Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn har en klassekompis som ofte er på besøk. Til tider går det litt vilt for seg og da ber jeg dem roe seg. Her rett før sommerferien måtte jeg igjen roe dem. Denne kompisen var spesiellt ille denne dagen. Føltes som om dem skulle komme gjennom taket, hunden ble urolig og lillesøster våknet. Det sjal også sies at begge sikkert bråkete, men det var stemmen til kompisen jeg hørte høyest.

Jeg stikker hodet inn på rommet og sier at dem må roe seg litt for nå er det ille med bråk. Denne kompisen svarer med å si til meg at jeg ikke bestemmer over han og så geipet han til meg...

Nå et jeg spendt på hvordan dere hadde taklet denne situasjonen.

Anonymous poster hash: 90c93...cef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt hus bestemmer jeg, PELL DEG HJEM!

Anonymous poster hash: c4c02...c31

Skrevet

Hadde bare svart "i mitt hus bestemmer jeg". Ferdig med det.

En slik fillesak hadde jeg ikke orket å bry meg videre meg. Unger tester grenser og unger lager støy. Sånn er det bare :)

Anonymous poster hash: de091...a11
Skrevet

Jeg hadde sagt at i mitt hus må han følge mine regler og høre etter, ellers må han gå.

Skrevet

I vårt hus gjelder våre regler. Kan du ikke forholde deg til våre regler må du gå hjem.

...gjentatt i det uendelige.

Anonymous poster hash: c6804...4de
Skrevet

Hvor gamle er de?

Anonymous poster hash: 41bfd...2fd
Skrevet

Jeg tror jeg ville sagt at her i huset så bestemmer jeg. Hvis han ikke roet seg så ville jeg bedt ham gå hjem.

Hva gjorde du?

Anonymous poster hash: 27bf6...3aa

Skrevet

Hadde sendt ham hjem umiddelbart og tatt en telefon til foresatte.

Skrevet

Seriøst? For en så liten sak?

Jeg ville bare svart at i mitt hus er det jeg som bestemmer og det må alle unger rette seg etter. Man må gro en litt høyere terskel når man har barn i hus ;)

Skrevet

De skal begynne i 3. klasse så de småbarn er dem ikke lengre heller....

Gutten fikk beskjed om at hos oss gjelder våre regler. Her oppfører vi oss og viser respekt for hverandre.

Sendte han hjem med beskjed om å tenke på dette. Siden har jeg ikke sett han, men så har vi vært på ferie og det er han også nå...

Anonymous poster hash: 90c93...cef

Skrevet

Når du er på besøk hos oss er det herr og fru Elsker livet som er de voksne, og dermed er det vi som bestemmer. 

Skrevet

Jeg ringer ikke foreldrene for hver minste lille ting! Jeg tåler trass/konflikter med andre barn og synes det et best at de det gjelder rydder opp seg i mellom.

Noen barn er mer ville enn andre, hjelper ikke å ringe foreldrene i hytt og pine av den grunn.

Anonymous poster hash: 1780f...d7c

Skrevet

Da hadde jeg sagt at hjemme hos oss bestemmer jeg. Og at han får oppføre seg pent, hvis ikke må han gå hjem.

Skrevet

Hæ, sendte du ham virkelig hjem?!

Det synes jeg var alt for strengt mot en 7-8-åring.

Greit nok at han var frekk, men de var vel ganske gira, og da kan de fort si og gjøre litt for "vågale" ting.

Det hadde virkelig holdt å si at jo, når han er i ditt hus bestemmer du.

Anonymous poster hash: bd2ca...a9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...