Gå til innhold

I morgen... 22 juli. Skal dere markere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for personvern, velferdsstaten, rettssikkerheten og lovgivningen rundt rett til å fremme sin sak med vekt på nøytralisering, men vemmes fortsatt med tanken på det uhyret som sitter fengslet på Ila.

Mine tanker går så til de berørte i denne saken. Mitt hjerte blør for de stakkars menneskene enda.

Har på nokså nært hold sett hvordan det har preget og fortsatt preger noen som var på øya.. jeg har ikke ord.

Stakkars barn. Vi skal kjøpe roser, kaste de på vannet, og vise solidaritet ved at de aldri vil bli glemt. Skal ha med sønnen min på det i morgen, og sørge for å fremme noen gode samtaler omkring temaer disse ungdommene kjempet for.

Gud, hvil i fred.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tvillingene mine har 1 årsdag, så ja-her feires det!!

Anonymous poster hash: f3819...fbb

Skrevet

Vi skal feire bursdagen til min søster. Jeg tenker på denne saken ofte og har grått mine tårer for dem alle og det kan jeg gjøre enda og. Men livet går videre og vi vil feire bursdagen i morgen.

Anonymous poster hash: 49fbf...21a

Gjest Morn du
Skrevet

Skal ikke det, men bor ikke så langt ifra Utøya. Kjører forbi der ganske ofte og tenker på det som skjedde og ofrene ukentlig. Det er aldri tomt for blomster på plassen der man ser over til øya.

Det er så mange ting i min hverdag som gjør at jeg aldri vil glemme, selv om jeg ikke er direkte berørt.

Skrevet

Det er klart, det bleknes som med alt annet. For vår del er det viktig å gjøre en liten markering utav det.

Gratulerer til både tvillinger og søster, bursdag må feires.

Skrevet

Skal ikke gjøre noe spesielt, utenom å tenne lys for alle som mistet livet of deres pårørende. Jeg skal også tenke på hvor ufattelig heldig jeg er som har begge tantebarna mine enda, selv om den ene hadde fem skudd i kroppen, bl.a ett i hodet. De dagene/ukene/månedene er jeg glad er over og vil aldri oppleve de igjen. Er så glad at det endte godt for oss, selv om disse to årene hr vært harde på mnge måter for min familie.

Anonymous poster hash: e70ce...dfe

Skrevet

Ingen markering her i gården nei. Vi kjente ingen involverte.

Skrevet

Selv om jeg eller mine ble direkte berørt av det som skjedde for 2år siden så er det innom tankene mine omtrent daglig fremdeles. Vi var ved minnesteinen hvor man ser over til øya, ved fergeleiet og på utvika, og la igjen roser alle stedene for et par uker siden. Det er fremdeles utrolig sterkt, og hadde det ikke vært for at sola mi på 5år var med, hadde nok tårene trillet.

Jeg kunne tenkt meg å markere det på en måte i morgen. Vet dere om det er en felles markering, et sted å samles eller lignende?

For meg er det for tidlig til at det har begynt å blekes, det sitter fortsatt utrolig dypt i meg. Forferdelige, forferdelige dagen for 2år siden.

Anonymous poster hash: b924a...7b7

Skrevet

Jeg kjenner heller ingen av de som omkom eller deres pårørende.

Men,markerer det likevel.

Skrevet

*ikke ble direkte berørt, skulle det stå

Skrevet

Nei. Skulle man markert alle forferdelige hendelser hadde man ikke gjort noe annet. Jeg kjente ingen av de som var berørt, og derfor er det ikke min plass å markere dagen på noen måte føler jeg. 

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Nei, helt vanlig dag. Er veldig glad jeg hae vokst fra meg det å ta innover folk jeg ikke kjenner sin sorg.

Skrevet

Nei, helt vanlig dag. Er veldig glad jeg hae vokst fra meg det å ta innover folk jeg ikke kjenner sin sorg.

Ja, her hadde vi jo mye empati for andre mennesker!

Seriøst?

Anonymous poster hash: f3819...fbb

Skrevet

Jeg syns faktisk det er rart at så mange har "gått videre" allerede..

Gjest Julia1984
Skrevet

Oj......hva skjedde med det å være medmenneske?

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Nei. Skulle man markert alle forferdelige hendelser hadde man ikke gjort noe annet. Jeg kjente ingen av de som var berørt, og derfor er det ikke min plass å markere dagen på noen måte føler jeg.

Men nå er vel denne spesielle hendelsen spesielt forferdelig for hele det norske folk?

Vi kommer nok ikke til å markere dagen på andre måter enn at vi snakker om det som skjedde, men selv om jeg ikke kan ta innover meg all verdens elendighet er det de ungdommene opplevde de forferdelige timene så nært og så vondt at 22 juli for alltid vil være en dag for sorg og ettertanke.

Skrevet

Vi la ned blomster ved Utøya i fjor. Tror ikke vi drar opp dit i år, er et stykke med bil. Men, vi vil nok tenke på det her hjemme.

Skrevet

Vi får vel spise dessert, tenne et lys og håpe på at det ikke er noen galninger som finner på å gjenta stuntet på årsdagen.

Anonymous poster hash: db947...d5e
Skrevet

Men nå er vel denne spesielle hendelsen spesielt forferdelig for hele det norske folk?

Vi kommer nok ikke til å markere dagen på andre måter enn at vi snakker om det som skjedde, men selv om jeg ikke kan ta innover meg all verdens elendighet er det de ungdommene opplevde de forferdelige timene så nært og så vondt at 22 juli for alltid vil være en dag for sorg og ettertanke.

Joda, på et vis er det jo slik at man blir ekstra berørt av det som skjer nært enn det som skjer fjernt, selv om jeg kunne ønske at det ikke var slik. Likevel er det ikke, for meg, noen egentlig grunn til å markere denne dagen.  

Skrevet

Nå vil jeg vel heller si at jeg er glad jeg har blitt såpass voksen at jeg evner å ha sympati og se utover egen hverdag, og sympatisere med alle de tusen menneskene som ble og fortsatt er så berørte i denne dypt tragiske hendelsen.

Skrevet

Nei, blir nok ikke noe form for markering. Har ikke engang tenkt over at det er 22. juli i morgen...

Skrevet

I tankene mine bare, skal ikke delta på noen arrengementer eller noe. Men vi bor nær Utøya og kan se dit fra der vi er og bader og kommer nok til å tenke ekstra mye på det i morgen.

Anonymous poster hash: 043fc...5ad
Skrevet

Skal markere, men det er fordi jeg har bursdag :-)

Anonymous poster hash: dd9f8...8d1
Skrevet

Skal påminnegudstjeneste i Oslo domkirke. Synes den kirken har blitt et viktig symbol på samholdet og fellesskapet.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Har absolutt medfølelse og sympati for alle pårørende. Men hjertet mitt blør ikke for de. Jeg kjenner de ikke. Det skjer grusomme ting hver dag. Jeg tar innover meg det som skjer med de jeg er glad i. Skulle jeg tatt innover meg alt annet fælt hadde jeg nok ikke gjort stort annet..

Når folk er redde for å føde 22/7 har noe gått galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...