Gå til innhold

Dere som har barn under ett år;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ligger de seg for kvelden og når står de opp om morgenen?

Får de melk i løpet av natten? Når isåfall ?

Gjerne skriv hvor gammel de er og.

Jeg spør fordi jeg har en gutt på snart 8 mnd som ligger seg kl seks om kvelden og står opp igjen mellom seks og åtte. Han får da en flaske med melk i tolvtiden.

Lurer på å avvenne han med den, men vet ikke om det er mange timer uten mat eller om det er helt greit når han er såpass stor og får faste måltider med nok mat om dagen.

Derfor så lurer jeg på hvordan andre gjør det.

Flott hvis dere tar dere tid til å svare da jeg er veldig usikker på dette. :)

Anonymous poster hash: 606df...99a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en som er 11mnd nå. Han har sovet fra 18-6 (med flere oppvåkninger for å få smokk) fra ganske tidlig. Kutta ut nattmat da han var 5mnd etter råd fra HS da han sov veldig dårlig en periode.

Anonymous poster hash: f9dd0...6be

Skrevet

Jenta mi på 8 1/2 mnd legger seg mellom 18.30 til 19.00 og da får hun kveldsmat fra 18.00 til 18.30, så trenger hun ikke mat igjen før rundt kl 07.30-08.00 :) Hun våkner alt fra 06.30 - 8 om morgenen. Vi kuttet ut nattmaten rundt 6 mnd gammel etter råd fra helsesøster pga dårlig nattesøvn til jenta vår :)

Skrevet

Jeg har en som er 11mnd nå. Han har sovet fra 18-6 (med flere oppvåkninger for å få smokk) fra ganske tidlig. Kutta ut nattmat da han var 5mnd etter råd fra HS da han sov veldig dårlig en periode.Anonymous poster hash: f9dd0...6be

Takk for svar. Da prøver jeg meg på nedtrapping først og så avvenning fra i dag.

Var bare litt bekymret for om det ble for lenge uten mat, men det går nok helt fint hvis din på fem mnd har greid det uten å sulte i hel ;)

Skrevet

Jenta mi er 7 mnd. gammel. Hun legger seg ca. kl. 20.00. Hun får et middagsglass før hun legger seg (hun vil ikke ha grøt) Og får melk 1 gang om natta, og på morgenen. Hun våkner ca. kl. 07.00 -07.30.

Anonymous poster hash: abd32...af2
Skrevet

Jenta mi på 8 1/2 mnd legger seg mellom 18.30 til 19.00 og da får hun kveldsmat fra 18.00 til 18.30, så trenger hun ikke mat igjen før rundt kl 07.30-08.00 :) Hun våkner alt fra 06.30 - 8 om morgenen. Vi kuttet ut nattmaten rundt 6 mnd gammel etter råd fra helsesøster pga dårlig nattesøvn til jenta vår :)

Han har ikke dårlig nattesøvn. Bare våkner til den tiden han får flaske og virker ihelsulten ut, men hvis jeg først trapper ned og så slutter helt så vil han vel slutte å våkne. Det går vel på vanen og. :)

Skrevet

Gutten min på 9 mnd legger seg mellom kl 19 og 20, sover som regel til ca kl 02 og blir ammet da, sover til kl 06, blir ammet og om vi er heldige sovner vi litt igjen til ca kl 7.30.

Det var en periode han klarte seg uten melk kl 2, men så var han litt småsyk og drakk lite på dagen, så da får han for å opprettholde melleproduksjonen en liten stund til.

Anonymous poster hash: bcb83...0b0

Skrevet

Jenta mi på 5mnd legger seg ca. kl. 19.00 og står opp mellom 6-7 om morgenen. Våkner noen ganger i 4-5 tida for mat, men ofte sover hu hele natta igjennom. Slik har det vært siden hu var 3mnd ca.

Skrevet (endret)

Jenta mi er 11 mnd. Får flaske 1 gang tidlig morgen eller natt:)Legger seg 20 og sover ca 12 timer. Bedre å gi flaske her enn mange oppvåkninger. Hun sover kjempegodt om natten:)Nå er det nr 3 og jeg er mer avslappet med spising på natt. Vet at det går seg til:)Hun sover gjennom mange netter også.

Endret av *Smiley*
Skrevet

Baby 11mnd sover fra (18-)19 til 7(-8). Spiser før han legger seg og når han står opp om morgen. Sluttet å spise på natte da han var rundt 8 mnd da han begynte å dele rom med eldre søsken. Men da ammet jeg han, og ofte er det litt vanskeligere å natteavenne amming.

Anonymous poster hash: 4f4ef...5a1
Skrevet

Anonym #1 igjen :) Eldste jenta mi slutta med nattmåltid da hun var 3,5 mnd og jeg vet om andre som har barn som har sovet så godt at de har gått uten mye tidligere. Får han godt med mat på dagtid så skulle det ikke være noe problem. Når du prøver å kutte ned så merker du nok fort om han er sulten eller om det bare er for vanen/kosen sin skjyld :)

Anonymous poster hash: f9dd0...6be

Skrevet

Min har aldri fått nattmåltid.. Da jeg gikk over til MME sov hun natta gjennom og det har hun gjort siden. Men jeg har en flaske mme stående ved senga, som hun får når hun våkner. Så sover hun 2 timer til.  Så det blir jo "nattmat"

Hun legger seg 19-20 i vogna, sover 2-3 timer, er våken 1 times tid for mat og for å bruke litt energi, så sover hun til kl 09.00 - 10.00 

Legger jeg henne 19 for natta, er hun våken 1-2 timer i 4-5 tiden på natta isteden.. Det gjør verken godt for henne eller meg , he he. 

Anonymous poster hash: c225e...b32
Skrevet

Legger seg 8. Våkner 2-4 ganger for å få pupp, før jeg legger meg kl 00:00. Våkner så i 5-tiden litt av og på for å bare ligge å kose med puppen. Står opp 7-8 tiden. Holder på med avvening.

Skrevet

Min gutt på 9mnd legger seg 19:30-20:30, spiser fire måltider på dagen og mme tre ganger om dagen. Kvelds spiser han en time før han legger seg. Har nettopp hatt nattavvenning, den første uka skrek han en del på natta, men nå har det gått seg veldig til. I natt sutret han bare litt i tre min, så sov han videre. Står opp i 8tiden på morgenen.

Anonymous poster hash: 5282b...c3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...