Gå til innhold

Klarer jeg 3-4 kg ned i vekt de neste 6 ukene ... ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har iløpet av det siste halve året, og med god drahjelp av vektklubb.no, gått ned ca 20 kg. Fra å veie nesten 90, til nå å veie 68-69 kg. (Jeg er ganske nøyaktig 170 cm høy). Den siste måneden har jeg ikke gått noe ned i vekt - men har da heller ikke gjort noe som helst for å klare det heller.)

I begynnelsen av september, altså om ca 6 uker, skal jeg på ferie med kjæresten min, og jeg har utrooolig lyst til å veie 65 kg innen da. Ikke av noen annen grunn enn at jeg har satt meg et nytt konkret mål vektmessig (henger sammen med hvor stor jeg er nå, og at jeg fremdeles kan tenke meg å bli litt mindre).

Jeg er forøvrig usikker på om jeg overhodet kan klare å gå ned mellom 1/2 og 1 kg pr uke så "sent" i vektnedgang-prossessen. Har noen av dere klar det? Og hvilke råd vil dere gi meg på veien? Jeg trener styrke og kondisjon (løping eller helst sykling eller spinning) 2 ggr hver pr uke, og er ellers ganske aktiv i hverdagen, pga barn, interesser osv.

Hvis jeg _ikke_ bør regne med å klare målet mitt; Hva vil være et mer realistisk mål mht vekttap disse neste 6 ukene? 

:)

Anonymous poster hash: bdc2e...803
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi så flink du har vært! Jeg har aldri gått ned så mye og vet ikke helt hva du skal gjøre. Men det som er helt sikkert er at den kanskje tyngste jobben kommer når du er ferdigslanka og skal holde vekta. Det er knallhardt, for mentalt er man ofte forberedt på at en spsiell vekt er målet, og ikke har motivasjon igjen til å kjempe ror å holde vekta. Men dette er du sikkert klar over :) uansett, lykke til og stå på!

Anonymous poster hash: 967f0...124

Skrevet

Så flink du er.

Er ingen ekspert, men hva slags mat spiser du? Mannen min slanker seg og han har oppdaget at han faktisk spiste for LITE kalorier:-) økte matinntaket (litt) masse proteiner. Trener masse styrke og ser bra med resultater.

(Jeg er ikke like flink:/)

Skrevet

Jeg vil tro mye kardio samt protein vil hjelpe deg betraktelig. Jeg er selv 170, og har kjempet meg ned til omtrent din vekt, dvs. jeg fluktuerer mellom 63 og 67 kilo. Kommer jeg under 63 blir jeg nesten litt mager med mine brede skuldre og benbygning generelt. Hvordan er du bygget?

Anonymous poster hash: 192bd...a35
Skrevet

Takk for svar :-)

Må innrømme at jeg faktisk er ganske stolt av meg selv også. For jeg bruker ingen diett eller "triks", annet enn at jeg spiser sunt og energirikt, og holder meg unna store mengder med usunn mat/godis og drikke.
(Har faktisk oppdaget at jeg ikke er så langt ifra helsemyndighetenes anbefalte energifordelingsdiagram; 50-60% karbohydrater, 10-20% protein og 25-35% fett. Ligger som regel noe under både på fett og karbohydrater og endel over på proteiner, riktignok..) Jeg spiser m.a.o. all slags mat, helt normalt kosthold - med unntak av at jeg holder meg mer eller mindre fullstendig unna kaloriholdig drikke (kun vann og sort kaffe), og at jeg forsøker å kutte ut smør, majones, dressinger etc. I tillegg spiser jeg selvsagt svært moderate mengder med sjokolade, chips og snop. Men må innrømme at jeg er svak for denslags, så det er ikke ofte jeg går mer enn en dag eller to uten ET eller annet såntno.. ;-)

Jeg er ganske bred i kroppen, så jeg ser nok allerede litt mer mager ut enn jeg egentlig er. Uten klær kommer ting langt mer synlig frem enn med klær; har jeg klær på, er jeg egentlig mer enn godt nok fornøyd allerede! Men jeg ønsker å føle meg mer komfortabel også uten klær. På stranden, i bassenget osv. Derfor prøver jeg å trene og slanke bort noen kilo til, i håp om at særlig mage og lår blir enda litt mindre - og strammere og fastere!! ;-)

Uansett, jeg er veldig innstilt på at den virkelige jobben begynner når jeg skal stabilisere vekten. Grugleder meg til den biten, merker jeg..

HI

Anonymous poster hash: bdc2e...803

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...