Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Hvordan gjør man det da med nattmåltidene i begynnelsen? (alt man skal bekymre seg for før baby engang er født og man ikke aner om man får ammeproblemer ) Kjenner mange som har måtte amme annenhver time også om natten, og det må jo bli helt umulig å måtte gå ned trappen til kjøkkenet, blande mme og varme opp for så å mate... Da rekker man jo ca fem minutter søvn før man må begynne å lage til neste måltid? Anonymous poster hash: 5b0ce...c56
Gjest Antarctica Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Morsmelkerstatningen fordøyes ikke like lett i barnets mage, så den "varer" ofte litt lengre enn samme mengde morsmelk. (Har jeg latt meg fortelle - jeg brukte det ikke på mine barn.) Noe med at det er mer av ostestoffet (kaseinet) i kumelk enn i morsmelk, og barnet beholder derfor metthetsfølelsen lengre. Men den beskrivelsen du kommer med er nettopp grunnen til at jeg kun ammet. Så det er sagt. Jeg så også for meg at det kunne bli balete å blande og varme melk om natta; da er man jo blitt ordentlig våken før måltidet er over og må streve med å falle i søvn igjen.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Mme metter lengre. Jeg ammet ikke og de første månedene spiste babyen ca.2 ganger på natta. Fra hun var 3 måneder sov hun fra kl.23 til kl.08/09 og fra hun var 6 mnd. sov hun hele natta (fra kl.19-08/09) Anonymous poster hash: c91aa...4b9
Bumblebeee Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Ja dette lurer jeg også på. Har ammeforbud i 24 timer nå (pga medisiner) og synes det er superstress for mini leter og leter etter puppen. Jeg tror jeg ville ha kokt opp vann om kvelden slik at jeg hadde både varmt og kaldt stående på rommet. Da kan man jo blande på få sekunder. Håper du får gode tips av noen erfarne flaskematere
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Jeg har kun prøvd amming med mine barn, de har aldri smakt mme. Vi har samsovet, og barnet har fått spise når det ønsket. Fordelen er at man aldri forlater senga/dyna, aldri våkner ordentlig, aldri rekker at barnet griner før det får mat osv. Det føles som om man har fått en hel natta søvn når man våkner! Min venninne gav kun mme. Der stod hun og mannen opp annenhver gang. Tok med barnet ned i stua, lagde/varmet mme, satt i sofaen og matet, la barnet på sitt rom etter måltidet, og la seg selv i egen seng. Så gikk det to-tre timer til den andre måtte opp..... Virker utrolig stressende. Tror jeg ville hatt rene flasker, pulver og Thermoser med varmt og kaldt vann på nattbordet, om jeg av en eller annen grunn MÅTTE kutte amming. Anonymous poster hash: 15788...6be
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Jeg fikk ikke til å amme og hadde lite med mm. Klarte pumpe i 3 mnd men den siste månden så lite at jeg samlet opp til ett måltid og det fikk han om kvelden fordi jeg fant ut at han ikke ble så for sulten av mm som av mme. du kan bruke afripran (kvalmestillende tabiletter) som kur for å få opp morsmelkproduksjonen. Brukte det 3 ganger. Jeg var heldigvis under veiledning på ammepol og det var til slutt hun ene som sa STOPP. At det iike var ett nederlag og ikke kunne gi mm og amme. Vi kokte opp vann som sto på vannkokeren. Denne vannkokeren har flere temperaturer 40 g, 60 g, 80 g og 100 g. Så først kokte vi opp vannet. så på natten satte vi den på 40 g, det tok ikke lange tiden. Så blandet vi mme. Det som var mesttungvindt var når en skulle ut på tur. Barselgjengen bare slag ut puppen og jeg måtte drive å bale med kokt vann og mme. Statoil hadde sånn liten termos som passet perfekt i stelleveska. Men så hadde vi jo forskjellig flasker da. En gang og bare en gang klarte jeg å glemme en viktig del til Dr.Brown flasken. Men han fikk da mat. Det ble bedre etterhvert. Vi lagde vellinger hvor vi blandet halt om halt mme og grøtpulver. Det likte han så godt, så han brukte det ganske lenge. Jeg har kjøkken i en annen etg enn soverommet, men null problem å gå i trappa og ordne med flaske. Og på naten var det ikke 2 hver time det var 2 til 1 matinger. Anonymous poster hash: 3c166...173
