Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Ikke noe frekt ment Anonymous poster hash: 673ce...ca3
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Forhåpentligvis, ja. Anonymous poster hash: 23060...963
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Forhåpentligvis, ja. Anonymous poster hash: 23060...963 Får da virkelig håpe det! Om du hadde fått et utviklingshemmet barn selv, hadde du fortsatt kalt dem grønnsaker? Anonymous poster hash: cae7d...45a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Hahahahaha jeg også Anonymous poster hash: 673ce...ca3
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Trodde jeg var den eneste, gjør det selv har ikke noe i mot de jeg heller, hadde elsket de like mye. Men fortsatt grønnsak i mine øyne Anonymous poster hash: 673ce...ca3
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Snakker du med deg selv HI?! Mulig du har en liten utviklingshemning selv... Anonymous poster hash: ed2f7...b74
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #12 Skrevet 21. juli 2013 Du er ikke alene om det Anonymous poster hash: c5f89...da1
Gjest meg&mini Skrevet 21. juli 2013 #13 Skrevet 21. juli 2013 (endret) Da vil jeg faktisk kalle deg mindre intelligent! Jeg må bare spørre... Gjelder dette alle former for utviklingshemning? Du burde ta deg en tur på et sykehjem og se hvordan en ekte grønnsak (som du så fint kaller det) ser ut. Lykke til videre i livet.... Endret 21. juli 2013 av meg&mini
Gjest lykkeliggift Skrevet 21. juli 2013 #14 Skrevet 21. juli 2013 Da vil jeg faktisk kalle deg mindre intelligent! Jeg må bare spørre... Gjelder dette alle former for utviklingshemning? Du burde ta deg en tur på et sykehjem og se hvordan en ekte grønnsak (som du så fint kaller det) ser ut. Lykke til videre i livet.... Eh, dette var da ikke noe bedre enn Hi, dere begge kalte mennesker for en grønnsak. Det er uvesentlig i hvor stor grad utviklingshemmingen / Alzheimersgraden er. Makan ! Synes virkelig ikke du var det spøtt bedre!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #15 Skrevet 21. juli 2013 Det er vel kanskje ikke snakk om alzheimer her...... De gangene jeg kan si at noen ligger der som en grønnsak, er når absolutt alle funksjonene utenom hjertet er borte. Anonymous poster hash: 594cd...1f0
Gjest lykkeliggift Skrevet 21. juli 2013 #16 Skrevet 21. juli 2013 Det er vel kanskje ikke snakk om alzheimer her...... De gangene jeg kan si at noen ligger der som en grønnsak, er når absolutt alle funksjonene utenom hjertet er borte. Anonymous poster hash: 594cd...1f0 Det er alikevel en forferdelig ting å si, og veldig sårende å lese. Pappaen min døde av hjerneblødning for ikke så lenge siden. Familien ble nødt til å bestemme at vi skulle ta han av livsforlengende ( respirator ) fordi hjernen hans ikke lenger fungerte. Det er ekstremt vondt å lese at folk kaller ham grønnsak. Selv om du ikke kalte spesifikt min pappa for det, så kalte du allikevel han det nå. Synes man skal tenke seg litt om før man skriver !
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #17 Skrevet 21. juli 2013 "Grønsak" er et fast uttryk aom ikke betyr utviklingshemmet. Det betyr et menneske som har en hjerneskade som er så alvorlig at hun eller han ikke kan hverken tenke eller føle. Det vil si at kroppen holdes i gang men at hjernen er ødelagt. Anonymous poster hash: 6b685...bd0
HunMedDeBlå Skrevet 21. juli 2013 #18 Skrevet 21. juli 2013 En hjernedød pasient kalles for en grønnsak, men utviklingshemmede har vel ingenting med det å gjøre? Ring norsk læren din å be om pengene til bake for manglende undervisning om hva som er hva!
Odine! Skrevet 21. juli 2013 #19 Skrevet 21. juli 2013 De man kaller grønnsak er de som ligger i koma. (Dette har jeg lært av å se mye sykehusTV ;-) )
håperpåvinterbarn Skrevet 21. juli 2013 #20 Skrevet 21. juli 2013 I bunn er det slik: grønnsaker ligger i kjøleskapet (eller åkeren). Mennesker er pattedyr og er ikke beslektet med grønnsaker (utenom noen felles byggesteiner selvsagt). Mennesker med utviklingsforstyrrelser er fortsatt mennesker, uansett hvordan de måtte tenke eller oppføre seg, det gjelder faktisk deg også HI. Du er et menneske du også, selv om tankevirksomheten din ikke imponerer videre. Sånn er det bare. Håper du skjønner at du skal hakke opp grønnsaker og ikke mennesker når du lager middag i kveld. Hint er at grønnsaker ikke kommer til å hyle om du finner frem kniven..
Gjest lykkeliggift Skrevet 21. juli 2013 #21 Skrevet 21. juli 2013 Synes det er trist å lese at så mange har så lite respekt. Tenk å kalle et menneske ( selv om de er hjernedøde) for en grønnsak.
Odine! Skrevet 21. juli 2013 #22 Skrevet 21. juli 2013 Synes det er trist å lese at så mange har så lite respekt. Tenk å kalle et menneske ( selv om de er hjernedøde) for en grønnsak.Vi kaller dem ikke nødvendigvis det. Jeg er enig i at det er ufint å si. Men nå er det nå en gang et uttrykk som blir brukt om de som er hjernedøde, ikke om psykisk utviklingshemmede, og det er derfor vi skriver det.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #24 Skrevet 21. juli 2013 Så mitt leddgikt syke barn er grønnsak? Anonymous poster hash: 6b986...f12
☆☆☆ Skrevet 21. juli 2013 #25 Skrevet 21. juli 2013 Er diverre ein del som gjer det, men ingen oppegåande mennesker det eg veit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå