Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Jeg fullammer. Babyen er våken hver time/annenhver time om natta for mat. 4 mnd. Vurderer snart å begynne å gi mme på kvelden for å se om han sover lengre i strekk. Noen som har gjort dette og vil dele erfaring? Anonymous poster hash: 292fd...1b3
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Jeg gjør det. Startet å gi mme i tillegg til amming fordi han virket mye sulten. (I tillegg hadde han dårlig vektoppgang da han var mindre). Han er nå 4 mnd og får flaske 2 ganger om dagen. Har dessverre ikke gjort at han sover lengere strekk om natten, men han virker generelt mer tilfreds. Pluss at jeg slapper mer av fordi jeg vet han får i seg mer mat Bare et lite tips: vår HS sa at det er anbefalt å begynne med grøt isteden for mme om baby er over fire mnd. Var vel ikke mye til hjelp det svaret her, men har hvertfall erfart at det går helt fint å kombinere mm og mme Anonymous poster hash: 56223...c36
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Jeg gjør det. Startet å gi mme i tillegg til amming fordi han virket mye sulten. (I tillegg hadde han dårlig vektoppgang da han var mindre). Han er nå 4 mnd og får flaske 2 ganger om dagen. Har dessverre ikke gjort at han sover lengere strekk om natten, men han virker generelt mer tilfreds. Pluss at jeg slapper mer av fordi jeg vet han får i seg mer mat Bare et lite tips: vår HS sa at det er anbefalt å begynne med grøt isteden for mme om baby er over fire mnd. Var vel ikke mye til hjelp det svaret her, men har hvertfall erfart at det går helt fint å kombinere mm og mme Anonymous poster hash: 56223...c36 Setter pris på alle svar Jeg lurer på om nattesøvnen vil bli noe bedre om de får mme rett før leggetid, er i hvert fall noe jeg har hørt flere si. Begynne med grøt allerede ja, hmm.. Hadde lyst til å vente litt til pga de sier at de ofte får vondt i magen når man begynner med grøt, og det derfor anbefales å begynne på formiddag, heller vente til de er mer vsnt til grøt før de får det på kveldstid. Det er greit å stå opp for å amme, men å være våken med en urolig baby med magevondt, huff Skal høre med HS an det jeg også Kanskje det blir innkjøp av grøt i stedet for mme Babyen legger på seg fint, jeg vil bare prøve pga nattesøven Anonymous poster hash: 292fd...1b3
bIomstre Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Her var hyppigere spising på natterstid alltid en indikasjon på at mer mat måtte til. Gav da hyppigere på dagen for å få fred om natten. Ved 4 mnd startet vi med grøt på formidagen (etter såmråd med hs), og det hjap på nattesøvnen det! Når vi så at magen tålte grøten gikk vi over til å gi det til kvelds.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Her var hyppigere spising på natterstid alltid en indikasjon på at mer mat måtte til. Gav da hyppigere på dagen for å få fred om natten. Ved 4 mnd startet vi med grøt på formidagen (etter såmråd med hs), og det hjap på nattesøvnen det! Når vi så at magen tålte grøten gikk vi over til å gi det til kvelds. Takk for svar godt å høre at det hjalp. Babyen har alltid krevd mat hver/annenhver time, så jeg kan jo egentlig ikke påstå at det kreves mer mat. Er bare mamman som ønsker å sove mer enn 1 time i strekk 3 eller 4 hadde faktisk vært himmelsk ;p så da er det vel feil av meg å begynne med ekstra mat? Siden det er babyens normale "matkrav"... Anonymous poster hash: 292fd...1b3
*Smiley* Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Begynne med grøt?Mine har alle begynnt rundt 4 mnd .Ibegynnelsen så får de jo bare smaksporsjoner og vi var ikke oppe i en hel porsjon før hun var 5-6 mnd. Mme er helt greit å bruke også.Da vet du ihvertfall at babyen får nok mat Mange som kombinerer Mme og amming.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 Jeg gav MME på kvelden som førte til bedre søvnpå mimsten. Startet og med grøt rundt 3 og 4 mnd på de eldste (før var grensen på det, jeg er gammel mamma ) Har barn med god sovevaner, var riktig hos oss. Anonymous poster hash: 3f335...538
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 Jeg fullammer. Babyen er våken hver time/annenhver time om natta for mat. 4 mnd. Vurderer snart å begynne å gi mme på kvelden for å se om han sover lengre i strekk. Noen som har gjort dette og vil dele erfaring? Anonymous poster hash: 292fd...1b3 Etter å ha sovet ganske godt om natten begynte alle mine tre (store gutter) å våkne en gang i timen på den alderen. Veldig slitsomt, for både liten og stor. Jeg ble da anbefalt på helsestasjonen å begynne med fast føde, ikke mme. Fungerte bra på de to første. De var klar for mat, kom fort opp i gode porsjoner og begynte å sove igjen. Nr 3 ville verken spise eller drikke av flaske (denne gangen prøvde jeg mme også) før han var 7,5 mnd. Det var noen forferdelig lange og søvnløse måneder. Men altså. Jeg ville startet med litt smaksprøver på grøt morgen og kveld. Om det går bra, ikke vent lenge med å introdusere litt kokt most pære, avokado, potet eller lignende. Med første trodde jeg nemlig det var nok med den lille grøten jeg serverte, men det var det ikke og helsesøster presterte å si at det ikke var rart ungen var grinete - han var sulten. Og jeg hadde sultet han i flere uker.. Anonymous poster hash: a0a1c...d34
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #9 Skrevet 22. juli 2013 Jeg gjør det. Startet å gi mme i tillegg til amming fordi han virket mye sulten. (I tillegg hadde han dårlig vektoppgang da han var mindre). Han er nå 4 mnd og får flaske 2 ganger om dagen. Har dessverre ikke gjort at han sover lengere strekk om natten, men han virker generelt mer tilfreds. Pluss at jeg slapper mer av fordi jeg vet han får i seg mer mat Bare et lite tips: vår HS sa at det er anbefalt å begynne med grøt isteden for mme om baby er over fire mnd. Var vel ikke mye til hjelp det svaret her, men har hvertfall erfart at det går helt fint å kombinere mm og mme Anonymous poster hash: 56223...c36 Setter pris på alle svar Jeg lurer på om nattesøvnen vil bli noe bedre om de får mme rett før leggetid, er i hvert fall noe jeg har hørt flere si. Begynne med grøt allerede ja, hmm.. Hadde lyst til å vente litt til pga de sier at de ofte får vondt i magen når man begynner med grøt, og det derfor anbefales å begynne på formiddag, heller vente til de er mer vsnt til grøt før de får det på kveldstid. Det er greit å stå opp for å amme, men å være våken med en urolig baby med magevondt, huff Skal høre med HS an det jeg også Kanskje det blir innkjøp av grøt i stedet for mme Babyen legger på seg fint, jeg vil bare prøve pga nattesøven Anonymous poster hash: 292fd...1b3 Grunnen til at man begynner å introdusere mat på formiddagen er vel også fordi de er mer opplagt da. Mine fikk også pupp annenhver time på dagen fra fødsel til fire måneder. De sov lengre strekk på natten, men begynte plutselig å våkne en gang i timen ved fire måneder fordi de var sultne og melk ikke mettet nok. Anonymous poster hash: a0a1c...d34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå