Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Jeg får tyn for å være hysterisk med dette. Jeg vasker hender når: Jeg skal spise eller ta i mat/ drive med matlaging og baking Jeg har tatt i et dyr, klappet hund el lign Jeg har vært på do eller hjulpet ett av barna på do Jeg har gjort "kropps-ting" på meg selv eller et barn, som pusse nese, bytte bleie/bind, klippe tånegler osv Jeg skal ta i noe som bør være reint, som kontaktlinser, plaster, tamponger o.l Før og etter jeg steller et sår Skal ta ut av oppvaskmaskinen Har byttet sengetøy eller klær på et barn som har hatt uhell Har fylt skittentøy i vaskemaskinen eller kopper i oppvaskmaskinen Har stelt kjøkkenet og brukt kjøkkenkluten på benken og bordet Har vært i byen og tatt på mange gelendre og dørhåndtak Andre ganger når jeg føler meg møkkete Er dette så mye? Her hjemme er det en kamp for å få barna til å vaske hender før måltider. De har heldigvis rutine etter dobesøk. Har en gang spredd et herpes-sår på meg selv, fra munnviken til nesevingen, sikkert pga dårlig håndhygiene, så dette tar jeg på alvor. Men jeg får liksom høre at det ikke er nødvendig å ta helt av. Anonymous poster hash: 4d735...c08
Tauriel Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Jeg vasker hendene etter: Dobesøk Skifting på jentungen (bleie eller uhell) Eller hvis jeg har holdt på med noe grisete Jeg vasker hendene før: Matlaging Baking (og under baking) Og hvis jeg skal stelle sår så vasker jeg hendene
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 ...og så glemte jeg en annen hang-up jeg har: på offentlige toaletter åpner jeg døren med albuen eller et papirhåndkle når jeg er nyvasket og skal ut. Lærte det på fødeavdelingen. HI Anonymous poster hash: 4d735...c08
Gjest Morn du Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Vil ikke si at dette er hysterisk men vanlig håndhygiene.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Samme som deg HI - og muligens et par ting til... Anonymous poster hash: 3a6e3...37a
Dailis Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Jeg synes dette er helt vanlig håndhygiene jeg da. Jeg tar heller aldre direkte på håndtak på offentlige toalett, bruker alltid papir når jeg skrur av vannet etc.
Line-mamma til to herlige Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 samme som hi og litt til syns det er nomalt.
I scream for icecream! Skrevet 22. juli 2013 #9 Skrevet 22. juli 2013 Jeg vasker hendene etter akkurat de samme tingene.
DaTuMa Skrevet 22. juli 2013 #10 Skrevet 22. juli 2013 Gjør akkurat det samme som deg hi. Mannen syns jeg er hysterisk Anser det som vanlig hygiene. Har også til enhver tid håndsprit og desinfiserende våtserivietter i veska. Hvis man skal spis mat i en park feks er et veldig greit g føle seg ren på hendene
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #11 Skrevet 22. juli 2013 Jeg vasker hendene før og etter alle de samme tingene som HI. Også tar jeg aldri på kranen på vasken etter håndvask eller dørhåndtak ol etter å ha vært på offentlige toaletter. Jeg vet ikke hvem som har vært der før meg og for alt jeg vet så vasket ikke den personen hendene sine. Jeg ser ikke på meg selv som hysterisk, men jeg syns håndhygiene er viktig og har alltid med meg håndsprit i veska. Må være nøye med håndhygiene på jobb også siden jeg jobber i helsevesenet så det er blitt en vane. Anonymous poster hash: 13d8f...74a
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #12 Skrevet 22. juli 2013 Jeg synes HI er litt hysterisk om det er sånn at hun må vaske hendene umiddelbart i alle de situasjonene. Hvis det blir sånn at du må forte deg å få vasket hendene hvis du klapper en hund på tur, når det neste du skal gjøre er å grave i hagen. Da blir det tullete. Det skal være ganske møkkete og mye sykdom i huset for at det skal være noen reel smittefare ved å ikke vaske hender etter å ha satt inn i oppvaskmaskinen eller lakt klær i vaskemaskinen. Anonymous poster hash: 5c6d4...40e
Gjest Hercule Poirot Skrevet 22. juli 2013 #13 Skrevet 22. juli 2013 Litt voldsomt, syns jeg, men langt fra hysterisk. Jeg vasker ikke hendene etter å ha klappet bikkja, ikke etter å ha satt inn i oppvaskmaskinen og som regel ikke etter å ha lagt i vaskemaskinen. Det siste kommer an på om klærne var spesielt skitne og jeg føler at håndvask trengs. Jeg kan også glatt sette på et plaster uten å vaske hendene, men selvfølgelig vasker jeg hender etter toalettbesøk og sånne vanlige ting.
