Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 Mannen dro en tur til sin bror i 14-tiden i går. Fikk en melding i 18-tiden om at det ble grilling og noen øl. Da jeg stod opp med sønnen vår kl 07 var han ikke kommet hjem. Fikk en sms kl 08.30 om at han var på vei hjem. Når han kom hjem sa han at han hadde havnet på fylla og sovnet hos broren sin. Greit eller ugreit å bli borte hele natten uten å gi beskjed? Anonymous poster hash: 5bf4f...3d3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #2 Skrevet 21. juli 2013 Skjer det en gang er det greit, skjer det ofte er det ikke greit Anonymous poster hash: 79663...c24
3 er nok! Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Ikke greit, men jeg hadde taklet det første gangen det skjedde, men ikke en gang til!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 Det er IKKE greit. Jeg har hatt runde på runde med mannen min om dette. For han havner så og si alltid på etterpåfester når han er ute, der han blir hele natta. Jeg våkner gjerne sånn i 5-6 tida, og ser at han fremdeles ikke er hjemme. Ja, for da får jeg sove igjen liksom. Nå sist han skulle ut, så sa jeg det rett ut. Da får du komme hjem når det stenger, for drar du på etterpåfest, så blir jeg sinna. Og han kom hjem han.. Anonymous poster hash: 0d10d...896
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #6 Skrevet 21. juli 2013 Det hadde vært så totalt utenfor normalen av hva min mann kunne ha funnet på at hadde noe sånt skjedd her så hadde jeg vært i total oppløsning av bekymring. Ikke greit! Hvis det er snakk om en som kunne ha funnet på noe sånt og gjort det før. Ikke greit da heller, syns jeg. Anonymous poster hash: c3de3...85f
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #8 Skrevet 21. juli 2013 Har vel skjedd 3-4 ganger i løpet av de 6 årene vi har bodd sammen. Første gangen ble jeg rasende og skjelte han ut. Hadde febersykt barn i hus og vært oppe mange ganger i løpet av natten pga det. Ble etterhvert veldig bekymret fordi han ikke hadde kommet hjem og så for meg alle mulige skrekkscenarioer. Hans respons var at jeg var urimelig og ikke unnet han å kose seg. Denne gangen har jeg foreløpig ikke sagt noe. Vi har tydeligvis ulik oppfatning om temaet og derfor ville jeg høre hva andre synes. (Selv har jeg aldri sovet borte uten å gi bekskjed) Anonymous poster hash: 5bf4f...3d3
Gjest Morn du Skrevet 21. juli 2013 #9 Skrevet 21. juli 2013 Selvfølgelig må man gi beskjed når man ikke kommer hjem. Du får høre med han om det ville vært ok hvis du gjorde som han.
Januarmirakelet Skrevet 21. juli 2013 #10 Skrevet 21. juli 2013 Det har skjedd en gang her i gården. Gemalen har heldigvis oppegående og omsorgsfulle venner så de passet på å sende meg melding om at han hadde sovnet av på festen..da slapp jeg å bekymre meg:) Gemalen ringte så straks han våknet og var dritflau, lovet på tro og ære at dette ikke skulle gjenta seg:). Vanskelig å bli sint når de legger seg så flat. Om dette hadde vært noe som gjentok seg hadde nok pipa fått en annen lyd. Voksne mennesker trenger ikke å drikke seg hinsides for å kose seg. Hva er så morro ved det? Våkne opp på fremmede plasser og ikke huske hva man gjorde kvelden før? Nei takk, her går vi over til vann når vi kjenner at grensa er nådd:) da kommer man seg hjem og formen er ikke så laber dagen derpå
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #11 Skrevet 21. juli 2013 Takk for svar! Ser at de fleste er enige med meg så langt. HI Anonymous poster hash: 5bf4f...3d3
Englenemine Skrevet 21. juli 2013 #12 Skrevet 21. juli 2013 Overhodet ikke greit! Er man 18 og singel så ok , voksne folk med partner og barn i hus trenger vel ikke dra den så langt.
Elsker livet Skrevet 21. juli 2013 #13 Skrevet 21. juli 2013 (endret) Det er ikke greit å være borte i mange timer en helg uten at vi har avtalt det. Det er ikke greit å bare sende en melding etter 4 timer borte og konstatere at han blir lengre. Han bør ringe hjem og høre om det passer inn med mine og barnas ønsker/behov. Å få en melding om at han er på vei hjem, og ikke kommer hjem innen rimelig tid er ikke greit. Det er heller ikke greit å havne på fylla, i alle fall ikke at min moralske mann gjør det. Det er ikke greit å være borte hele natta uten å gi beskjed så lenge man har mulighet for å gi beskjed. Jeg hadde blitt veldig sint, og hadde forventet en ydmyk og angrende mann. Endret 21. juli 2013 av Elsker livet
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #14 Skrevet 21. juli 2013 Selve greien, med at det spontant ble grilling og øl hos broren, at de koste seg og det ble sent og at han dermed ble over, det er helt ok. At man ikke gir en lyd til den som sitter hjemme (og kanskje blir bekymret) er ikke ok. Jeg hadde nok blitt irritert, og det hadde han merket. Men jeg hadde forklart HVA jeg var sint for. Grilling og øl var jo i utgangspunktet kun hyggelig og helt ok. Anonymous poster hash: 04411...fd9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #15 Skrevet 21. juli 2013 Det er ikke greit å bli borte hele natta uten at det er avtalt på forhånd eventuelt gitt beskjed dersom dere ikke hadde planer dagen etter. At han har det hyggelig med kompiser og sover der er i utgangspunktet greit. Er det en engangshendelse hadde jeg sagt at jeg ikke syns noe om det, men om det har skjedd flere ganger hadde jeg faktisk blitt sint. Heldigvis kommer det aldri til å skje her i huset. Anonymous poster hash: a0016...3df
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #16 Skrevet 21. juli 2013 Er ikke grilling og øl jeg ble irritert av, men det at han blir borte hele natten ute å gi beskjed. Og at han kommer hjem som om alt er i orden, ingen beklagelse for at jeg kankje be bekymret eller noe.. Anonymous poster hash: 5bf4f...3d3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #17 Skrevet 21. juli 2013 Siste var HI. Anonymous poster hash: 5bf4f...3d3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #18 Skrevet 21. juli 2013 Det har heldigvis ikke min mann gjort, å jeg hadde ikke godtatt at det hadde skjedd her i gården. Vi kommuniserer å sånt hadde jeg ikke funnet meg i... Anonymous poster hash: f2640...488
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå