Gå til innhold

Erfaringer med steinerbarnehage eller steinerskoler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer fra / med steinerbarnehager eller steinerskoler ?

Anonymous poster hash: 0ad9d...e58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er like forskjellige som kommunale skoler og barnehager, du må sjekke opp hvordan akkurat den skolen/barnehagen som er i ditt område er.

Noen av skolene er litt små, miljøet kan bli litt for lite for noen barn som trenger flere sosiale ben å stå på.

De er ikke flinke med barn som har spesielle behov, de fleste som har barn med lese, skrivevansker, konsentrasjonsproblemer o.l. velger å ta barna ut av steinerskolen siden de er dårlige til å trekke inn hjelp utenfra (bup o.l.). De jobber på den måten at de skal lære barna de tingene de er opptatt av og interessert i, og vil ikke barnet lese mener de barnet ikke er klart enda og lærer det noe annet isteden, det er ikke helt rett måte å takle f.eks dysleksi på.

Men har du et kreativt barn vil det antagelig stortrives på steinerskolen. Vi har både steinerbarnehage og steinerskole i nærmiljøet og jeg kjenner flere som har barna sine der. Noen er strålende fornøyd og andre har valgt å ta barna ut derfra og over i kommunal skole. Det avhenger nok litt både av personligheten til barnet og forventningene til foreldrene om de blir fornøyd eller ikke.

De tre jeg kjenner som ikke har vært fornøyd og flyttet barnet over i kommunal skole har vært to barn med spesielle behov (dysleksi og konsentrasjonsproblemer) pluss et barn som ikke klarte finne noen bestevenninne blant de få elevene i klassen men som nå stortrives i en større klasse på den offentlige skolen.

Anonymous poster hash: 15e5b...caf
Skrevet

Ok takk for svar. Flere?

Anonymous poster hash: 0ad9d...e58

Skrevet

Har et barn i steinerbarnehagen selv og er meget fornøyd. De ansatte er fantastiske og jeg er veldig fornøyd med måten de jobber på. Har ikle tid til å skrive mere, men jeg kunne ikke tenkt meg en annen barnehage noen gang:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...