Soon to be mum Skrevet 22. juli 2013 #14 Skrevet 22. juli 2013 Jeg er omtrent som deg, HI. Vasker nødvendigvis ikke hender etter å ha satt på klær til vask eller satt inn i oppvaskmaskinen dog, men vi har ikke veldig grisete klær eller oppvask da vi kun er to voksne mennesker. Jeg vasker rett og slett hender når jeg føler behov for det, og jeg er helsepersonell så mulig jeg føler behov litt oftere enn andre.
*piami* Skrevet 22. juli 2013 #15 Skrevet 22. juli 2013 Jeg gjør som deg, Hi:) Har også ett lite behov for og vaske hendene etter at jeg har betalt med kort eller tatt ut i minibank.. Trykker koden med knoken eller lillefingerneggelen! Det er nok litt hysterisk kanskje men, men..
Caramellosmile Skrevet 22. juli 2013 #16 Skrevet 22. juli 2013 Jeg gjør det samme som deg HI, og vil si at det er dette som bør være normalt! Noe annet er grisete.
DotM Skrevet 22. juli 2013 #17 Skrevet 22. juli 2013 Jeg og gjør som deg HI, pluss alt ekstra som har blitt nevt over. Tror jeg muligens er litt hysterisk med håndhygienen, men heller det enn å ha for dårlig håndhygiene
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #18 Skrevet 22. juli 2013 Samme som deg Hi, føler det er normalt hygiene! Anonymous poster hash: 05c72...e04
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #19 Skrevet 22. juli 2013 Synes det høres litt voldsomt ut. Jeg vasker IKKE hendene når jeg tar inn/ut av oppvaskmaskinen, brukt kjøkkenkluten (tar ren hver dag), skifter sengetøy eller når jeg har tatt bort i katten eller hunden. Jeg tror ikke det er bra å vaske hendene for mye. Anonymous poster hash: 52666...220
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #20 Skrevet 23. juli 2013 Føler trang til utdype noe av det dere reagerer på: Jeg løper ikke til vasken, det dreier seg ikke om følelser. Og selvsagt går jeg ikke og vasker meg med det samme jeg har klappet en hund. Men jeg liker ikke å begynne med nye ting når jeg vet jeg har hundehår o.l. på hendene. Og så er jeg ikke blant dem som sidestiller hunder med familiemedlemmer, da. Når det gjelder skittentøy vasker jeg meg etterpå fordi vi har små barn i huset. Jeg må sortere sure sokker, truser med bremsespor, tisseuhell i klær og sengeklær, håndklær som har vært med på offentlige bad osv, samt mine egne og samboerens skitne underbukser. Føler rett og slett ikke trang til å klø meg i øyet el lign etter å ha vært med hendene oppi der. Med oppvaskmaskinen er det mest når det er grisete oppvask, men med små barn er det mye av det også. Jeg tror ikke som hun over her, at det skader å vaske hender med mindre du ser at huden tørker ut. Min gjør ikke det i alle fall. Jeg tror det gjør mye, mye mer skade å vaske hender for lite. HI Anonymous poster hash: 4d735...c08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå