Gå til innhold

Desperat... Klipping av tånegler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode forslag til hva jeg kan gjøre for å få klippet tåneglene til jentungen uten og må tviholde foten og en hylende unge som skriker krokedilletårer?

Har vært uheldig 3 ganger å klippet tåen pga dette (ikke samtidig)... Hun er ikke redd for selve negelklipperen, for jeg får klippet neglene på fingrene uten noe særlig problem.

Siste forsøk var å sette på film, funket ikke... 

Får knapt ta å se på neglene der uten at hun stritter i mot :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun vondt der siden hun ikke bryr seg om å klippe neglene på fingrene eller? Prøvd å få henne til å forklare for deg hvorfor hun ikke liker det? Hvis hun er gammel nok til det da :)

Skrevet

Ikke sjanse om jeg får filt de, hun stritter i mot og blir panisk bare jeg skal se på neglene uten negelklipperen

Skrevet

Hvor gammel er hun da?

Noen ganger må de voksne bestemme hva et barn skal gjøre, enten de vil eller ei. Hun får neppe noen traumer av at du holder benet hennes fast den korte stunden det tar å klippe neglene!

Anonymous poster hash: b3197...454
Skrevet

Har samme problemet, gutten min er snart 4. Jeg har forsonet meg med at jeg må klippe under tvang, så krysser jeg heller fingrene for at det går over av seg selv en gang i nær fremtid. Husker at jeg var akkurat lik da jeg var liten, men jeg griner ikke av litt tånegl-klipping nå lenger, så da regner jeg med at det ordner seg for guttungen også etter hvert.

Skrevet

Prøv når hun sover i sin dypeste søvn.

Skrevet

Kanskje når hun sover? Så slipper du kampen, og kanskje hun vokser av seg skrekken eller hva enn det er, når hun blir litt eldre...

Anonymous poster hash: 8a346...e61
Skrevet

Har hun vondt der siden hun ikke bryr seg om å klippe neglene på fingrene eller? Prøvd å få henne til å forklare for deg hvorfor hun ikke liker det? Hvis hun er gammel nok til det da :)

Hun er 2 år, men har dårlig språk. Så det blir vanskelig. 

Men hun har ikke vært så panisk før jeg var uheldig 2. gangen og klippet i nabo tåen (hun knep terne sammen og spente til i det jeg klipte). Så har en anelse at det er pga dette

Skrevet

Klipper neglene uansett på henne, men hun er stor og noe sabla sterk. Så det er en liten kamp

Skrevet

Jeg hadde samme problem her. Tok med treåringen i butikken og sa at nå skal vi kjøpe en ny neglsaks som ikke "stikker".

Han bruker det ordet fordi han synes det er så ekkelt..

Valgte en helt ny babysaks, ganske lik den gamle men denne var nemlig magisk ! Hehe..

Dro hjem, klippet bare det heeeeelt ytterste av neglene hans sånn at det ikke var sjans for at det var vondt og ekkelt og han lo høyt med tårer i øynene fordi det gikk så fint ;)

Etter det har jeg bare sagt hver gang at nå må vi finne den magiske saksen som ikke stikker, så kommer han nølende men motsetter seg ikke. Forteller rolige historier om da jeg var liten og klippet negler eller noe annet tull mens vi holder på. Lykke til!

Anonymous poster hash: 86b1d...e7b

Skrevet

Seriøst? Du har klippet henne i tåa 3 (!!!) ganger?? Ikke rart hun får panikk! Gutten min er snart 10 år og jeg har ikke klippet huden en eneste gang

Anonymous poster hash: 6811e...2a3

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har da også klippet i kjøttet på alle mine. Det er sikkert fint for sønnen din at du er så dyktig, #12, men vi andre er vanlige dødelige som kløner det til noen ganger. Det er ikke fordi vi hater barna våre og vil pine dem!

Skrevet

Seriøst? Du har klippet henne i tåa 3 (!!!) ganger?? Ikke rart hun får panikk! Gutten min er snart 10 år og jeg har ikke klippet huden en eneste gang

Anonymous poster hash: 6811e...2a3

Uheldigvis ja... to av gangene var det knapt noe tegn annet enn en rød prikk... Når ungen er fæl med å spenne og rykke til i det man klipper kan det gå galt. Vet jeg også ikke er alene med å være uheldig.

Skrevet

Gjør det når hun sover?

Anonymous poster hash: 13299...70a

Skrevet

Kan gjøre et forsøk neste gang hun sover og det trengs, men hun sover lett. Har ikke tenkt på det før pga hun våkner til litt bare jeg legger dyna på henne om natten. (Men lyd i huset er hun vant med)

Skrevet

Neglelakk ;) La henne få velge farge selv og bruk det som belønning når tåneglene er klippet. Bruk gjerne et billigmerke som flasser fort av :)

Skrevet

Den va ikke dum heller, kan kombinere den med egen negelklipper slik ei lenger opp kom med forslag om :)

Skrevet

Jeg synes det er mye lettere å bruke neglsaks enn neglklipper på barna.

Anonymous poster hash: 7eaf8...70d

Gjest sussie77
Skrevet

Her klippes neglene til 2 åring når hun sover. Og det må gjøres når hun sover tungt. Noe annet går ikke. Men får gjort det sånn da.

Skrevet

Fordel kampene. Ta EN hver dag, så kan hun velge neglelakkfarge på den tåa. Samme dagen etter og dagen etter. Så blir det ikke så mye på en gang.

Jenta mi sover som en stein, så derfor foreslo jeg det. Jeg pleier å ta bort flis i fingeren sånn. Hun sover seg gjennom brannalarm og alt.

Skrevet

Hun sover tungt, men så snart man rører henne så våkner hun. Men skal gjøre et forsøk :)

Skrevet

Har du prøvd når hun bader? Da er neglene myke og lette å klippe, og kanskje du da kunne fått avledet med badeleker, skum eller noe?

Skrevet

Det har jeg prøvd, endte med ramaskrik....

Nå sist forsøkte jeg å ha teletubbies på tven, fungerte ekstremt dårlig :(

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Har ikke noe tips til hvordan du skal få gjort det, men har et annet tips: bruk neglesaks! en sånn liten en vet du, fåes kjøpt på apotek. Det er mye lettere å klippe tåa med negleklipper, jeg bruker kun neglesaks og har aldri klippet finger/tå med den. Jeg har brukt negleklipper EN gang og da klippet jeg fingeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...