Babylykke123 Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Har havnet i barnevogn jungelen igjen og klarer ikke helt å bestemme meg Bruker sportsvogn nå, så str på bag er ikke så viktig (vet ikke om det blir flere barn) Krav: - Svingbare forhjul, 3 eller 4 hjul (positive og negative ting med begge deler?) - God ligge-/sovestilling (helst flat) - Ikke for stor sammenlagt - Gode hjul, må også være gode å trille på brosten (blir ikke så mye av det, men vil ikke ha en riste vogn), mest asfalt og grusveier. Og innendørs/kjøpesenter. - Fungere på norsk vinterføre (for det meste målene veier, men hender jo det ligger litt snø). - Ikke for tung - vil helst ha mulighet til å ha sittedelen begge veier, men ikke et absolutt must. - God og stor kalesje. - ikke for små hjul foran Har nå en Edge duo, og merker at det blir slitsomt å ta den inn ut av bil, og at den tar altfor mye plass på ferie og vil ha svingbare hjul. Edgen er super å trille på tur syns jeg. Så jeg står mellom å beholde den og kjøpe feks en babyjogger city mini og ha permanent i bilen, eneste minuset med den som jeg ser det er at fotbrettet ikke kan reguleres, hvordan oppleves det for dere som har denne? Eller, hvordan er det for barnet? Er det det samme på babyjogger city elite? Andre alternativ er å finne en vogn som kan brukes som hovedvogn, og selge den jeg har nå. De jeg har kikket på er da: - Baby jogger City Versa, liker den godt, gode hjul, eneste er at liggestillingen ikke er helt flat, ser ut som de blir lagt i en "form" om dere skjønner hva jeg mener. Ellers er den veldig fin, kan vendes begge veier og fire hjul -Baby Jogger City elite, ikke tafset på den i virkeligheten, men sett den trillende rundt omkring. Eneste minus er da evt fotbrettet? og at den kun er fremovervendt. Hvordan er den i vinterNorge? (Østlandet) - Bumbleride Indie (kun fremovervendt) - Brio smile (kan denne vendes begge veier?) Setter stor pris på om noen har erfaringer de vil dele om disse vognene og evt andre jeg burde ta en titt på. Eller andre generelle tips. Vet godt at den perfekte vogn er nesten umulig å finne, men ønsker noe annet enn det jeg har nå
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Sliter med det samme selv. Jeg tror jeg går for Emamljunga scooter, de har en S versjon med svingbare hjul og. Jeg ville og vende sittedelen, men det er utrolig få små vogner man kan dette med, så da ble det til at jeg ikke trenger å vende han. Min gutt er 10mnd og jeg merker allerede at han snur seg ofte for å se forove.. Noe eldste ikke gjorde, så da blir det vel til at man snur han snart. Anonymous poster hash: aa771...651
Håper<3 Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Bugaboo Buffalo? Tror den har de fleste kravene du stiller.
Babylykke123 Skrevet 22. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2013 Den var nok litt i dyreste laget, men takk for svar
Bustetroll Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 TFK!! Har akkurat kjøpt den og kunne ikke vært mer fornøyd. Alle jeg kjenner med samme vognen sier det samme. Ungen kan sove i vogna til den blir 6-7 fordi det er så god plass:) 4 liggestillinger, tar ikke stor plass sammenlagt. 3 hjul med svingbart forjul. Integrert myggnetting og masse lommer. (Jeg trenger ikke stelleveske lengre)Det eneste minuset med vognen er lite understell.. Og vanskelig å komme til i understellet.
Darwina Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 4 liggestillinger? Min har bare 2, er deg den nyeste modellen du har?
Bustetroll Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 (endret) 4 liggestillinger? Min har bare 2, er deg den nyeste modellen du har? Ja... Men du har da 4 glidelåser? Da er det 4 liggestillinger Det er to glidlåser med forskjellig str på åpningen de lager. Stilling 1: begge glidlåsene er igjen Stilling 2: bare den ene glidlåsen åpnes Stilling 3: bare den andre glidlåsen åpnes Stilling 4: begge glidlåsene åpnes. Endret 22. juli 2013 av Skeptisimo
Darwina Skrevet 22. juli 2013 #9 Skrevet 22. juli 2013 Aha mener du at det er 2 på hver side? Hmm da blir jo ungen liggende skjevt hvis du ikke drar ned tilsvarende på andre siden??
