hva som gjorde at hun trodde hun kunne lese mine private brev. Fotoalbum i seg selv er vel for å se i, men at hun har rotet gjennom masse annet for å finne dem reagerer jeg på( med mindre hun visste at de lå under).

Jeg har en venninne som er slik. Jeg har begynt å gjemme unna ting. Det er ikke det at vi har så mye å skjule, men jeg synes det er ekstremt ubehagelig - til det punktet at jeg så langt det er mulig ungår å be henne hjem. Har laget gjestebruker på pcen( hun ber om å få låne den for å sjekke bussruter el. Men snoker alltid igjennom filer, dokumenter, logg osv.). Nå tar bussrutesjekkingen myyye kortere tid og hun var åpenbart skuffet når jeg viste til gjestebrukeren første gangen. Papirer som er private legges i en skuff på soverommet (i ditt tilfelle må du kanskje låse dem inne).

Anonymous poster hash: ff1df...714

Skrevet

uff.. svigermoren til mamma , min farmor er sånn.. Men hun er ekstrem da. Hun er sånn som kunne gå opp (Jadda, vi bodde alle i samme hus, men hver vår etg) når vi var på ferie, og flytte på møbler.
Hun sjekker hvem vi får brev av, hvem som kommer på besøk, lytter til samtaler, +++++. 
At mamma har holdt ut så lenge.. Dama er KLIN gæren.

Anonymous poster hash: d9dc0...9df
Skrevet

Svigermor er også slik. Hun overhørte at vi hadde kranglet en dag, og fikk andre til å snoke for henne hva det handlet om.  :rolleyes:

Anonymous poster hash: 1504f...933
Skrevet

Det eneste jeg reagerer på her er brevet fra din mor. Om du ikke har flere slike eksempler synes jeg ikke synd på deg, alt det andre synes jeg er "lovlig". Og om du ikke liker det så får du også si ifra, jeg skjønner ikke helt hvorfor du trenger å spørre om hva du skal gjøre...

Du ikke vil si ifra så legg lapper på strategiske steder der du skriver noe slikt som

Kjære snobbete svigermor. Her har du ingenting å gjøre. Dette har ikke du noe med. La tingene mine være i fred!

Skrevet

Å lese brevet var ufint. De andre tingene er ikke å snoke. Det er sånt som er vanlig å gjøre når man er på besøk.

Anonymous poster hash: e1a83...9d7
Skrevet

Å lese brevet var ufint. De andre tingene er ikke å snoke. Det er sånt som er vanlig å gjøre når man er på besøk.

Det er da ikke vanlig å snoke i andres hyller og skuffer? Å se gjennom tingene de har på stuebordet? Herregud, håper jeg aldri får deg på besøk! 

Jeg synes svigermor trår langt over en intimgrense! Jeg ville satt noe snuskete i f.eks baderomsskapet til neste gang hun er på besøk. Noe som fanger interesssen hennes, kanskje en mystisk eske. Så ville jeg skrevet inni esken/lagt en lapp i esken, hvor det står, "Jasså, du igjen, kjære svigermor? Dette er ikke første gangen du er i skapene mine!" Eller noe i den dur... Jeg ville ikke tolerert slik oppførsel i det hele tatt.

Anonymous poster hash: bde5b...514

Skrevet

Det er da ikke vanlig å snoke i andres hyller og skuffer? Å se gjennom tingene de har på stuebordet? Herregud, håper jeg aldri får deg på besøk! 

Jeg synes svigermor trår langt over en intimgrense! Jeg ville satt noe snuskete i f.eks baderomsskapet til neste gang hun er på besøk. Noe som fanger interesssen hennes, kanskje en mystisk eske. Så ville jeg skrevet inni esken/lagt en lapp i esken, hvor det står, "Jasså, du igjen, kjære svigermor? Dette er ikke første gangen du er i skapene mine!" Eller noe i den dur... Jeg ville ikke tolerert slik oppførsel i det hele tatt.

Hvis du ser et fotoalbum på stuebordet anser jeg det som helt ok å ta en titt i ja, selv om det ligger noe annet oppå. Det er også helt normalt å flytte unna noen ting, som en avisbunke eller noen brev om du trenger litt plass til noe. Gjester som bare sitter rett opp og ned uten å kunne røre noe før de har spurt om lov er forferdelig slitsome. Nær familie, som foreldre og svigerforeldre for eksempel, forventer jeg at kan finne seg et håndkle i skapet om de har vært i dusjen, en skive og påleg om de er sultne, en bok i bokhylla om de trenger lesestof osv.

Skrevet

Jeg har mange eksempler, dette var bare noen.

Fotoalbumet er ikke noe standard fotoalbum, men sånn bok man får lagd på nettet med bilder i. Den lå under bordet, under en haug med post. Usynlig, med mindre man snoker i posten.

Vi har også en tavle på kjøkkenet der det henger avtaler, regninger osv. Ikke noe henmelig, siden den er synlig. Skjønner at folk ser på ting som henger framme, men hun blar gjennom hele tavla og ser på alle regninger, timebrev osv.

Å snoke i skapene på badet vet jeg at mange "frekke" folk gjør, er visst vanlig. Men oppegående folk gjør det diskret. Hun slår igjen dørene! Skal sette et glass med piller på kanten slikat de ramler utover hele badet neste gang hun åpnerskapdøra :P

Hi.

Skrevet

Hvis du ser et fotoalbum på stuebordet anser jeg det som helt ok å ta en titt i ja, selv om det ligger noe annet oppå. Det er også helt normalt å flytte unna noen ting, som en avisbunke eller noen brev om du trenger litt plass til noe. Gjester som bare sitter rett opp og ned uten å kunne røre noe før de har spurt om lov er forferdelig slitsome. Nær familie, som foreldre og svigerforeldre for eksempel, forventer jeg at kan finne seg et håndkle i skapet om de har vært i dusjen, en skive og påleg om de er sultne, en bok i bokhylla om de trenger lesestof osv.

Èn ting er om du må flytte unna noe for å få plass til noe annet, f.eks en kaffekopp. Noe annet er om du faktisk ser i fotoalbumene til folk... Jeg hadde blitt illsint om noen hadde sett i mine fotoalbum. Det er private bilder. Vil noen se, kan de spørre. 

Det er også helt greit å ta et håndkle  om de har dusja, ta seg en skive om de er sultne osv., men det er da en helt annen ting enn å faktisk se gjennom skapene bare for å se hva folk har inni dem!

Skrevet

Hvis du ser et fotoalbum på stuebordet anser jeg det som helt ok å ta en titt i ja, selv om det ligger noe annet oppå. Det er også helt normalt å flytte unna noen ting, som en avisbunke eller noen brev om du trenger litt plass til noe. Gjester som bare sitter rett opp og ned uten å kunne røre noe før de har spurt om lov er forferdelig slitsome. Nær familie, som foreldre og svigerforeldre for eksempel, forventer jeg at kan finne seg et håndkle i skapet om de har vært i dusjen, en skive og påleg om de er sultne, en bok i bokhylla om de trenger lesestof osv.

Overnattingsgjester ja! Svigermor på 2-timersbesøk kan holde seg unna skapet på badet. Og dusjen min hadde hun ikke fått tråkka i.

Skrevet

Gi henne beskjed :P

hadde noen stått å lest mine private brev, så hadde jeg da sagt noe.

Åh jeg blir oppgitt.

Skrevet

lag et "fake"brev som du legger godt synlig på stua (bordet) å gå ut. i brevet skriver du bare : SLUTT Å SNOKE I MIN PRIVATE POST!!

det hadde jeg gjort :P

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, legg ut noe hun bare vil få se dersom hun er overstadig nysgjerrig. Jeg ville ha satt en kjempedildo og en flaske glidekrem i skapet på badet...

Skrevet

Lagt fram tab som står fra mann til kvinnelige hormoner PLUSS et lite hefte hvor det står forandringen fra mann til kvinne:).Satt fram en stor svart dildo .

Til slutt kan du ha et ark på innsiden av døra på badskapet hvor det står jeg ser deg svigermor.

Anonymous poster hash: e735c...9ea
Skrevet

Det med brevet var FREKT. Men det andre herreguuud er jo huset til sønnen hennes... Synes noen nordmenn er så ekstreme sære og personlige.

Anonymous poster hash: 216b1...1b4

Skrevet

Jeg synes hun går langt over streken. Eneste jeg ikke reagere på er at hun tar frem badevekten og veier seg, er vell ikke å snoke det? Og til dere som tydeligvis mener at baderomsskap og bortgjemte fotoalbum er fritt vilt! Håper jeg slipper å få noen som dere på besøk. Jeg har heller ingenting "hemmelig", men tror jeg hadde syntes det var forferdelig slitsomt å måtte tenke gjennom om det var saker i huset som jeg måtte gjemme unna før jeg fikk besøk. Svigermor har da vell heller ingen større rett til å snoke selv om det er hennes sønn som bor i huse, Hi bor der jo også! Jeg hadde blitt kjempesur om mamma snoket på samme vise.

Selvsagt vil jeg ikke at gjester skal måtte sitte rett opp og ned i sofaen, men kunne ta seg noe å drikke/spise eller slå på tven, se i blader, men ikke rote i private saker. Nå syns jeg ikke det overnevnte heller ikke gjelder for alle. Hadde jeg hatt besøk av en venninne et par timer, hadde jeg syntes det var merkelig om hun sto på hode i kjøleskapet om jeg tok en tur på do, overnattingsgjester blir noe annet.

Syns du skal konfrontere henne neste gang du tar henne på fersken eller rope inn til henne og spørre om hun leter etter noe npr du hører baderomsskapene går. Høres ut som om din svigermor ikke ser noe galt i oppførselen, så her må du bare være ærlig og det setter sikkert svigermor pris på når hun får summet seg litt.

Anonymous poster hash: b6a8d...675

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Synes hun virkelig går langt over streken her. Min svigermor gjør også dette ! Går i skapene, skuffene våre, i vesken min. Hun har gått så langt at hun faktisk har stjålet av meg.

Her synes jeg du rett og slett bare må si ifra. Jeg sprakk til slutt, foran hele familien. Orket ikke engang å ta hensyn til at det ble flaut for henne. Ikke mitt problem.

Skrevet

Jeg synes hun går langt over streken. Eneste jeg ikke reagere på er at hun tar frem badevekten og veier seg, er vell ikke å snoke det? Og til dere som tydeligvis mener at baderomsskap og bortgjemte fotoalbum er fritt vilt! Håper jeg slipper å få noen som dere på besøk. Jeg har heller ingenting "hemmelig", men tror jeg hadde syntes det var forferdelig slitsomt å måtte tenke gjennom om det var saker i huset som jeg måtte gjemme unna før jeg fikk besøk. Svigermor har da vell heller ingen større rett til å snoke selv om det er hennes sønn som bor i huse, Hi bor der jo også! Jeg hadde blitt kjempesur om mamma snoket på samme vise.

Selvsagt vil jeg ikke at gjester skal måtte sitte rett opp og ned i sofaen, men kunne ta seg noe å drikke/spise eller slå på tven, se i blader, men ikke rote i private saker. Nå syns jeg ikke det overnevnte heller ikke gjelder for alle. Hadde jeg hatt besøk av en venninne et par timer, hadde jeg syntes det var merkelig om hun sto på hode i kjøleskapet om jeg tok en tur på do, overnattingsgjester blir noe annet.

Syns du skal konfrontere henne neste gang du tar henne på fersken eller rope inn til henne og spørre om hun leter etter noe npr du hører baderomsskapene går. Høres ut som om din svigermor ikke ser noe galt i oppførselen, så her må du bare være ærlig og det setter sikkert svigermor pris på når hun får summet seg litt.

Anonymous poster hash: b6a8d...675

Takk for fornuftig svar :)

Jeg skal si noe neste gang jeg tar henne på fersken. Synes det er litt ekkelt å ta det opp i ettertid. Har en tendens til å bli satt ut av oppførselen hennes, så har ikke klart å i noe der og da.

Og ja, det hadde vært det samme om mamma oppførte seg sånn. Uaktuelt. Svigermor er en herlig dame, bortsett fra snokingen. Hun elsker barna våre og er sååå flink med de! Skulle ikke være noe hetse-svigermor innlegg, glad i dama sånn ellers jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...