Gå til innhold

Jeg blir fort sjalu og misunnelig! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan plukke det av meg selv? Kan bli sykt sjalu på andre for små ting, men prøver å skule og vise interesse og glede på andres vegne når de får gjøre noe jeg selv har kjempelyst til.

Bare et eksempel er at jeg kan bli grønn av misunnelse for at broren og svigersøsteren min kun har kontakt med hennes familie.

Andre drar til USA, Australia ol på ferie

Andre får flere vakter på jobben enn meg...

Ser selv hvor teit og barnslig det ser ut, men enkelte ganger har jeg lyst å gråte av misunnelse. Helt sykt!!

Vil ikke være slik, vil kunne slappe mer av og ta dagene og glede meg over de små tingene fremfor å bli misunnelig.

Nå er det nok!

HJELp!

Anonymous poster hash: fdbb0...f87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal tillate deg selv å føle disse følelsene helt ut? I enerom, riktignok, ikke foran de det gjelder. Men dra hjem, gråt en skvett over at du ikke fikk vaktene du ønsket deg, eller at du ikke har mulighet til å reise til USA Bann og brøl over at andre får ting du også  ønsker deg. Det er naturlig å ønske seg det man ikke har, og det er også naturlig å bli misunnelig på de som får det. Men husk også at ting ofte er motsatt; du har også helt sikkert ting og muligheter som andre ikke har, og som de ønsker seg og kan bli misunnelig over at du har. Det går begge veier. 

Det er viktig her å fokusere på at det ikke er feil å føle noe negativt. Jeg er sikker på at du unner disse personene alt godt som kommer deres vei, men det er helt greit å ønske at du også skulle ha fått de samme mulighetene. 

Hvis du får ut følelsene dine kan det hende at du får ut frustrasjonen istedet for å bygge den opp inne i deg, og neste gang du hører om noen som skal reise, eller får noe du ønsker deg, så kan det bli lettere å takle. 

Smil, send dine lykkeønskninger,og gå hjem og bann, svert, gråt og avreager som du føler for. Jeg har i alle fall funnet ut at det hjelper godt for meg, å få ventilere litt og lufte ut alle mine frustrasjoner i enerom. Det er som et godt, gammeldags tordenvær, trykkende og tungt først, et utbrudd, og så friskt og lett etterpå. Alt ordner seg, og ofte er det også din tur til å bli misunt av andre. Sånn er livet :) 

Anonymous poster hash: bc50a...646
Skrevet

Da er duhelt motsatt av meg, jeg gir blaffen i hvor andre reiser og hvem de har kontakt med.

Mener du andre får vakter du har mer krav på, ta det opp med leder.

Anonymous poster hash: 6eed2...824

Skrevet

Huff da :(

Sjalusi og misunnelse er den beste måten å torturere seg selv, for det går jo som oftest utover en selv :(

Tror det eneste jeg kan råde deg til er å jobbe med tankene dine, utfordre dem litt, og spør deg selv om dette er reel problemstilling hver gang du får slike tanker :) Lykke til, håper det bedrer seg for deg :)

Anonymous poster hash: 644db...517
Skrevet

Jeg kan kjenne meg litt igjen i det du skriver, bare ikke så ekstremt. Og det som hjelper meg er å sammenligne meg selv med andre som ikke har alt det jeg har. Det er vel ikke så bra det heller, men funker for meg. Litt sånn "jaja, jeg har gjort det bedre enn henne"... Ikke akkurat ok det heller, men gjør det kun for meg selv...

Anonymous poster hash: 432c4...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...