Gå til innhold

alt bare faller i grus noen ganger.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har jeg etter å blitt slått, kastet rundt, truet opp etter veggen, blitt nektet å ha venner, nektet å si min mening,nektet å få vere mamma. endelig fått besøksforbud, har anmeldt eksen og gått opp igjen fem kilo etter og tapt 25 kg på 5 månder pga av misstrivsel. jeg har kommet meg opp på bena igjen, fått økonomi og alt på plass etter at eksen kræsjet bilen min og fikset den ikke og stjal penger av og betalte aldri noe så jeg satt med enorme utgifter etter han dro, pluss alle skadene i leiligheten, de må jeg jo og ordne opp i.. . men så, plager eksen meg nå i helgen for 3. gang etter besøksforbudet tredde i kraft.han kjefter meg huden full ute i sentrum her vi bor, jeg tar kontakt med politiet etterpå og ber om å straffe han, de ringer han og han nekter og kommer med en helt annen forklaring til dem, jeg får beskjed om at det blir ord mot ord å jeg må bare selv gjemme meg igjen, inni leiligheten for og unngå slike situasjoner igjen. hva faan ska man med et slikt forbud om man ikke kan bevege seg ute likevel. jeg prøver å få meg venner, jeg tør ikke gå ut, jeg har ikke noe og snakke om som er godt og jeg klarer ikke nyte hverdagen, jeg klarer ikke å forstå at dette er noe jeg må godta, jeg har fått så nok av og bli herjet med.. jeg vil nyte livet igjen, gå ute og leke med sønnen min, jeg vil treffe nye venner, jeg vil ha det gøy, jeg vil jeg vil jeg vil.. men hvordan får jeg det til.. det vet jeg ikke.. :/ 

Anonymous poster hash: e4888...827
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først; du er kjempesterk som har kommet deg ut av et forferdelig forhold, både for deg selv og for sønnen din sin del! Du er en sterkt kvinne, og god mor som har klart dette! Fantastisk gjort!!!

Deretter blir de litt verre. Når dere bor så tett at det er sjans for at dere treffer på hverandre er det selvfølgelig ikke lett å være deg. Hvis du klarer må du dokumentere hver gang han tar kontakt med deg/dere, selv om han traff dere tilfeldig. At det noen vitner til dette? Få politiet til å skrive ned vitnets forklaring.Ta vare på alle mld og mail, skriv ut telefonlogg som viser at han har tatt kontakt med deg (hvis/når han har det). Anmeld hver gang det er noen form for kontakt! Man kan bli dømt for å brutt besøksforbudet.

Hvis dette vedvarer over lang tid, og du og sønnen din virkelig blir hemmet av det, ville jeg vurdert å flytte. Da kan kanskje du klare å slappe av litt mer i hverdagen. Men får håpe at det ikke blir nødvendig!

Igjen, det er imonerende hva du allerede har klart! Klem til deg!

Skrevet

jeg prøver virkelig og holde meg sterk og komme meg videre.. men det er så fortvilende, jeg føler jeg blir straffet fordi jeg har gjort alt dette.. ikke har jeg venner igjen av de gamle, ikke har jeg familie rundt meg og ikke har jeg noen å prate med heller, jeg har planer om og flytte. men det er skummelt det også, har jo bare bodd her i ett år og begynte så flytte igjen nå... det er så slitsomt. føler meg utrolig alene og sviktet av politiet.. nå etter dette, vet han at han slipper unna med å ta kontakt med meg uten å få konsekvenser, han tar ikke kontakt på noen annen måte, kun når han har sine venner med seg og jeg har ikke noe og dokumentere fordi han tar det tilfeldig når jeg viser meg ute i bygda, er så få her, ingen andre er som regel tilstede.. jeg har ingen vitner, politiet tror meg nesten ikke.. jeg blir så utmattet av det.. vil så gjerne føle meg fri igjen, frihet til og kunne vere meg og lykkelig igjen. gi barnet en mere lys dag og finne på mere ting, nå som jeg har energi igjen.. jeg kalrer og vere aktiv uten å ha sperter i magen, jeg klarer og se på tv og høre på musikk igjen uten å få huepine, jeg er ikke syk lenger og eksen går rundt og snakker mye dritt om meg, folk bare skuler på meg når jeg går her.. jeg er innflytter, han er oppvokst her.. dette er faktsik bare helt grusomt.. tror nok en flytting til noe nytt og bedre, nærme familien ja.. det nokk kanskje vert noe.. 

Skrevet

Flytt så fort som fy tilbake til familien din.

Skrevet

Først vil jeg si at du er utrolig sterk som har klart å komme deg vekk fra denne syke mannen og fått besøksforbud.

Utifra det du skriver så tror jeg det beste er å flytte, gjerne nærmere familien din hvis du har god kontakt med de? Da kan du på en måte starte med blanke ark, få nye venner, være ute på byen, lekeplass, butikken uten å måtte risikerer å treffe på eksen din.

Du er sterk:)

Anonymous poster hash: aa324...936

Skrevet

jeg prøver virkelig og holde meg sterk og komme meg videre.. men det er så fortvilende, jeg føler jeg blir straffet fordi jeg har gjort alt dette.. ikke har jeg venner igjen av de gamle, ikke har jeg familie rundt meg og ikke har jeg noen å prate med heller, jeg har planer om og flytte. men det er skummelt det også, har jo bare bodd her i ett år og begynte så flytte igjen nå... det er så slitsomt. føler meg utrolig alene og sviktet av politiet.. nå etter dette, vet han at han slipper unna med å ta kontakt med meg uten å få konsekvenser, han tar ikke kontakt på noen annen måte, kun når han har sine venner med seg og jeg har ikke noe og dokumentere fordi han tar det tilfeldig når jeg viser meg ute i bygda, er så få her, ingen andre er som regel tilstede.. jeg har ingen vitner, politiet tror meg nesten ikke.. jeg blir så utmattet av det.. vil så gjerne føle meg fri igjen, frihet til og kunne vere meg og lykkelig igjen. gi barnet en mere lys dag og finne på mere ting, nå som jeg har energi igjen.. jeg kalrer og vere aktiv uten å ha sperter i magen, jeg klarer og se på tv og høre på musikk igjen uten å få huepine, jeg er ikke syk lenger og eksen går rundt og snakker mye dritt om meg, folk bare skuler på meg når jeg går her.. jeg er innflytter, han er oppvokst her.. dette er faktsik bare helt grusomt.. tror nok en flytting til noe nytt og bedre, nærme familien ja.. det nokk kanskje vert noe..  Anonymous poster hash: e4888...827

Jeg visste ikke at du ikke bor i nærheten av familien din. Sier som de over, flytt nærmere familien din! Hvis du bare har bodd der du bor nå i 1 år, har du jo ikke så sterke røtter det. Anbefaler flytting snarest!

Skrevet

jeg tror det vil falle på å flytte, nær familien vår.. har alltid vert alenemor, nå prøvde jeg og bli med noen ut og finne på noe i kveld, folk her, de er så falske. ekle og driver bare med utroskap og fysj er så uhyggelige med hverandre. føler ikke jeg kan stole på noen og alt jeg prøver på her, gjør meg bare mindre glad, jeg vet jeg må holde meg unna alt for og unngå å havne i situasjoner, jeg er hele tiden på vakt og klarer bare ikke trives, blir jeg glad så er det så fort jeg blunker så blir jeg deppa.. jeg har kanskje vert sterk, men dette har ødelagt meg så mye og.. det er så mye mer enn bare denne eksen min, det hele bygdelivet, jeg takler det ikke mer.. jeg får helt krupp for og føler meg ikke bra nok og .. jeg tror jeg må jobbe mer med meg selv ved å skape mere ut av hverdagen. er så låst her, savner at jeg ikke er redd om kvelddene, savner og kunne sitte ute i hagen, savner å ha det fritt og godt uten nekjymringer (mer enn nødvendig iallefall) eier så lite gnist, gnisten i meg er slukket. så veldig. å sitte her i en ett roms leilighet tre meter fra hovedveien hjelper heller ikke, har ikke hage og har ikke noe og nyta dagen med.. jeg vil bort fra dette, det ødelegger meg bare mer og mer.. 

Skrevet

jeg tror det vil falle på å flytte, nær familien vår.. har alltid vert alenemor, nå prøvde jeg og bli med noen ut og finne på noe i kveld, folk her, de er så falske. ekle og driver bare med utroskap og fysj er så uhyggelige med hverandre. føler ikke jeg kan stole på noen og alt jeg prøver på her, gjør meg bare mindre glad, jeg vet jeg må holde meg unna alt for og unngå å havne i situasjoner, jeg er hele tiden på vakt og klarer bare ikke trives, blir jeg glad så er det så fort jeg blunker så blir jeg deppa.. jeg har kanskje vert sterk, men dette har ødelagt meg så mye og.. det er så mye mer enn bare denne eksen min, det hele bygdelivet, jeg takler det ikke mer.. jeg får helt krupp for og føler meg ikke bra nok og .. jeg tror jeg må jobbe mer med meg selv ved å skape mere ut av hverdagen. er så låst her, savner at jeg ikke er redd om kvelddene, savner og kunne sitte ute i hagen, savner å ha det fritt og godt uten nekjymringer (mer enn nødvendig iallefall) eier så lite gnist, gnisten i meg er slukket. så veldig. å sitte her i en ett roms leilighet tre meter fra hovedveien hjelper heller ikke, har ikke hage og har ikke noe og nyta dagen med.. jeg vil bort fra dette, det ødelegger meg bare mer og mer..

Jeg hadde flyttet så fort som mulig.

Anonymous poster hash: 293ff...c17

Skrevet

Det er ingenting som holder deg der du er nå. Flytt så fort som mulig.

Du vil være sjeleglad når du først har kommet deg vekk fra dette stedet. Flytt til et sted hvor du har noe nettverk. Du vil ikke angre!

Skrevet

Hvorfor flytter du ikke??? Det lurer jeg på. Tror du aldri vil få fred i sjelen før du flytter. Kom deg vekk fra den forferdelige bygda med alle de vonde tingene.

Anonymous poster hash: c99cb...18b
Skrevet

Heia deg!!

Ikke gi deg. Våg å tro at det finnes en bedre framtid dere fremme, både for deg og barnet ditt.

Heia, heia!

Skrevet

det er absolutt ikke noe som holder meg igjen, dere har så rett.. det har vert så mye at jeg ikke har klart og bestemme meg... så godt det var, og få litt støtte .. jeg føler meg ofte som feilen her, mange påstår jeg er den som er syk, fordi jeg ble så tynn og har vert så sliten.men de har ikke opplevd hva jeg har gjort  og de har ikke levd mitt liv. de aner ikke hva som har fåregått her, de bare hører på eksen sin side av saken.. jeg er så sliten, men skal ikke gi opp.. tusen takk damer, jeg trenger støtten... 

Skrevet

Godt gjordt av deg og komme deg bort. Selv måtte jeg melde søstera mi til bv for at henne og barna skulle få det godt, for hun klarte det ikke på egenhånd. Lykke til, og stå på, dette klarer du :)

Anonymous poster hash: d3b66...684

Skrevet

Begyn å pakk i dag!! Kom deg bort! Hvis det er guttens far, les Lars Smith sin artikkel om tilknytning der han ikke anbefaler samvær med en far som har vært voldelig mot mor, og bruk den for alt det er verdt.

Ha diktafon eller opptaksfunksjon klar på tlf, så du kan dokumentere hvis han plager deg og anmeld alt!

Prøv å få hemmelig adresse når du flytter og ikke fortell en skjel hvor du skal.

Masse lykke til! Vær sterk for gutten din og kom deg vekk!!

Skrevet

Begyn å pakk i dag!! Kom deg bort! Hvis det er guttens far, les Lars Smith sin artikkel om tilknytning der han ikke anbefaler samvær med en far som har vært voldelig mot mor, og bruk den for alt det er verdt.

Ha diktafon eller opptaksfunksjon klar på tlf, så du kan dokumentere hvis han plager deg og anmeld alt!

Prøv å få hemmelig adresse når du flytter og ikke fortell en skjel hvor du skal.

Man har ikke lov og ta opp samtaler :( man kommer ikke noe vei med det. Veldig teit men....

Skrevet

Neste gang han snakker til deg tar du telefonen og ringer politiet med engang.da må de komme.ei venninne av meg var igjennom dette nå nylig.hun ringte hvergang han kom tilslutt kastet de han i fengsel for og få han til og skjønne alvoret.han ble roligere og trekk seg unna.

Men jobb det du kan nå med deg selv for og flyttet fort bort fra han så fort du har muligheten

Skrevet

jeg får følelsen av av at jeg flykter.. :/ håper alt blir bedre.. 

Gjest Antarctica
Skrevet

jeg får følelsen av av at jeg flykter.. :/ håper alt blir bedre..  Anonymous poster hash: e4888...827

Men hvorfor er det galt å flykte, da? Du bor på en plass hvor eksen din trakasserer og er ute etter deg, hva skal det tjene til å bli der? Nei, ikke gjør det lettere for ham ved å sitte og vente på neste episode.

Skrevet

joh, nei.. jeg blir bare så fortvilet av hele situasjonen. jeg er litt låst i min tilverelse bare tenker jeg. som gjør det skummelt og bevege meg noen vei.. jeg skal se litt rundt og se hva jeg får til idag, lurer på om jeg skal innom politiet igjen og få saken anmeldt, eller har jeg gjort det jeg kunne ved og innom i går? blir rett og slett så usikker.. heldigvis er ikke barnet mitt hjemme nå, men på ferie, men da blir liksom psyken min pluttseilg helt flat.. når han ikke er nær meg.. er vel første gang jeg faller ned til et så usikkert pung tigjennom denne prosessen.. 

Skrevet

Man har ikke lov og ta opp samtaler :( man kommer ikke noe vei med det. Veldig teit men....Anonymous poster hash: d3b66...684

Når man selv er en del av samtalen har man lov til å ta opp, men ikke om man bare hører på.

Anonymous poster hash: 85e52...7bd

Skrevet

Man har ikke lov og ta opp samtaler :( man kommer ikke noe vei med det. Veldig teit men....

Jo det har man lov til, når man selv deltar i samtalen. Samboeren min ble siktet for et lovbrudd han ikke hadde begått, fordi en kompis av ham prøvde å skylde på ham. Han installerte Call recorder som app, og lagret alle samtaler med denne kompisen der det tydelig kom frem hvem som hadde gjort hva. Han ga disse innspillingene til politiet, som trakk siktelsen helt.

Anonymous poster hash: 5c4f2...de5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...