Gå til innhold

Jeg fikk ikke uføreforsikring fordi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en skade i nakken etter en trafikkulykke. Denne svarer til en invaliditet på 2,5 % og jeg fikk derfor ingen erstatning utover til dekking av utgifter jeg hadde til behandling (10.000 kr).

Så først får jeg altså ingen erstatning og så får jeg heller ikke forsikring. Ser at jeg burde ta kampen, men vet ikke om jeg orker.

Anonymous poster hash: d8a61...af9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært borti det samme, og orket ikke ta kampen... men har angret på det i ettertid..

Anonymous poster hash: 30983...0e5
Skrevet

Samboer får heller ikke forsikring fordi han hadde vondt i rygg og nakke for 10 år siden. Han har vært sykemeldt 3-4 uker tilsammen for dette på 10 år, samt gått et par ganger til kiropraktor for 2 år siden.

Søstera mi var sykemeldt en uke pga. ryggen for noen år siden, og hennes forsikring gjelder derfor ikke ryggskader.

Så selv om alle sier at man MÅ ha forsikring, er det slettes ikke sikkert at man får det :(

Dyrt er det også.. i tillegg kan det jo hende man får avkortning eller redusert utbetaling dersom en ikke blir 100 % ufør... Må jo nesten være jurist for å forstå seg på alle unntakene.

Anonymous poster hash: e1303...73e
Skrevet

Jeg fikk en skade i nakken etter en trafikkulykke. Denne svarer til en invaliditet på 2,5 % og jeg fikk derfor ingen erstatning utover til dekking av utgifter jeg hadde til behandling (10.000 kr).

Så først får jeg altså ingen erstatning og så får jeg heller ikke forsikring. Ser at jeg burde ta kampen, men vet ikke om jeg orker.

Hva stod det i forsikringspapirene dine da, iom at du ikke fikk erstatning? Jeg pratet en gang med en som jobbet i et forsikringsselskap, og han sa at nør det gjelder personskade erstatning så gir de automatisk avslag på forsikringskravet første gang man søker om det fordi det er så mange som da ikke orker å sende en klage. Det skjedde med meg en gang, jeg fikk en mindre skade og fikk med en gang dekket legenehandling og mobilen som ble ødelagt, men ingen erstatning utover det. Jeg klaget og fikk noen mnd etterpå innvilget ett femsifret beløp.

Anonymous poster hash: c3b8f...d29

Skrevet

Prøv et annet selskap! Jeg hadde ikke gitt meg. Fikk uføreforsikring men må betale mer pga overvekt (tegnet forsikring rett etter at jenta mi kom til verden for 2,5 år siden.

Nå er jeg gravid igjen men skal slanke meg etterpå og betale lavere sum;) har gjennom Gjensidige.

Anonymous poster hash: bbe91...5f2

Skrevet

Jeg søkte også i Gjensidige, samme som mannen har alle sine forsikringer hos. Det samme selskapet var skyldig i en trafikkulykke for noen år siden der de fant ut at jeg hadde brukket håndleddet(noe jeg ikke fikk vite om før 1 år etterpå). Hadde også mye vondt i ryggen i ettertid, men nei det kunne visst ikke bevises at var sammenhengen fordi jeg hadde vært hos legen før med mye vondt i hodet... De ville ikke gi meg den forsikringen, idiotene! Jeg er jo frisk i dag. 

Anonymous poster hash: f4df6...0d9
Skrevet

Jeg prøvde å ta opp kampen, men ble for mye for meg på 18 år å takle at jeg ga opp før jeg begynte.

Anonymous poster hash: f4df6...0d9
Skrevet

Jeg syns det er veldig tidkrevende å søke om forsikring.

Søknadspapirer som må fylles ut, fylle ut helseerklæring, skaffe oversikt over alle legebesøk, kiropraktorbesøk o.l. Jeg brukte mange uker på å skaffe forsikringen, selv om det virket så enkelt over telefon og på nettsiden til if.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jeg har avkorting i forsikringen fra Gjensidige, men de har ikke nektet meg forsikring, selv om jeg har vært alvorlig syk. Forkorningen gjelder kun dette.

Skrevet

De har gruppelivsforsikring i LO. Trenger ikke helseattest

Anonymous poster hash: 18625...de2

Skrevet

Ved trafikkskade (ansvarsforsikring) mener jeg at man ikke får erstatning for invaliditet lavere enn 15%.

Anonymous poster hash: 2bd47...962

Skrevet

Ved trafikkskade (ansvarsforsikring) mener jeg at man ikke får erstatning for invaliditet lavere enn 15%.

Anonymous poster hash: 2bd47...962

Det var det som sto i avslaget ja. Greit nok det, men da er det jo litt selvmotsigende å ikke forsikre meg mot uførhet.

Hi

Skrevet

Jeg syns det er veldig tidkrevende å søke om forsikring.

Søknadspapirer som må fylles ut, fylle ut helseerklæring, skaffe oversikt over alle legebesøk, kiropraktorbesøk o.l. Jeg brukte mange uker på å skaffe forsikringen, selv om det virket så enkelt over telefon og på nettsiden til if.

Må de ha oversikt over alle legebesøk? For hvor langt tilbake da? Skjønner at jeg nok bare kan glemme forsikring ja

Anonymous poster hash: ae2d1...5b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...