Gå til innhold

grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter fra tidligere forhold på 4år. Jeg og min kjære har hatt ubeskyttet sex i 6-7mnd uten noe resultat (ikke blitt gravid) er det slik at noen ikke passer sammen og det tar lengre tid før spiren sitter seg? Hvor lenge prøvde dere? og dere som har flere med samme mann, var det forskjell i hvor lang tid det gikk før dere ble gravid?

Anonymous poster hash: 21bf5...9c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde i 8mndr første gang, uten at jeg ble nevneverdig bekymret. Da vi skulle prøve å lage et barn til forventet vi at det skulle gå minst like lang tid. Det gikk på første forsøk. :)

Skrevet

Sjekket når du har eggløsning? Noen par kan bruke lengre tid enn andre, men om dere starter prosessen for å finne ut av dette så blir mannen sjekket først for det er enklest. Har du regelmessig mens?

Skrevet

Jepp, regelmessig mens og følger med på eggløsning. Er det noen spesielle stillinger evt som funker bedre enn andre? Vi kommer til å oppsøke lege om det ikke er skjedd noe til jul :)

Hi

Anonymous poster hash: 21bf5...9c1

Skrevet

Vi holdt vel på i 11 mnd uten prevensjon, men skal sies at vi ikke prøvde aktivt. Tenkte mer at skjer det, så skjer det :)

Skrevet (endret)

Jeg tror det rett og slett er noen som ikke "matcher" på den måten.. Og som ikke får det til eller må bruke lang tid. Med x'en prøvde vi i flere år uten hell.. Og det var ikke noe "feil" på noen av oss.

Med samboeren min skøyt vi blink på første pp. Med lillebror på andre pp. Så vi "matchet" nok litt bedre enn jeg og x'en gjorde..

Samme med x'en forøvrig.. Klaffet fort for han og hans utkårede også.

Endret av HeltLykkelig ♥♥
Skrevet

Jeg tror faktisk det noen ganger kan være slik at enkelte passer sammen, andre ikke. Da mener jeg ikke passer sammen som kjærester etc, men mtp på sæd og egg osv... 

Jeg har en venninne som var sammen med en fyr i 6 år. De brukte aldri prevensjon. Hun ble aldri gravid. De sjekket heller aldri opp i det, så kanskje fyren hadde dårlige svømmere, men de antok det var hennes feil da av en eller annen grunn. Så da hun møtte det som nå er mannen hennes, trodde hun at hun var ufruktbar, og de kjørte på uten prevensjon. Spiren satt på første skudd. Samme gjorde andremann, og tredjemann. Fjerdemann kom på andre forsøk.

Jeg har en annen venninne som har en ganske lik historie, men omvendt. Hun ble gravid tre ganger med eksen, alle er uhell og satt på første skudd. Nå har hun og mannen prøvd i mange år, og enda ikke fått noe barn. Ingenting er tilsynelatende galt med noen av dem. 

Anonymous poster hash: dbf3e...f2e
Skrevet

Det er nok sånn at noen matcher bedre enn andre, men etter bare 6-7 mnd vil jeg tro det er mye tilfeldig også.

Anonymous poster hash: 0ff8b...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...