Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 Beskrive følelsene du føler når du hater noen ? Klarer ikke helt definere hva jeg føler, men det må være hat. Om jeg hører om personen, ser den, tenker på den, hører stemmen til personen så : • knytter seg totalt i magen min • blir jeg aggressiv • blir deppa • blir fylt av en intens følelse om å ønske denne personen en enveisreise til HELVETTE • kjenner meg glad når jeg fantaserer om at personen ikke lenger finnes • blir så forbanna at jeg har vanskeligheter med å puste Anonymous poster hash: e3006...591
Gjest Vicky Pollard Skrevet 21. juli 2013 #2 Skrevet 21. juli 2013 Heldigvis hater jeg ikke noen, men ut o fra hva du beskriver,må det være hat.
Gjest Antarctica Skrevet 21. juli 2013 #3 Skrevet 21. juli 2013 Det er kanskje hat. Men det du forteller er jo om alt ubehaget personen gir deg. Husk ordtaket: hatred is like drinking poison and expecting the other person to die from it.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Det er kanskje hat. Men det du forteller er jo om alt ubehaget personen gir deg. Husk ordtaket: hatred is like drinking poison and expecting the other person to die from it. Noen tips til hvordan å få det vekk ? Det er utrolig slitsomt å ha så intense negative følelser :-(. Funker ikke å holde seg unna personen, det er min manns søster og mor. Vi bor i samme boligblokk, møter de HVER dag. De har påført meg så mye emosjonell smerte at jeg ikke orker å gå videre inn på det, men det er utrolig mye. Er redd jeg skal komme til å skade de en dag, ikke for samvittighetens skyld, men meg selv. Eneste grunn til at jeg ikke har gjort no, er vel fordi jeg ikke vil i fengsel. Men hadde det vært lovlig ville begge to vært seks fot under nå. Anonymous poster hash: e3006...591
Gjest Antarctica Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 Tror du må drive litt kognitiv trening på deg selv, kanskje? Si til deg selv hver dag at de ikke kan påvirke deg, og at du ikke vil bli en annen en den du er bare på grunn av dem?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #6 Skrevet 21. juli 2013 Jeg har det som deg med en person. Det er så ille at jeg må høre prating på radio, for om jeg hører sanger begynner jeg å tenke på henne. Jeg blir glad når hun opplever kjipe ting, som å miste jobben osv. Eller, det var slik. Jeg fikk hjelp av kognitiv terapeut til å tenke anderledes. Jeg har fokusert på at jeg faktisk ikke kan kontrollere hennes oppførsel, men jeg KAN kontrollere min reaksjon. I tillegg har jeg lagt alle forventninger på hylla, også de negative. De negative er nesten det viktigste. Før brukte jeg mye tid på å forutse og unngå dritt. Hun må bare få kjøre på som det passer, jeg lever mitt eget liv som ikke påvirkes av henne. Bare ikke fall for fristelsen til å tro at det å bevise at man ikke er berørt er å være uberørt, for det er det ikke. Det må virkelig ha null effekt for å virke. At det preller litt av og en holdning a la "åja, here we go again". Selvsagt har jeg tider hvor jeg ikke er sterk, spesielt siden dette er et menneske jeg MÅ forholde meg til et par dager i uken. Men alt i alt har dette gitt meg ny livskvalitet og hatet er svekket. Anonymous poster hash: cff52...629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå