Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Babyen er så utilpass om dagen. Er våken hver 3 time om natta for å få mm. Men i det siste har han våknet noe oftere. Blir 4 mnd i begynnelsen av august. Han sliter med å sovne om kvelden. Har før sovnet 19.00 men nå er det sitring fram til midnatt før han endelig sovner. Jeg tror det er pga varmen og at han er overtrøtt. I tillegg plages han litt med kløe i munnen, så jeg tror det er disse "helt vanlige" tingene som forårsaker problemer med sovingen. Jeg er alene med han, så jeg er utrolig sliten. Søsteren min mener det vil bli mye bedre om jeg introduserer grøt nå. Han legger fint på seg. Han nekter å ta puppen på kveldene, men tar den til slutt, så han spiser jo nesten som normalt/som før. Bør jeg vente lengre med å introdusere grøt siden jeg fullammer, eller tror dere babyen vil roe seg etter hvert som den får mer mat ? Bør jeg begynne med fast føde ? Anonymous poster hash: efd4c...1da
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Nevøen min var helt lik forrige uke. Da jeg sa pent til svigerinne min at pysj, dyne og lukket vindu for en 3 mnd gammel baby i denne varmen var tortur. Hun lot han sove i bleie, helseteppe og vinduet oppe....vips falt han til ro og søkte ikke trøst i puppen mer Anonymous poster hash: 61ed4...2e1
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #3 Skrevet 21. juli 2013 Oi! Ja det ville jeg kalt tortur :S Babyen min sover enten i kortermet body, vinduet oppe og uten helseteppe (hvis han kjennes kald ut legger jeg på teppe på natta, men med opp mot 30 grader på soverommet selv med lufting er han sjelden kald). Eller så ligger han i bleia. Synes nesten det er tortur å la han sove på rommet sitt, men har ingen kald kjeller dessverre Men er stort sett innsovning på kvelden som er verst, om han først sover så sover han nesten som normalt. Det er derfor hun påstår at det skyldes maten. At om han får grøt så sovner han tidligere og lettere, og vil sove flere timer i strekk. Anonymous poster hash: efd4c...1da
<3 2G <3 Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Ville sett det an litt først, prøv med paracet om det er tenner på gang feks. Vi har det ikke veldig varmt i Trondheim men vifte på rommet for å få luft er et must. Passer på at den ikke treffer baby, men gir sirkulasjon i rommet. Prøv deg litt frem med andre tiltak før grøt. Hadde han vært sulten hadde han krevd mer og oftere mat.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 Det er vel en ca 50/50 sjans for at han sovner lettere med grøt - om det da er det som er problemet. Uansett ville jeg nok ikke startet med det på kvelden. Får han magevondt av grøt/mat så er det greit å slippe å ta det på natten min første sovnet verken lettere eller sov bedre før over ett år etter introdusert mat. Det er håpløst å få lagt frøkna mi også, det er altfor varmt her nå. I tillegg så må jeg treffe akkurat for at hun skal sovne greit - er det for tidlig eller for sent så bruker hun laaang tid på å finne ro. Dette er min nr to men det er fortsatt det jeg syns er vanskeligst med barn - lese når det er på tide å legge seg (vi har få rutiner enda, sover og spiser når hun vil). På dagtid sovner hun utrolig lett, det er nattinnsovningen som ikke er så grei. Lykke til Anonymous poster hash: d610e...0d1
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #6 Skrevet 21. juli 2013 Ville sett det an litt først, prøv med paracet om det er tenner på gang feks. Vi har det ikke veldig varmt i Trondheim men vifte på rommet for å få luft er et must. Passer på at den ikke treffer baby, men gir sirkulasjon i rommet. Prøv deg litt frem med andre tiltak før grøt. Hadde han vært sulten hadde han krevd mer og oftere mat. Ja jeg mener også at han hadde krevd mat ofter, men søsteren min vet jo ALT siden hun har 3 barn og dette er min første Men hvordan gjør jeg det med paracet når det er sånn hver kveld? Prøve en kveld for å se om det hjelper ? Kan jo ikke gi for ofte. Vil egentlig ikke gi noe i det hele tatt med mindre han har feber hvor fort virker stikkpillene? Anonymous poster hash: efd4c...1da
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #7 Skrevet 21. juli 2013 Det er vel en ca 50/50 sjans for at han sovner lettere med grøt - om det da er det som er problemet. Uansett ville jeg nok ikke startet med det på kvelden. Får han magevondt av grøt/mat så er det greit å slippe å ta det på natten min første sovnet verken lettere eller sov bedre før over ett år etter introdusert mat. Det er håpløst å få lagt frøkna mi også, det er altfor varmt her nå. I tillegg så må jeg treffe akkurat for at hun skal sovne greit - er det for tidlig eller for sent så bruker hun laaang tid på å finne ro. Dette er min nr to men det er fortsatt det jeg syns er vanskeligst med barn - lese når det er på tide å legge seg (vi har få rutiner enda, sover og spiser når hun vil). På dagtid sovner hun utrolig lett, det er nattinnsovningen som ikke er så grei. Lykke til Anonymous poster hash: d610e...0d1 Takk for at du delte erfaringer ja har tenkt på det med magevondt, frister ikke med nattevåk, så grøt vil jeg begynne med på dagtid. Åja, det tok et år? Tror jeg skal vise søsteren min denne tråden slik at hun innser at ikke alle barn er like Ja sånn er det her også. Han sovner lett på dagen men sliter noe voldsomt på kvelden. Han gnir seg i øynene og er supertrøtt, men finner ikke roen. Anonymous poster hash: efd4c...1da
<3 2G <3 Skrevet 21. juli 2013 #8 Skrevet 21. juli 2013 Ville sett det an litt først, prøv med paracet om det er tenner på gang feks. Vi har det ikke veldig varmt i Trondheim men vifte på rommet for å få luft er et must. Passer på at den ikke treffer baby, men gir sirkulasjon i rommet. Prøv deg litt frem med andre tiltak før grøt. Hadde han vært sulten hadde han krevd mer og oftere mat.Ja jeg mener også at han hadde krevd mat ofter, men søsteren min vet jo ALT siden hun har 3 barn og dette er min første Men hvordan gjør jeg det med paracet når det er sånn hver kveld? Prøve en kveld for å se om det hjelper ? Kan jo ikke gi for ofte. Vil egentlig ikke gi noe i det hele tatt med mindre han har feber hvor fort virker stikkpillene? Anonymous poster hash: efd4c...1da Du får si du vil prøve litt annet før du hopper på grøt. Ville vel prøvd flaske med mme før grøt om ungen ikke virket fornøyd med maten den får. Tar ca 15min for paracet å virke, og vi gir en om kvelden en og annen gang om dagen har virket vond på baby. Han sliter med tann for tiden og da er det greit å prøve hva som funker på formen. Kald skje mot gummene og dentinox.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #9 Skrevet 21. juli 2013 Jeg tenker at du ikke gir noe paracet i første omgang. Men kanskje heller prøver med litt dentinox som fås kjøpt reseptfritt på apotek. Så avventer du grøten og tar kontakt med helsestasjon og får FAGLIGE råd (og faktisk forsknibgsbaserte råd) fra helsepersonell. Mitt aller største og viktigste råd til alle nybakte og usikre foreldre er å IKKE lytte til søster, svigermor, venninner, og heller lytte til helsestasjonens fagpersonale. For familue og venner uten helsefaglig/barnefaglig bakgrunn kan ha mange slags forestillinger om hva som er riktig å gjøre. Og mange ganger er dette dårlige råd. Anonymous poster hash: 5e023...f5d
Ziiona Skrevet 21. juli 2013 #10 Skrevet 21. juli 2013 Sånn var vesla her også rundt den alderen. Når hun fikk litt grøt på formiddagen, og 15ml mme på senga om kvelden sov hun utrolig godt. Fikk mm resten av døgnet, men på kvelden nektet hun. Hun begynte også å klø veldig i munnen på den tiden, så de verste kveldene smurte vi på litt Dentinox på gummene. Det gjorde underverker Men, alle barn er jo forskjellige. Du må egentlig bare gjøre det du føler er riktig for dere, og hva du er komfortabel med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå