♥Madam Mim♥ Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Har ei jente på 3 år som nå går hjemme sammen med meg pga barnehagen er stengt. Pappaen er på jobb til 5 hver dag ogjeg. Har permisjon med minstemann som er 9 uker. Føler jeg ikke strekker til... Minste er som en drøm på natten, sover fra ca 23-07.30 hver natt. Problemet er at på dagtid så vil han ikke roe seg. Enten må han bæres, noe som er sjanseløst i denne varmen, eller så man rugge på vognen hele tiden. Uten dette er han stille i toppen 30 min..... Det feiler han ingening, men misstenker at det er varmen som irriterer han selv om han hele tiden står i skygge. Inne er det varmere enn ute. Jenta mi er nå i trassalder og har i tillegg den store "mamma,mamma,mamma" og "hvorfor,hvorfor,hvorfor" perioden sin og vil jeg skal leke med henne hele tiden. Huff, føler jeg er mye sint og får ikke tatt meg av datteren min som jeg skulle. Lillebror som er meget missfornøyd krever største delen av oppmerksomheten. Gleder meg til barnehagen åpner igjen. Ikke fordi jeg vil bli kvitt henne, men fordi jeg tror hun får det bedre i barnhagen hvor hun kan leke med andre barn og få all den oppmerksomheten hun fortjener. Føler meg rett og slett som en dårlig mamma nå...... Er så sliten at jeg føler meg litt som en zombie, mye pga varmen det også sikkert, men likevel.. Flere som føler, eller har følt det slik?
Gjest Antarctica Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Huff. Men det er jo lite du kan gjøre, annet enn det du gjør... Hva med en playdate med en annen treåring og moren/faren til denne? Så kan du sitte og rugge vogna mens treåringene herjer rundt og hygger seg?
Mamalarma Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Har du mulighet til å gå på lekeplass med ungene? Så kan jenta få leke litt, kanskje treffe jevnaldrende?Eller om dere kan gå på stranda? Ta med bøtter, spader og mat? Har ikke råd til deg, da jeg ikke er i samme situasjon, prøver bare å komme med tips.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Jeg kunne føle det slik til tider da jenta mi var 3 og jeg ikke hadde fler barn. Den perioden husker jeg var strevsom. Syns ikke det er rart du føler som du gjør. Du har ingen hun kan dra pp besøk til et par dager da? Besteforeldre, tanter/onkler? Anonymous poster hash: 10ec8...5a9
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Hva har minste på seg av klær? Spør fordi jeg også hadde nyfødt urolig baby på sommeren i de ukene det var varmest! Jeg turte først ikke å kle av for mye, men han roa seg hvis han fikk ligge i bare bleia (eller helst uten). Eller i en sånn sparkesress med korte armer og ben. Er sikker på at du er en flink mamma som gjør det du kan for barna dine, men det ER vanskelig å være alene med liten baby og eldre søsken! Har 3 stk så vet hva jeg snakker om;) Håper det ordner seg! Det gikk iallfall mye bedre etter noen mnd for oss! Anonymous poster hash: 19ac9...c99
♥Madam Mim♥ Skrevet 22. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 22. juli 2013 Tusen takk for svar :-) Han har på seg en kortarmet body og en tynn,tynn lue i sommerulll ute. Men likevel blir han veldig klam i nakken og kan også bli fuktig på ryggen. Trodde ikke så små kunne ligge i bare bleie jeg med tanke på atde ikke regulerer temperaturen sin så godt? Er nesten sikker på at det er varmen som er problemet for han. Ringte mine foreldre nå så eldste skal skal bli med dem på hyttetur ved sjøen i noen dager. Da vet jeg athun har det bra, men får fryktelig dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å ta meg av henne selv.... Heldigvis så er nok dette bare en fase, får da inderlig håpe det bedrer seg når minste begynner å interessere seg for babyleker osv :-)
klg,2 boys now:) Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 Selvsagt er baby utilpass i lue!!!stakkars.kle av ungen så blir d vel bedre.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 La babyen ligge i bare bleia, og gjerne uten lue når han ligger i vogna. Det kan hjelpe. Anonymous poster hash: 5a293...99f
peek-a-boo Skrevet 22. juli 2013 #9 Skrevet 22. juli 2013 Har du prøvd å ha minste i babygym? Jenta mi på 10 uker kan være ganske krevende på dagtid, men finner ofte roen under babygymmen. Denne har hun brukt de siste ukene, og hun er veldig glad i å slå på lekene som lager lyd. Er herlig når babyen har begynt å kunne ligge litt alene, håper det ikke er lenge til din kan gjøre det også
♥Madam Mim♥ Skrevet 22. juli 2013 Forfatter #10 Skrevet 22. juli 2013 Ok, da. Fjerner jeg body og lue. Helsesøster mente han egentlig skulle ha tynn langarmet body, tynn bukse og lue hun så turte ikke ta av mer!! Haha hun er tydeligvis av den gamle skolen :-D
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #11 Skrevet 22. juli 2013 Ville og prøvd bare bleie. Tar du babyen opp bør du ha på lue om dt trekker eller blåser. Babygym var veldig bra her også. Han koste seg skikkelig under den. Og da satt jeg bare ved siden av ham så det var ikke for min avkobling, men hans underholdning. Anonymous poster hash: 6ba54...d6b
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #12 Skrevet 22. juli 2013 Gutten vår er født på sommeren og det var veldig varmt. Han var litt syk når han ble født så vi var en del på kontroll pluss amme timer. De damene som var der la han foran en vifte i bare bleia. De sa at det man måtte passe på var trekk ellers så gjorde det ikke noe om han lå ved en vifte. Ellers så skulle vi bare la han ligge i bleia:) Anonymous poster hash: 7040e...697
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #13 Skrevet 22. juli 2013 Mine blir forferdelig klam i ull, kanskje det hadde hjulpet med en tynn bomullslue? Hadde tatt av lua nedi vogna, men på igjen hvis du tar han opp! Anonymous poster hash: 19ac9...c99
MammantilNurket Skrevet 22. juli 2013 #14 Skrevet 22. juli 2013 Hei vi har hatt noen ekstremt varme dager med opp mot 28-30 grader. Snakket med helsesøster. Hun sa at lue var unødvendig på Nurket (3 uker på onsdag) og at han fint kunne ligge i bare bleie. Han har ikke vært veldig happy i varmen (les:rasende) men når han fikk av body og lue ble det mye bedre. Har du bæresjal eller mei tai til minsten? Forslag til aktiviteter for treåringen fra den pensjonerte barnehagetanten: blåse såpeboblet, tegne med fargekritt på asfalt, plaske på terrassen/i hagen/ på badegulvet, løpe gjennom spreder og når intet annet nytter: se en morsom film - det er lov selvom solen skinner
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #15 Skrevet 22. juli 2013 Jeg har det akkurat likt som deg hi! Storebror er 3 år og en liten en på 5 uker. Jeg føler meg noen dager helt utilstrekkelig ovenfor storebror! Barseltårene kom som bare pokker noen dager for jeg hadde så svart samvittighet ovenfor ham. Jeg løser det så godt jeg bare kan ved å involvere ham i stelling (tar matten ned på gulvet og lar storerbror hjelpe av med bleie og vaske pludre med baby). Snakker med baby slik at store hører om hvor flink han er og at store skal lære ham alt mulig. Mens jeg ammer ser vi film, leser bok, pusler, modellkitt eller jeg forteller historier fra jeg var liten, han elsker å høre om det;) Ute har jeg såpebobler, laget vulkan i sandkassen (suksess ) jakter på snegler i hagen. På tur så gir jeg han oppdrag i feks. Se hvor mange forskjellige typer strå vi kan finne ol. Løpe litt om kapp, sykkel og sparkesykkel, radio styrt bil, kaste.steiner på sjøen. For å lette min egen samvittighet og for å bevare det gode forholdet vi har gir jeg bf babyen når vi har spist middag og leker aktivt med treåringen kun oss to i en times tid. Da gjør vi det han har lyst til om det er trampoline, leke med biler eller tur i skogen, de kveldene vi får det til er det jeg som legger ham. Babyen vår går i body og bleie i varmen. Han er utilpass og sover lite nå som vi har fått god vær. Det er utrolig vanskelig å venne seg til å "dele seg" til to små. Men det ser ut som om det er verst for meg iforhold til ungene (heldigvis). Anonymous poster hash: b61e8...bdf
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #16 Skrevet 22. juli 2013 Jeg har det akkurat likt som deg hi! Storebror er 3 år og en liten en på 5 uker. Jeg føler meg noen dager helt utilstrekkelig ovenfor storebror! Barseltårene kom som bare pokker noen dager for jeg hadde så svart samvittighet ovenfor ham. Jeg løser det så godt jeg bare kan ved å involvere ham i stelling (tar matten ned på gulvet og lar storerbror hjelpe av med bleie og vaske pludre med baby). Snakker med baby slik at store hører om hvor flink han er og at store skal lære ham alt mulig. Mens jeg ammer ser vi film, leser bok, pusler, modellkitt eller jeg forteller historier fra jeg var liten, han elsker å høre om det;) Ute har jeg såpebobler, laget vulkan i sandkassen (suksess ) jakter på snegler i hagen. På tur så gir jeg han oppdrag i feks. Se hvor mange forskjellige typer strå vi kan finne ol. Løpe litt om kapp, sykkel og sparkesykkel, radio styrt bil, kaste.steiner på sjøen. For å lette min egen samvittighet og for å bevare det gode forholdet vi har gir jeg bf babyen når vi har spist middag og leker aktivt med treåringen kun oss to i en times tid. Da gjør vi det han har lyst til om det er trampoline, leke med biler eller tur i skogen, de kveldene vi får det til er det jeg som legger ham. Babyen vår går i body og bleie i varmen. Han er utilpass og sover lite nå som vi har fått god vær. Det er utrolig vanskelig å venne seg til å "dele seg" til to små. Men det ser ut som om det er verst for meg iforhold til ungene (heldigvis). Anonymous poster hash: b61e8...bdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå