Gå til innhold

Flere med samme problem? Mating er et H******

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har aldri vært kjempeenkelt å mate jenta mi med annet enn MME, men nå den siste uka har hun blitt helt umulig. 
Hun blir matet liggende, da noe annet er helt umulig, men prøver å ta de minste måltidene sittende i stolen nå. 

Når hun ligger, ligger hun å rister på hodet. Sånn som babyer ofte gjør før de sovner. Sånn holder hun på i opptil 30 sek- 1 minutt, før hun åpner munnen for å få mat. 
Samtidig har hun rykninger i armene, og rett som det er kommer det en liten bøllehånd, og slår skjea, så det blir mat overalt. 

Hvis jeg gir henne noe, eller prøver å holde mobil, fjernkontroll, div ting over henne for å distrahere, stopper hun med hoderistingen, men da når maten er inne i munnen, ligger hun bare med munnen åpen, full av mat... 
Dette resulterer jo i at hun brekker seg 1-2-3 ganger, før hun til slutt skjønner at hun skal svelge. Denne brekkingen kommer uansett om hun sitter eller ligger.
Hun får heller ikke mat med biter i.. Hun klarer kun å spise helt most mat. Mat med biter resulterer kun i brekninger. 

Vet at det absolutt ikke er bra å mate henne liggende, men det går virkelig ikke an å mate henne når hun sitter. 

Hun er EKSTREMT rastløs, og skal holde på med noe hele tiden. Sitter bare å vrir hele kroppen, skal se på ting, prøve å ta på ting, slå på ting, stirre på ting. Å konsentrere seg om èn ting er klin umulig ser det ut til :P

Er det noen som har noen tips? Hun spiser jo mye mindre enn før nå som hun har begynt sånn, for jeg er nødt til å få i henne mest mulig mat på kort tid, fordi hun klarer bare ligge stille en begrenset tid før hun begynner å sutre og slå fordi hun er lei.

Har prøvd MASSE forskjellig mat, så det er ikke smaken eller konsistensen det går på.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor gammel hun er, men kanskje hun har vondt eller ubehag et sted?

Skrevet

Alle våre 4 barn har vært slik! Skikkelig slitsomt :S

Anonymous poster hash: 3e6b7...966

Skrevet

Åja det glemte jeg, hun er 8 1/2 mnd

Skrevet

Prøvd å la henne spise selv? All mulig sympati herfra, mine twins er også vanskelige, men ikke så ille som du beskriver

Anonymous poster hash: e17c8...6f4

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Min var også sånn men han begynte slik med flaska også da han var 2 mnd (aldri ammet). Det er sinnsykt slitsomt, og frustrerende, for man vet jo at de MÅ ha mat! Jeg prøvde også alt, la han spise selv, forskjellihe typer mat osv. Jeg har dessverre ingen gode råd, for her funket ingenting. Så vi endte opp med å småmate han med jevne mellomrom hele dagen, det var jo kkke mindre slitsomt, men da fikk han i alle fall i seg nok. Du har min fulle sympati, men vit at det blir bedre :)

Skrevet

Kjenner meg igjen!! Det som funker AV OG TIL her, er å synge. Helst sanger med morsomme lyder i, eks 'Old Mc Donald' eller 'Jeg er en liten spillemann' Da hender det vi får lurt inn en del.( Også viktig at jeg ler og smiler MYE) :)

Anonymous poster hash: 5e1af...b2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...