Bustetroll Skrevet 22. juli 2013 #10 Skrevet 22. juli 2013 (endret) Aha mener du at det er 2 på hver side? Hmm da blir jo ungen liggende skjevt hvis du ikke drar ned tilsvarende på andre siden?? Neimen stakar bebi da! Ingen skal ligge skeivt. Som jeg skrev: Det er to glidlåser med forskjellig str på åpningen de lager. Stilling 1: begge glidlåsene er igjen Stilling 2: bare den ene glidlåsen åpnes Stilling 3: bare den andre glidlåsen åpnes Stilling 4: begge glidlåsene åpnes. På begge sider så klart Endret 22. juli 2013 av Skeptisimo
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #11 Skrevet 22. juli 2013 Lola Anonymous poster hash: ce8d0...f51
SvettLama Skrevet 23. juli 2013 #12 Skrevet 23. juli 2013 Emmaljunga scooter! Kjempegod å trille, tar liten plass sammenlagt, og frøkna sover utrolig godt i den :-)
Hilde35 Skrevet 23. juli 2013 #13 Skrevet 23. juli 2013 Emma. nitro har to svingbare hjul foran og sittedelen kan snus begge veier. :-) trur også det kommer en ny utgave av denne i år. :-)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #14 Skrevet 23. juli 2013 Jeg har også edge duo, og har nå bestillt meg en bumbleride som jeg spent venter på å få prøvd ut etter å ha hørt mye bra om den Anonymous poster hash: 649ca...112
1234...barn Skrevet 23. juli 2013 #15 Skrevet 23. juli 2013 Ville kjøpt en bumbleride. Har veldig god erfaring med den vogna - både i by og i skog. Du kan jo evt. beholde den store babyvogna en stund til, og bruke bumbleride som bilvogn i begynnelsen. Bumbleride kan du ha ut vognperioden. Brio smile er ganske tung og stor, og litt trang for eldre barn. Ville uansett kjøpt en vogn du kan bruke på alle underlag, og da er gjerne vogner med fire svingbare hjul lite egnet.
Babylykke123 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #16 Skrevet 23. juli 2013 Heller mot bumbleride eller tfk, selv om de har tre hjul, mente altså ikke fire svingbare hjul (finnes det?), men svingbare foran Hvordan er de overnevnte trehjulingene på vinterføre.
Bustetroll Skrevet 23. juli 2013 #17 Skrevet 23. juli 2013 Heller mot bumbleride eller tfk, selv om de har tre hjul, mente altså ikke fire svingbare hjul (finnes det?), men svingbare foran Hvordan er de overnevnte trehjulingene på vinterføre. Jeg har selv ikke prøvd tfk på vinterføre, men av de jeg kjenner som har den sier de at den fungerer bra. Den har store gode robuste hjul, og forhjulet kan låses i 2 forskjellige posisjoner
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #18 Skrevet 23. juli 2013 Har havnet i barnevogn jungelen igjen og klarer ikke helt å bestemme meg Bruker sportsvogn nå, så str på bag er ikke så viktig (vet ikke om det blir flere barn) Krav: - Svingbare forhjul, 3 eller 4 hjul (positive og negative ting med begge deler?) - God ligge-/sovestilling (helst flat) - Ikke for stor sammenlagt - Gode hjul, må også være gode å trille på brosten (blir ikke så mye av det, men vil ikke ha en riste vogn), mest asfalt og grusveier. Og innendørs/kjøpesenter. - Fungere på norsk vinterføre (for det meste målene veier, men hender jo det ligger litt snø). - Ikke for tung - vil helst ha mulighet til å ha sittedelen begge veier, men ikke et absolutt must. - God og stor kalesje. - ikke for små hjul foran Har nå en Edge duo, og merker at det blir slitsomt å ta den inn ut av bil, og at den tar altfor mye plass på ferie og vil ha svingbare hjul. Edgen er super å trille på tur syns jeg. Så jeg står mellom å beholde den og kjøpe feks en babyjogger city mini og ha permanent i bilen, eneste minuset med den som jeg ser det er at fotbrettet ikke kan reguleres, hvordan oppleves det for dere som har denne? Eller, hvordan er det for barnet? Er det det samme på babyjogger city elite? Andre alternativ er å finne en vogn som kan brukes som hovedvogn, og selge den jeg har nå. De jeg har kikket på er da: - Baby jogger City Versa, liker den godt, gode hjul, eneste er at liggestillingen ikke er helt flat, ser ut som de blir lagt i en "form" om dere skjønner hva jeg mener. Ellers er den veldig fin, kan vendes begge veier og fire hjul -Baby Jogger City elite, ikke tafset på den i virkeligheten, men sett den trillende rundt omkring. Eneste minus er da evt fotbrettet? og at den kun er fremovervendt. Hvordan er den i vinterNorge? (Østlandet) - Bumbleride Indie (kun fremovervendt) - Brio smile (kan denne vendes begge veier?) Setter stor pris på om noen har erfaringer de vil dele om disse vognene og evt andre jeg burde ta en titt på. Eller andre generelle tips. Vet godt at den perfekte vogn er nesten umulig å finne, men ønsker noe annet enn det jeg har nå Vi har city elite og er superfornøyd. Fotbrettet kan settes opp med en bøyle. Anonymous poster hash: d5366...e00
Vogndilla Skrevet 23. juli 2013 #19 Skrevet 23. juli 2013 Brio go har alle egenskapene du spør etter samt at den er knall god å trille, anbefales. Ellers vil jeg si at vognsmaken er veldig individuell, så du må nesten prøve og finne din favoritt, ofte så anbefaler folk den ene vognen de har prøvd og skryter enormt av den, men det er jo fullt mulig at du vil hate den. Selv har jeg prøvd omtrent det som er på markedet og synes for eksempel at scooter er en helt ubrukelig vogn, tfk er en stygg vogn samt at man ikke burde ha barnet vendt fra seg før det er nærmere to år og kan gjøre seg godt forstått. Bare for å sette det på spissen liksom, hehe Brio smile hadde jeg ikke valgt, sittedelen er knøtt liten og du ender nok opp med å måtte bytte vogn før barnet er to år. Tre hjulingene du nevner er gode de men for meg er det utenkelig å ha et lite barn vendt fra meg, bumbleride, tfk og city elite har fordelen med at de har hevbart fotbrett, et must mener jeg.
Babylykke123 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #20 Skrevet 23. juli 2013 Ja, jeg vil helst ha barnet vendt mot meg, han er liten enda! Syns Brio Go ser litt pinglete ut, men det er kanskje feil? Hvordan er den på vinterføre? Er en butikk her i nærheten som har den, så skal dra og kikke ordentlig på den. Likte fremhjulene på Smile så godt, men ikke noe poeng hvis sportsdelen er liten.. Hvordan er Brio Go sammenlagt, tenker på på ferieturer etc Er liggestillingen helt flat, eller "humpete"? Takk for utfyllende svar, forresten
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #21 Skrevet 23. juli 2013 Ja, jeg vil helst ha barnet vendt mot meg, han er liten enda! Syns Brio Go ser litt pinglete ut, men det er kanskje feil? Hvordan er den på vinterføre? Er en butikk her i nærheten som har den, så skal dra og kikke ordentlig på den. Likte fremhjulene på Smile så godt, men ikke noe poeng hvis sportsdelen er liten.. Hvordan er Brio Go sammenlagt, tenker på på ferieturer etc Er liggestillingen helt flat, eller "humpete"? Takk for utfyllende svar, forresten koelstra mambo svingbare forhjul, sportsdel kan vendes begge veier. Den perfekte vogn! Anonymous poster hash: 1d86b...f82
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #22 Skrevet 23. juli 2013 Ja, jeg vil helst ha barnet vendt mot meg, han er liten enda!Syns Brio Go ser litt pinglete ut, men det er kanskje feil? Hvordan er den på vinterføre?Er en butikk her i nærheten som har den, så skal dra og kikke ordentlig på den.Likte fremhjulene på Smile så godt, men ikke noe poeng hvis sportsdelen er liten..Hvordan er Brio Go sammenlagt, tenker på på ferieturer etc Er liggestillingen helt flat, eller "humpete"?Takk for utfyllende svar, forresten koelstra mambo svingbare forhjul, sportsdel kan vendes begge veier. Den perfekte vogn! Anonymous poster hash: 1d86b...f82 Vil ikke si perfekt. Ikke veldig fin å se på og den er meget kort i ryggen slik at brukstiden er kort. Anonymous poster hash: fe0df...d86
Vogndilla Skrevet 23. juli 2013 #23 Skrevet 23. juli 2013 Ja, jeg vil helst ha barnet vendt mot meg, han er liten enda! Syns Brio Go ser litt pinglete ut, men det er kanskje feil? Hvordan er den på vinterføre? Er en butikk her i nærheten som har den, så skal dra og kikke ordentlig på den. Likte fremhjulene på Smile så godt, men ikke noe poeng hvis sportsdelen er liten.. Hvordan er Brio Go sammenlagt, tenker på på ferieturer etc Er liggestillingen helt flat, eller "humpete"? Takk for utfyllende svar, forresten Brio go er definitivt ikke pinglete, den er tvert om veldig solid og har en helt suveren fjæring i understellet som gjør at den tar seg godt frem på alt underlag. Jeg ble ihvertfall veldig positivt overasket over den, og jeg har jo som sagt prøvd det meste med varierende hell. Men smaken er som baken så dra å prøv selv Den blir liten sammenlagt i forhold til mye annet, men jeg vet om vogner som blir mindre sammenlagt så har du liten plass er det mulig du synes den er stor, den er ihvertfall mindre sammenslått enn simo duo hvis det sier deg noe Liggestillingen er ikke helt flat men det er ikke mye om å gjøre, ryggen har sånn "hengekøye" prinsipp så den vugger fint og min jente på ett år sover veldig godt i den, sittedelen er en av de romsligste på markedet så den kan brukes lenge. Og handlekurven er genial, jeg har jo tre barn så har alltid med oss mye rart, og den handlekurven rommer alt fra sparkesykler og helgehandel til alt vi trenger på stranda, veldig praktisk!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #25 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har emmaljunga cc og bumbleride indie. To veldig forskjellige vogner til hvert sitt bruk. Bumbleride vogna er kjempefin! Anonymous poster hash: 66e18...1f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå