Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Er dere fornøyd? Hvor ofte trener dere og hvor fort fikk dere resultater? Anonymous poster hash: 4b02c...0f2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Dytter denne litt og mente selvsagt trener hi Anonymous poster hash: 4b02c...0f2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Er dere fornøyd? Hvor ofte trener dere og hvor fort fikk dere resultater?Anonymous poster hash: 4b02c...0f2 Ja, og jeg elsker det! Har trent crossfit i halvannet år. Hadde stort sett trillet turer og jogget de siste årene. Merket etter et par måneder at jeg plutselig løp innmari fort, så umiddelbar effekt på kondisen. Også stor forbedring på styrke, som jo ikke er rart, siden jeg jo aldri trente styrke tidligere. Det gøyeste med crossfit er variasjonen. Kult å lære olympiske løft. Baseøvelser som knebøy, utfall og markløft gjør at man trener "hele" kroppen på en øvelse. Jeg elsker å trene generelt, og liker også godt å presse meg. Det kan ofte være "vondt", for man trener jo gjerne med høy intensitet, såkalt metabolsk trening, slik at man forbedrer kondisjon samtidig som man blir sterkere. Men her kjenner man på egne grenser. Samholdet med de jeg trener med er også unikt i forhold til ting jeg har gjort tidigere! Har aldri opplevd samme grad av støtte og entusiasme. Jeg la for øvrig på meg fire kilo muskler da jeg begynte å trene CF. Var slank fra før. Brukte imidlertid samme størrelse i klær og ble veldig mye fastere i fisken, så det var ikke negativt. Bare rart å se vekta gå opp. Nå er jeg gravid og har ca en uke igjen til termin og trener enda. Tredje svangerskap, og har aldri hatt mindre fysiske plager, til og med bekkenet er som en drøm. Modifiserer nå de fleste øvelser, men trener nok likevel hardere enn de fleste. Start på et on ramp-kurs og bli hekta. Det er i hvert fall min anbefaling:) Anonymous poster hash: 62562...6cf
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Dytter denne litt og mente selvsagt trener hiAnonymous poster hash: 4b02c...0f2 Glemte å si at jeg trener organisert CF tre ganger i uken, kombinert med løpeturer og sirkeltrening/styrketrening. Så blir ofte 5-6 økter i uka når jeg ikke er gravid, og gjerne en tur i skogen, enten alene eller med resten av familien, som restitusjonsøkt på hviledagene. Glad i å være i aktivitet ja:) Men trener med flere som ikke er like aktive. Men ville nok anbefalt minst to ganger i uken, og starte forsiktig, øke etter hvert til opp mot maks fem. Anonymous poster hash: 62562...6cf
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Tusen takk for svar! Jeg er så misfornøyd med kroppen min og har prøvd utallige ganger på vanlig treningssenter men det funker ikke for meg, føler man må være topptrent fra start og ha det nyeste innen mote. Jeg er slapp i kroppen og trøtt og sliten pga lite energi. Hater kroppen og har lyst å bli fornøyd, spesielt med lår og armer. Ser det er bittelitt dyrere men har skjønt man bortimot får personlig trener med på kjøpet. Tror du dette kan være noe for meg? Og for en helt utrent person, holder det å starte med to ganger i uken? hi Anonymous poster hash: 4b02c...0f2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Tusen takk for svar! Jeg er så misfornøyd med kroppen min og har prøvd utallige ganger på vanlig treningssenter men det funker ikke for meg, føler man må være topptrent fra start og ha det nyeste innen mote. Jeg er slapp i kroppen og trøtt og sliten pga lite energi. Hater kroppen og har lyst å bli fornøyd, spesielt med lår og armer. Ser det er bittelitt dyrere men har skjønt man bortimot får personlig trener med på kjøpet. Tror du dette kan være noe for meg? Og for en helt utrent person, holder det å starte med to ganger i uken? hiAnonymous poster hash: 4b02c...0f2 Det er jo vanskelig for meg å si om du vil like det, men det vet du i hvert fall ikke før du har prøvd! Men ønsker du mer energi, så tror jeg det er lite annet som hjelper mer. Kanskje blir du motivert til å legge om kostholdet også, som igjen kan ha stor effekt. Mestringsfølelsen som du får av å lære nye øvelser, løfte tyngre, løpe raskere og slå dine egne rekorder skal ikke undervurderes, og det er selvtillit som du tar med deg på andre arenaer i livet. Så slik type trening er også mental trening! Dersom du melder deg inn på et senter i en større by i Norge, så er det stor sjanse for at du får med ordentlig flinke trenere med på kjøpet, og ofte er det vel ikke mer enn 10-15 stk på en time, slik at treneren SER deg. Kan ikke sammenlignes med en zumba-time nei. Har lest historier om 70åringer, folk i rullestol og veeeeldig utrente småbarnsmødre som har begynt på crossfit og som har snudd livet sitt. Anonymous poster hash: 62562...6cf
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Tusen takk for svar! Jeg er så misfornøyd med kroppen min og har prøvd utallige ganger på vanlig treningssenter men det funker ikke for meg, føler man må være topptrent fra start og ha det nyeste innen mote. Jeg er slapp i kroppen og trøtt og sliten pga lite energi. Hater kroppen og har lyst å bli fornøyd, spesielt med lår og armer. Ser det er bittelitt dyrere men har skjønt man bortimot får personlig trener med på kjøpet. Tror du dette kan være noe for meg? Og for en helt utrent person, holder det å starte med to ganger i uken? hiAnonymous poster hash: 4b02c...0f2 Det er jo vanskelig for meg å si om du vil like det, men det vet du i hvert fall ikke før du har prøvd! Men ønsker du mer energi, så tror jeg det er lite annet som hjelper mer. Kanskje blir du motivert til å legge om kostholdet også, som igjen kan ha stor effekt. Mestringsfølelsen som du får av å lære nye øvelser, løfte tyngre, løpe raskere og slå dine egne rekorder skal ikke undervurderes, og det er selvtillit som du tar med deg på andre arenaer i livet. Så slik type trening er også mental trening! Dersom du melder deg inn på et senter i en større by i Norge, så er det stor sjanse for at du får med ordentlig flinke trenere med på kjøpet, og ofte er det vel ikke mer enn 10-15 stk på en time, slik at treneren SER deg. Kan ikke sammenlignes med en zumba-time nei. Har lest historier om 70åringer, folk i rullestol og veeeeldig utrente småbarnsmødre som har begynt på crossfit og som har snudd livet sitt. Anonymous poster hash: 62562...6cf Tusen takk igjen, det høres ut som noe som kan passe for meg også. Et av mine største problemer er at jeg mister så lett motivasjonen så jeg trenger MYE støtte og oppbacking. Høres ut som noe jeg vil få her Takk igjen. Jeg bor i Bergen. hi Anonymous poster hash: 4b02c...0f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå