Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 Er alenemor og student. Er bosatt i studentbolig (blokk) der jeg leier 45 kvadrat til en billig penge. Her har vi bare ett soverom så jeg og 5-åringen deler rom, det er lytt, lite privat, ukoselig og jeg trives ikke. Fordelen med studentbolig er at det er rimelig og det er bosatt flere barn i blokka. Problemet er at jeg trives ikke og savner privat liv. Leieprisene på det private marked her er dyrt, så jeg må ut med ca 3000,- mer i månden dersom jeg skal leie en leilighet. Hadde dere valgt å bo billig fremfor trivsel? Anonymous poster hash: 53090...4dd
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. juli 2013 #2 Skrevet 21. juli 2013 Nei. Vi valgte trivselen... doblet huslånet, mye mindre å rutte med, men gud som jeg koser meg.
kaksy Skrevet 21. juli 2013 #3 Skrevet 21. juli 2013 Kommer jo an på hvor mange penger du har? Hvis du blir konstant blakk og blir stressa over det, evt går i dundrene minus, så du være veldig stressa over det. Men hvis du har råd til det, så er det jo utrulig deilig og viktig å bo et sted en trives godt!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Det kommer jo an på totaløkonomien. Jeg ville aldri valgt å "bo meg i hjel" eller å som student ha slike krav til bostandard at jeg f.eks måtte jobbe slik at det gikk ut over barn og studier. Om valget derimot var en sydentur i året versus høyere bostandard hadde jeg sikkert gått for bolig. Anonymous poster hash: 00e91...850
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 Jeg er også student og er alene med 1 barn. Bor på 50 kvm. og ett soverom. Skulle gjerne hatt noe større og bedre, men akkurat i en studiesituasjon prioriterer jeg ikke bolig, men å spare penger til egenkapital og buffer dersom jeg ikke skulle få jobb etter endt studier. Å være student blir en liten unntakssituasjon og den varer ikke evig. Anonymous poster hash: 4eac7...d52
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #6 Skrevet 21. juli 2013 Som alenemor som e student får du nok rettpå bostøtte. Går husleia opp, går nok bostøtte opp. Ikke sikkert du merker store forskjellen. Bruk alkulatoren på www.husbanken.no Anonymous poster hash: c9d41...ae7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå