Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Aldri føder barn med spesielle behov eller tar keisersnitt? Har i allefall ikke hørt om noe annet! Anonymous poster hash: f2635...139
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Det fødes ikke så veldig mange barn med spesielle behov. Ingen i min familie eller omgangskrets har barn med spesielle behov. Kjenner heller ingen som har tatt keisersnitt (men det tror jeg er svært vanlig blandt kongelige og kjendiser) Anonymous poster hash: b5e06...4db
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Du skal vel ikke så mange generasjoner tilbake før et evt barn med spesielle behov ville blitt satt bort og glemt, så hadde en kongelig født et barn med f.eks downs syndrom ville det nok bare blitt gjemt vekk. I dag er heldigvis verden kommet litt lenger, og et utviklingshemmet barn ville nok blitt vist frem som en del av kongefamilien selv om det ikke hadde hatt noen plass i arverekken. At det ikke er så mange barn med spesielle behov i kongefamilien er vel ikke så rart, statistisk sett er vel ikke sjansen for å få et utviklingshemmet barn så veldig høy? Anonymous poster hash: f2e65...b8e
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Det kommer jo ann på hva du mener med "spessielle behov". Det har vært mange dyslektikere blant de konglige og den japanske prinsessen fødte vell med keisersnitt for noen år siden. I gamledager ble også mange av de konglige forløst med keisersnitt. Anonymous poster hash: a5389...368
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Det er vel et barn med utviklingshemming nede i Europa et sted, kan det være Nederland?
Optatium Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 I England er det da en i kongefamilien med spesielle behov? Hun skjønne brudepiken når Kate og William giftet seg som var så "sur" på bildene. Ellers må jeg si som hun over, jeg kjenner kun ett barn med spesielle behov. Ingen i min familie har noen gang vært født med det heller. Så det er vel ikke så usannsynlig?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 Litt enig.. Det finnes jo en del kongelige også så litt rart at alle barn blir friske og raske, MEN det er jo mulig at en del av de har spes.behov i form av lese/skrivevansker , adhd etc? Er jo ikke sikkert det kommer ut og disse barna ser jo helt vanlige ut! Angående barn med pug diagnose ( altså tilbakestående) er det jo ikke mange som er når man tenker på hvor mange mennesker som blir født hver dag! Kjenner ingen nærme med denne diagnosen, ikke bekjente heller som jeg kommer på faktisk....... Jeg har også hørt som hun over sier at den ene datteren til prins Edward i England ( altså Charles sin bror) har en datter med spes.behov..det kan man nesten se på jenta. Husker ikke navnet på henne.... Søt jente uansett:) http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.celebitchy.com/wp-content/uploads/2011/04/wenn3315922.jpg&imgrefurl=http://www.celebitchy.com/154256/prince_harry_in_black_the_hottest_royal_the_most_eligible_bachelor/&h=678&w=800&sz=326&tbnid=GSKAsr3CxZ_gzM:&tbnh=103&tbnw=122&prev=/search%3Fq%3Dprince%2Bedward's%2Bdaughter%2Bcross%2Beyed%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=prince+edward's+daughter+cross+eyed&usg=__TFmLYvxqfs5AKEOethDc18mb-8s=&docid=77oKcrBq3nuK2M&sa=X&ei=l_bsUa-SFa2u4QS6iYGoAw&ved=0CEIQ9QEwAg&dur=491 Anonymous poster hash: ad0e5...4f9
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 Har bare lest det da, mulig hun kun har en øye sykdom:) Anonymous poster hash: ad0e5...4f9
bIomstre Skrevet 22. juli 2013 #9 Skrevet 22. juli 2013 Aldri? Hvor godt har du lett? Tror nok du kan finne både det ene og det andre. Prosentandelen er vel lik der som i befolkningen forøvrig. Lady Louise som nevnes har vel bare en øyesykdom, men hun ble forløst med keisersnitt.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 22. juli 2013 #10 Skrevet 22. juli 2013 Jeg tenker med gru på hvordan det hadde vært for de kongelige om de fikk et svært sykt barn. Det er alle foreldres mareritt og tanken på å måtte møte hele verden etter en sånn tragedie gjør meg helt kvalm. Det tok flere mnd før jeg orket å gå på butikken etter at vi mistet vårt barn og kan bare tenke hvordan det hadde kjent ut om det hadde vært spekulert og forventet at vi stilte opp offentlig. Jeg krysser fingrene for at det går bra for de som er midt oppi en fødsel nå.
Gjest FinogFjong Skrevet 22. juli 2013 #11 Skrevet 22. juli 2013 Historisk sett har vel kongeættene vært MER utsatt for utviklinghemminger oppover århundrene, grunnet innavl som preget kongeslektene. Disse ungene døde imidlertid ofte tidlig, eller de ble satt bort. Selv kong Olav giftet seg med sitt eget søskenbarn...
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #12 Skrevet 22. juli 2013 Optatium mener vel lille Grace Van Cutsem, men jeg finner ikke noe informasjon om hun evt har en sykdom. Anonymous poster hash: 6d5f4...da4
Wilhemina Skrevet 22. juli 2013 #13 Skrevet 22. juli 2013 <blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Anonym bruker" data-cid="145534146" data-time="1374484147"><p><p>Jeg har også hørt som hun over sier at den ene datteren til prins Edward i England ( altså Charles sin bror) har en datter med spes.behov..det kan man nesten se på jenta. Husker ikke navnet på henne....Søt jente uansett:)<p>det er ikke prins edvards datter som har en datter med sykdom, prins edvard har nemlig ikke noe barnebarn, du mener vell datteren til prins edvard, Hun har vist en øyensykdom også sto det wikipedia et eller annet on at fødselen hennes ikke gikk helt vell, eller noe sant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå