Gå til innhold

Dere som gir flaske på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere babyen opp eller lar dere babyen ligge i senga? Usikker på hva som er best. Babyen min trenger sjelden rape etter måltid, da merker jeg det i så fall på han.

Følte det var lettere å amme de i søvn enn å "flaske de i søvn". Og letter å amme om natta enn å gi flaske. Fordi de sovner av byssinga og kan legges rett ned, nå må jeg sette fra meg flaska, det tar lengre tid før maten kommer osv...

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: a51c0...c34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke behagelig ut å måtte drikke liggende flatt på rygg (de som ammes ligger jo på siden)! Mulig baby vil akseptere det, men vær da klar over at liggende flatt er det en viss sjanse for å få melk i mellomøret og økende rissiko for mellomørebetennelse. La i allefall aldri baby ligge å drikke selv (uten tilsyn) pga kvelningsfare.

Mine har vært avhengig av å rape etter måltidet uansett om det har vært pupp eller flaske, så her har det ikke vært noe forskjell sånn sett. Mer jobb med flaske ettersom man måtte opp å lage den først da. Har du fått deg gode rutiner for dette så går det seg til :)

Skrevet

Tar dem opp i sengen og gir dem kroppskontakt. De trenger også å rape mine to små!

Anonymous poster hash: 2c980...481

Skrevet

Tok dem selvfølgelig opp :) kos i armene.

Skrevet

Nå er min så stor (9 mnd) at han blir liggende i senga. Han får bare 60 ml (med halv mengde pulver), da vi holder på med avvenning. Hadde jeg tatt han opp hadde han våknet, og det hadde tatt timevis å få han til å sove igjen. Han har ikke behov for å rape lengre. Har aldri fått melk i vranghalsen eller noe.

Han har fått flaske siden starten da, og når han var mindre så ble han tatt opp og jeg holdt han mens han fikk flasken og rapte etterpå. Vi samsover forøvrig, så nærhet får han uansett. :)

Anonymous poster hash: ea2ec...016
Skrevet

Nå ligger hun i samme seng som oss, bare i en slik snugglenest. Men når hun får flaske på natta legger jeg henne i armene mine, slik at hun får varme og kos samtidig :) Sovner med en gang jeg legger henne tilbake.

Skrevet

Tar dere babyen opp eller lar dere babyen ligge i senga? Usikker på hva som er best. Babyen min trenger sjelden rape etter måltid, da merker jeg det i så fall på han.

Følte det var lettere å amme de i søvn enn å "flaske de i søvn". Og letter å amme om natta enn å gi flaske. Fordi de sovner av byssinga og kan legges rett ned, nå må jeg sette fra meg flaska, det tar lengre tid før maten kommer osv...

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: a51c0...c34

Baby trenger kroppskontakt selv om det får flaske

Anonymous poster hash: 545ea...619

Skrevet

Min ligger når han får flaske om natten. Det har han alltid gjort.

Kroppskontakt får han mer enn nok av om dagen, så ser ikke problemet der.

Anonymous poster hash: ef49e...09c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...