Gå til innhold

Oktoberbaby- kjøpe bilstolpose eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om det er god bruk for deg eller om det er bortkasta penger.

Anonymous poster hash: e3bde...9ef

Videoannonse
Annonse
Gjest Lagå
Skrevet

Vår er født i slutten av oktober og vi brukte det ikke. Glad vi ikke brukte penger på det. Fra oktober til det ble kaldt brukte vi vanlig teppe og når det ble kaldt brukte vi dyne :) Hadde på ho klær under og såklart :)

Skrevet

Vi fikk marsbaby, så er jo en litt annen årstid, men det var flere som anbefalte oss å kjøpe en bilpose. Vi valgte å ikke gjøre det, fordi vi kom varmere dager i møte om ikke altfor lenge. Jeg er glad vi ikke gjorde det! Vi hadde aldri brukt den uansett. Vi bærer da ikke ungen i bilstolen om vi er ute, vi tok henne da i vogn. Eneste gangen bilstolen var utendørs, var da vi gikk fra bilen til huset, huset til bilen etc. Da holdt det lenge med et ullpledd, og lue. Så jeg er glad vi aldri kjøpte det, men det kommer jo an på hvordan du kommer til å bruke bilstolen. Om du kommer til å sette bilstolen på sånn vogngreier (aner ikke hva det heter, men slik at bilstolen på en måte blir som ei vogn), så er det vel lurt med en god pose. 

Anonymous poster hash: 9fe46...df9
Skrevet

Vi fikk et desemberbarn og brukte ikke det.

Hadde på godt med klær og sånn tykk dress når vi skulle ut i bilen. Teppe eller dyne om det var nødvendig. Varmet alltid opp bilen før mini skulle på kjøretur og det hadde blitt veldig varmt inni den posen!

De skal jo helst ikke puste inn så kald luft så bilstolen ble bare brukt rett ut i bilen, ellers brukte vi vognen.

Anonymous poster hash: be215...2cb

Skrevet

jeg hadde oktoberbarn og brukte bilstolpose frem til mars...slapp å kle på henne før vi gikk ut, såå deilig. var mye frem og tilbake i bilen da, men levering av eldstemann i bhg etc....

Anonymous poster hash: 074cd...cec
Skrevet

Trodde ikke jeg trengte det med nummer 1 og 2. Men etter å ha skaffet det til nummer 3 lurte jeg flere ganger på hvorfor jeg ikke hadde kjøpt det tidligere.

Var genialt å slippe lag på lag med yttertøy når vi skulle ærender. Barnet brukte bare ett lag med ull, hals og lue før han ble lagt i posen og båret ut i bilstolen. Ble det for varmt var det bar å lukke opp glidlåsen.

Brukte posen masse og det har de som arvet den av oss også.

Skrevet

Har aldri brukt det, selv ikke når jeg fikk barn i januar og februar. Har jo på varme i bilen så det letteste var et teppe som vi kunne dra av når bilen var varm. Regner med de fleste kjører med varmeapparatet på om vinteren...

Anonymous poster hash: 02ebe...229
Skrevet

Hadde ikke til nr 1, men vi får novemberbaby denne gang (januarbaby forrige gang) og tenker at vi kanskje har litt større behov for det denne gangen :) 

Må være veldig greit å slippe å kle på en baby haugevis med klær bare for en liten tur ut i bilen :)

Skrevet

vi har brukt det. oktober og november baby. helt supert mener jeg :-) nå får vi i desember og er glad jeg har den. :-)

Gjest ________
Skrevet

Må le litt av svarene til de som ikke har kjøpt å kledd på dress, pledd, dundyne??? Hahaha, det er jo akkurat DET du slipper når du kjøper kjørepose i dun, alt du trenger er å ta på poden lue å sette h*n rett i stolen med inne klær å dra opp en glidlås :) sparer både tid og penger i vinterklær/dress i strø fra 50-68 på vinter halvåret,

Bilstolpose er både praktisk og kan brukes i bagvogn eller utenpå bæreselen pågrunn av hullene til selen/stroppene bak i ryggen

Anbefales på det sterkeste, kunne nesten ikke vært uten

Nå var første født i februar å vi brukte den mye til han var over året å fikk større bilstol, nr2 er født i juni i år men etter en kald sommer her på Vestlandet er den tatt i bruk igjen

Skrevet

Anbefales! Kan bare bruke litt klær under og slipper å styre med lag på lag og pledd

Skrevet

jeg hadde oktoberbarn og brukte bilstolpose frem til mars...slapp å kle på henne før vi gikk ut, såå deilig. var mye frem og tilbake i bilen da, men levering av eldstemann i bhg etc....

Anonymous poster hash: 074cd...cec

Får høstbaby og skak ha bilstolpose. Det er genialt av samme grunn som hun her over nevner. Jobber i bhg og ser den supre fordelen disse har npr mor/far leverer storesøsken. Ikke minst praktisk også når du har småskolebarn i tillegg. Fungerer jo som en vinterdress og du slipper å kle på babyen masse klær. Er det derimot første barn, er det ikke sikkert at en bilstolpose vil ha samme nytte. Men i en kald bil er det uansett bra. Selene vil jo bli festet ordentlig inntil kroppen, istedet for utenpå en tykk dress. Klart det gjør en forskjell på kalde høst og vinterdager :-)

Anonymous poster hash: 368d8...82c

Skrevet

Har ikke brukt det på noen av de. Men angret på sistemann. Hadde vært veldig kjekt å ha. Mye inn og ut av bil og vi kunne bruke bilstolen på vogna også.Så hadde vært greit med pose;)

Skrevet

Vi hadde en til septemberbarnet, men synes ikke det var noe praktisk. De er jo et herk å få løsnet på uten å vekke sovende baby, og bilen blir jo varm på en straks. Veldig mye enklere med teppe rundt barnet på vei til bilen som lå over til det var varmt, og deretter ble tatt av.

Anonymous poster hash: a3f43...b18
Skrevet

Med bil i garasje rett utenfor døren og en slik fin dings som de fleste biler har nå som varmer opp bilen før du skal ut i den er det helt unødvendig.

Har du bilen parkert på gaten, må gå noen meter for å komme til den og må vente til etter den er startet og blitt varm får du får opp temperaturen i den ville jeg nok hatt det.

Anonymous poster hash: 02ebe...229
Skrevet

Vi kjøpte det til nummer 2, januar barn. Og brukte den masse, kjempe greit når jeg skulle levere og hente den største i barnehagen. Bilen rakk ikke å bli ordentlig varm på den veie.

Skrevet

Har kupévarmer og ser ikkje nytten i bilstolpose. Vil helst ha god temperatur i bilen, og då er det begrensa kva ein kan kle på ein liten baby.

Skrevet

Jeg har tenkt å ha kjørepose. Sitter jo i dunjakka selv i bilen om vinteren, så ser ikke hvorfor babyen ikke skal få være varm. Ja, jeg har varme i bilen, men det tar jo litt tid før bilen er varm likevel, og når det er 20-30 minus ute er det greit å ikke ha på inneklær i bilen uansett.

Skrevet

Til nummer en hadde jeg ikke kjøpt pose, men vår nummer 2 er født i november og fikk låne en pose av ei venninne og den har vært gull verdt! Jeg har levert storesøster hver dag og med en lang og kald vinter har posen forenklet morningene her. Var i bruk helt til det stod april på kalenderen!

Skrevet

Vi hadde ikke til første, men kjøpte til andremann. Han var augustbaby, og det må være et av de beste kjøpene jeg gjorde når det komme til babyutstyr. Enkelt og greit når man skal gå til og fra bil, inn i butikken, levere i bhg osv. Det er mye sikrere enn å kle på masse tøy for så og feste selene på utsiden av alt tøyet. Når bilen blir varm nok på kalle dager er det bare å åpne posen. Slipper også å kle av baby dersom den sovner i bilstolen, bare å løfte rett ut, eller ligge litt i bilstolen om man har en hvor ryggen kan legges ned. Jeg anbefaler bilstolpose på det sterkeste.

Anonymous poster hash: 2a304...dd2
Skrevet

Har hatt tre vinterbabyer og aldri hatt bilstolpose. Har heller aldri savna det. Har heller hatt på litt uteklær pluss et teppe på vinteren, og evt. tatt av teppet etterhvert. Bilen blir fort varm, og den står parkert rett utenfor huset, så vi går ikke langt i kulda. Må jeg gå langt fra bilen der vi skal har jeg antakelig med meg vogna (med vinterpose i på vinteren) uansett.

For meg er bilstolpose et godt eksempel på babyutstyr man ikke trenger.

Anonymous poster hash: 9867a...7c2
Skrevet

Vi hadde til forrigemann, og skal absolutt ha denne gangen også. 

Jeg løftet gjerne bare posen over i vogna hvis vi ikke brukte bilsetet på vognundersetellet.

Skrevet

Må le litt av svarene til de som ikke har kjøpt å kledd på dress, pledd, dundyne??? Hahaha, det er jo akkurat DET du slipper når du kjøper kjørepose i dun, alt du trenger er å ta på poden lue å sette h*n rett i stolen med inne klær å dra opp en glidlås :) sparer både tid og penger i vinterklær/dress i strø fra 50-68 på vinter halvåret,

Bilstolpose er både praktisk og kan brukes i bagvogn eller utenpå bæreselen pågrunn av hullene til selen/stroppene bak i ryggen

Anbefales på det sterkeste, kunne nesten ikke vært uten

Nå var første født i februar å vi brukte den mye til han var over året å fikk større bilstol, nr2 er født i juni i år men etter en kald sommer her på Vestlandet er den tatt i bruk igjen

Man må jo ha en vinterdress av noe slag uansett om man får vinterbaby, mener jeg. Alle har da også pledd og dyne til babyen, uansett årstid de er født på?

Jeg har tre vinterbabyer, født på ulik tid av vinteren. Alle har selvsagt brukt ulldress/fleecedress/kjeledress ute på vinteren, selv om de har hatt pose. Var 16 minus den dagen jeg dro hjem fra sykehuset med yngste. Holder ikke med ullundertøy i vinterpose da. Til alle tre har det holdt med dress i str. 62. Litt stor i begynnelsen men det har gått fint. Man trenger ikke kjøpe vinterdress i alle størrelser, heller ikke ullundertøy. Litt stort i begynnelsen og i ferd med å bli for smått på slutten av vinteren gjør ingenting.

Anonymous poster hash: 9867a...7c2

Skrevet

Vi har oktoberbaby. VI kjøpte det ikke på forhånd. Tenkte at vi ikke trengte det. Men så kjøpte svigermor en sånn til oss og det er jeg kjempeglad for. Utrolig praktisk. Særlig siden vi kjørte mye og ofte måtte kjøre litt lange distanser. Vi slapp masse påkledning. Og ofte ble det varmt i bilen på vinteren og da kunne vi glide opp posen helt. En dress var litt vanskeligere å åpne helt opp. Og knøvlete med armene, som allerede var bundet fast i selene.  Også var det bare å glide lett igjen når vi skulle ut av bilen.  Hadde babyen sovnet når vi kom inn var det bare å glide opp posen og la babyen sove litt til, uten at hun svetta eller våknet fordi vi måtte kle av dressen (siden hun slet med å sove, lot vi henne sove når hun kunne)  

Jeg kommer definitivt til å bruke en sånn neste gang om vi får høstbaby.   

Men du trenger jo ikke kjøpe på forhånd. Det er ikke så kaldt i oktober. Se heller an behovet etterhvert.  Alle har ulike behov! 

Anonymous poster hash: 7d790...655
Skrevet

Noen nevner pledd, men synes det er mer knøvlete å pakke et pledd rundt og enn å bare glide opp og ned glidelåsen. Da holder posen seg på plass også. Et pledd faller ned og blåser litt rundt.  Men som sagt, smak og behag.   Det er ikke mye babyutstyr man bare MÅ ha

Anonymous poster hash: 7d790...655

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...