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Jeg har flasker med kokt vann, termos og doseringsboks med pulver på nattbordet. Har passe med vann på flaskene (man lærer ført hvor mye), heller oppi varmt vann og pulver så er jeg klar Går faktisk raskere enn da jeg ammet siden hun brukte så utrolig lang tid på å spise og etter hvert på å kave. Gjør det samme når jeg skal ut. Anonymous poster hash: 1964b...369
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Ammet ikke, vi brukte mme. hadde en kjøleboks på rommet, ferdigblandet formula og en flaskevarmer Da setter du bare flaska oppi, trykker på knappen og få minutter senere er melken ferdig kjempe enkelt å det går såå fort Slipper til å med å gå ut av senga Anonymous poster hash: 5f32f...4ab
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Ta utgangspunkt i at du skal amme, for det skal de fleste. Så kan du ta sorgen hvis du ikke får det til da. Man prøver jo å unngå mme for alt i verden. Barna skal jo få skikkelig næring fra starten av, og mme er kun en kriseløsning. Anonymous poster hash: 1e8a2...6dc
*Smiley* Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Det tar maks 3 minutter å lage flaske og gå opp igjen. Ha kokt vann på flasker før leggetid og når barnet våkner så er det bare å varme vannet raskt i micro og blande pulver. De sover gjerne litt lenger med mme.Fint hvis man får til og amme. Jeg har måtte delamme alle 3 og det har gått fint også. Endret 23. juli 2013 av *Smiley*
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 Vi brukte bare ferdigblandet MME på boks om natten. Babyen syntes der var OK å få den ved romtemperatur, så vi bare helte en boks i en flaske. Kjøpte billig i Sverige. Anonymous poster hash: a1dcf...840
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #12 Skrevet 23. juli 2013 Vi brukte bare ferdigblandet MME på boks om natten. Babyen syntes der var OK å få den ved romtemperatur, så vi bare helte en boks i en flaske. Kjøpte billig i Sverige. Anonymous poster hash: a1dcf...840 Jeg har hørt tips om å ha ferdigblandet på boks under sin egen dyne, så blir den litt varmere enn romtemperatur. Har ikke prøvd det selv. Anonymous poster hash: 775e5...da2
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 23. juli 2013 #13 Skrevet 23. juli 2013 Det var lurt, ano ...da2! Noen har kaldt kokt vann på flaske, mme-pulver på boka, og elektrisk flaskevarmer ved senga. Når baby våkner, blandes pulveret i vannet og noen sekunder i varmeren, og vips, ferdig
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #14 Skrevet 23. juli 2013 Jeg pleide å koke opp vann på forhånd, helte i flasker å hadde det i kjøleskap. Så hadde jeg ferdig oppmålt mme i en dispenser. Blander det fort og rett i mikroen. Tok ca 1,5 minutt å fikse mat om natta. Min spiste hver 3 -4 time. Mme metter ofte mer. Det er ikke noe vits i å ta bekymringene på forhånd Anonymous poster hash: 0a7a5...752
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 23. juli 2013 #15 Skrevet 23. juli 2013 Vi brukte bare ferdigblandet MME på boks om natten. Babyen syntes der var OK å få den ved romtemperatur, så vi bare helte en boks i en flaske. Kjøpte billig i Sverige. Anonymous poster hash: a1dcf...840 Sånn gjorde jeg også det etter noen måneder, når ammingen helt hadde stoppet opp, og jeg ble lei av å stå opp om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå