Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Min svigerfar er alkoholiker, det er ingen hemmelighet. Nå ikveld skulle han passe småen som er 6mnder, men da mannen min ringte for å avtale tidspunkt kunne han høre at faren hadde tatt seg mer enn bare "litt" godt i glasset... Bestefar fikk da selvfølgelig ikke sitte barnevakt selv om han ble småsur fordi mannen min vokste da fint opp selv omgan tok seg en øl... Noe mannen min ikke er helt enig i, han mener barndommen på mange måter kunne vært koseligere med en edru pappa. Uansett, allikevel sier mannen min at bestefar skal få sitte barnevakt en annen gang - når han ikke har drukket. Jeg må ærlig innrømme at min tillit til svigerfar er svekket og jeg føler at jeg ikke kan stole på at han holder seg edru ved senere anledninger heller. Er det jeg som overreagerer siden jeg ikke syns dette skal møtes med et skuldertrekk og frasen " ja, men neste gang går d nok fint" eller? Tanker mottas med takk, jeg kjenner meg helt tom Anonymous poster hash: d28e0...e56
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Mamma er alkoholiker og hun får aldri ha datteren min alene. Å beskytte barnet mitt og å sikre henne er min jobb. Min jobb er ikke å behage mamma og å sørge for at hun ikke blir lei seg fordi hun ikke får sitte barnevakt. Den som skal sitte barnevakt for mitt barn skal være edru, ved sine fulle fem, ikke ha et rusproblem og skal være til å stole på. En alkoholiker er dessverre svært ofte ikke til å stole på. Det høres kanskje brutalt ut, men jeg stoler ikke på henne. Vi besøker henne, men barnet får aldri være alene med min mamma. Anonymous poster hash: 72fb1...a97
GeeGee Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Kjære vene, du overreagerer IKKE! Jeg synes ikke svigerfar skal få være barnevakt alene, og spesielt ikke med et så lite barn. Stå på ditt, jeg hadde gjort det samme!
Nettie+jentungen Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Jeg ville aldri sendt ungen min bort til en alkoholiker. Syns ikke du overreagerer.
stratosku Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Jeg har selv en alkoholisert far, og etter min oppvekst kunne det ikke falle meg inn å sende barna mine på overnatting til han. Mange som er alkoholikere ser ikke selv at dem har et problem, og det er ikke lett for dem å holde seg unna. Mange lover at dem ikke skal drikke igjen, og hvertfall ikke når dem har besøk eller er barnevakt, men ofte trenger dem alkohol for å roe seg og takle situasjonen. Man vil gjerne tro godt om sine egne og stole på at det de sier er riktig, men dem drikker gjerne i smug og har noe liggende i utrolige kriker og kroker. En slurk kan fort bli ei hel flaske, uten at dem har kontroll på hvor store mengder som egentlig er gått ned. Innerst inne vet du hva som er riktig, og man kan desverre ikke stole på en alkoholiker som sier de skal holde seg unna Barnet ditt er det kjæreste du har! Jeg har selv vært igjennom mye som sitter brent inni meg, og jeg ønsker ikke min verste fiende å oppleve å gå igjennom noe slikt. Som voksne vet vi hva det vil si å være full, men som barn har man ikke kjennskap til alkohol og det kan skape mange situasjoner som gjør barnet utrygt. Aldri- ALDRI la en alkoholisert person passe barnet ditt!Stol på deg selv- somsagt så vet du hva som er riktig.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Jeg har selv en alkoholisert far, og etter min oppvekst kunne det ikke falle meg inn å sende barna mine på overnatting til han. Mange som er alkoholikere ser ikke selv at dem har et problem, og det er ikke lett for dem å holde seg unna. Mange lover at dem ikke skal drikke igjen, og hvertfall ikke når dem har besøk eller er barnevakt, men ofte trenger dem alkohol for å roe seg og takle situasjonen. Man vil gjerne tro godt om sine egne og stole på at det de sier er riktig, men dem drikker gjerne i smug og har noe liggende i utrolige kriker og kroker. En slurk kan fort bli ei hel flaske, uten at dem har kontroll på hvor store mengder som egentlig er gått ned. Innerst inne vet du hva som er riktig, og man kan desverre ikke stole på en alkoholiker som sier de skal holde seg unna Barnet ditt er det kjæreste du har! Jeg har selv vært igjennom mye som sitter brent inni meg, og jeg ønsker ikke min verste fiende å oppleve å gå igjennom noe slikt. Som voksne vet vi hva det vil si å være full, men som barn har man ikke kjennskap til alkohol og det kan skape mange situasjoner som gjør barnet utrygt. Aldri- ALDRI la en alkoholisert person passe barnet ditt! Stol på deg selv- somsagt så vet du hva som er riktig. Veldig enig i alt du skriver! #2 Anonymous poster hash: 72fb1...a97
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Problemet er bare at mannen min kun syns det er ille når han allerede ER full, han ser ikke problemet med å sette bort ungen til faren sin om faren er edru når vi kommer dit - jeg føler meg hjelpeløs, men har vil ikke gi etter på dette uansett hvor mye pepper mannen min kommer til å gi meg for d. Vi har hatt et kaotisk forhold etter at vi fikk barn da mannen min forandret seg veldig og vi overhodet ikke har de samme synspunktene på hva som er riktig/viktig lenger... Dette er et av punktene som gjør at jeg vil hå fra ham, og om han sa fortsatt vil bruke av "sin" tid med barnet til å sette han bort til en alkoholisert bestefar får vegnett lyst til å varsle fra til noen. Å ja, det kan "bevises" at svigerfar er alkoholiker - han har fått flere advarsler på jobb etter å ha møtt opp full/bakrus og han jobber som lærer... HI Anonymous poster hash: d28e0...e56
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 Ble vel mange skrivefeil - skriver fra smartphone :/ HI Anonymous poster hash: d28e0...e56
Caramellosmile Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Aldri i livet om jeg ville ha latt en alkoholisert person være barnevakt for mitt barn, ikke for en liten time en gang.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Problemet er bare at mannen min kun syns det er ille når han allerede ER full, han ser ikke problemet med å sette bort ungen til faren sin om faren er edru når vi kommer dit - jeg føler meg hjelpeløs, men har vil ikke gi etter på dette uansett hvor mye pepper mannen min kommer til å gi meg for d. Vi har hatt et kaotisk forhold etter at vi fikk barn da mannen min forandret seg veldig og vi overhodet ikke har de samme synspunktene på hva som er riktig/viktig lenger... Dette er et av punktene som gjør at jeg vil hå fra ham, og om han sa fortsatt vil bruke av "sin" tid med barnet til å sette han bort til en alkoholisert bestefar får vegnett lyst til å varsle fra til noen. Å ja, det kan "bevises" at svigerfar er alkoholiker - han har fått flere advarsler på jobb etter å ha møtt opp full/bakrus og han jobber som lærer... HI Anonymous poster hash: d28e0...e56 Bruker han en alkoholiker som barnevakt så kontakter du barnevernet. Anonymous poster hash: 72fb1...a97
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Vær så snill å ikke bruk han som barnevakt. Tenk på alt som kan gå gale. Da hadde jeg heller droppet mannen. Anonymous poster hash: 71161...16c
stratosku Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 Trasig at mannen din som har vokst opp med dette ikke ser problemet. Han må jo vite at han kommer til å bli full når han har begynt å drikke! Ønsker han virkelig barnet så vondt?Nå må jeg innrømme at det er noe som skurrer. Stå på ditt, greit at det er en baby, men selv om de er små kan det sette utrolige spor i dem. Hva om han sovner og ikke hører baby? Hva om baby er mye våken og han begynner å drikke for å komme unna situasjonen? Hva om huset begynner å brenne? Hva om han skader babyen i fylla? Dem har NULL kontroll! En stund etter jeg kom til skulle mamma på besøk til ei veninne. Mamma var veldig redd, men tilslutt dro hun etter å ha forsikret seg om at pappa ikke kom til å drikke den kvelden. Hun stolte på han, og tenkte at en kveld måtte han klare. Hun kom hjem noen timer senere, og der lå jeg og gråt og var illrød i ansiktet. Hun sa det så ut som jeg hadde grått i en lang stund. Hvor var pappa? Jo, han lå avdrukket på sofaen.Dette er noe hun har fortalt, og dagen etter forlot hun han. Sier dette for å vise at de ikke klarer å styre seg, ansvaret betyr ikke noe når dem er så tørste etter alkohol.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 Du lar ganske enkelt være å ha barnevakt til 6 mnd gml baby! Anonymous poster hash: 763b7...8cc
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #14 Skrevet 21. juli 2013 Nå er det strengt talt ikke snakk om barnevakt fordi vi på død og liv trenger det, men fordi bestefar vil ha tid med småen og fordi mannen min syns de bør få kvalitetstid sammen - det er vare det at ingen av dem later til å se saken fra min side. Ikke at jeg hadde forventet det av svigerfar, men av mannen min... HI Anonymous poster hash: d28e0...e56
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #15 Skrevet 21. juli 2013 Min morfar var periodedranker og vi var mye hos han i oppveksten. Mulig han smådrakk litt ellers også, men ikke noe merkbart. Husker sommerne som veldig fine! Men vi var 7 år og eldre, hadde god kontakt med naboer og ringte bare min far som kom etter 5 minutter om morfar plutselig ramlet utpå... Min far derimot er også alkoholiker, men på en annen måte. Han drikker hver kveld etter at barn har lagt seg, men da i så store mengder at han sovner pære drita. Alkoholen er dog ikke mitt største problem med han. Mine barn er fra 7 og yngre. De hadde ikke fått være hos noen av de enda! Nå er morfar død altså, men uansett Anonymous poster hash: c90c2...7cb
Isola&Lille+julegave Skrevet 21. juli 2013 #16 Skrevet 21. juli 2013 Nå er det strengt talt ikke snakk om barnevakt fordi vi på død og liv trenger det, men fordi bestefar vil ha tid med småen og fordi mannen min syns de bør få kvalitetstid sammen - det er vare det at ingen av dem later til å se saken fra min side. Ikke at jeg hadde forventet det av svigerfar, men av mannen min... HI Anonymous poster hash: d28e0...e56 Hvis ikke mannen din klarer å se det, må du bare stå på ditt selv om vanlig sur og si at det er uaktuellt. Noe annet er fullstendig uansvarlig! Bestefar kan ha kvalitetstid hos dere, når dere er der og kan sørge for at han er helt edru.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #17 Skrevet 21. juli 2013 Nå er det strengt talt ikke snakk om barnevakt fordi vi på død og liv trenger det, men fordi bestefar vil ha tid med småen og fordi mannen min syns de bør få kvalitetstid sammen - det er vare det at ingen av dem later til å se saken fra min side. Ikke at jeg hadde forventet det av svigerfar, men av mannen min... HI Anonymous poster hash: d28e0...e56 Jeg synes han fint kan ha kvalitetstid med barnebarnet mens dere er tilstede. Barnet er så lite at jeg synes det er litt meningsløst også. Om et par år kommer det til å bli skikkelig stas. Jeg ville ikke latt en alkoholiker være alene med barnet mitt. Anonymous poster hash: c9c01...fd4
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #18 Skrevet 21. juli 2013 Nå er det strengt talt ikke snakk om barnevakt fordi vi på død og liv trenger det, men fordi bestefar vil ha tid med småen og fordi mannen min syns de bør få kvalitetstid sammen - det er vare det at ingen av dem later til å se saken fra min side. Ikke at jeg hadde forventet det av svigerfar, men av mannen min... HI Anonymous poster hash: d28e0...e56 Hvis ikke mannen din klarer å se det, må du bare stå på ditt selv om vanlig sur og si at det er uaktuellt. Noe annet er fullstendig uansvarlig!Bestefar kan ha kvalitetstid hos dere, når dere er der og kan sørge for at han er helt edru. Har sagt at det er uaktuelt, men får bare til svar at det er hans barn også og at jeg ikke bare kan si veto på ting som da spesielt angår hans familie :/ HI Anonymous poster hash: d28e0...e56
Englenemine Skrevet 21. juli 2013 #19 Skrevet 21. juli 2013 Ingen rusa / påvirkede passer mine barn heller! Du overdriver ikke HI.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #20 Skrevet 21. juli 2013 Faren min var alkoholiker, hadde han levd i dag så hadde jeg faktisk aldri latt han passe barna alene uansett hvor snill og grei han var. Har man et rusproblem, vet man aldri når de drikker seg fulle. Man trenger ikke å bli dritafull engang, barn og alkohol hører ikke sammen. Det sier seg selv, mannen din høres ut som han er i benektelse over alvoret i situasjonen. Ta det opp på helsestasjonen og la de også si i fra til mannen din, søk evt hjelp på familievernkontoret. Dette kan bli en kontinuerlig konflikt mellom deg og mannen din, få hjelp til å få han til å forstå nå! At svigerfar ønsker å være sammen med baby er fint det, men det er da noen kjøreregler som bør følges! Han kan jo komme til dere, dere dra på besøk, møtes ute osv, men ikke la han omgås baby alene. Anonymous poster hash: f30fd...9aa
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #21 Skrevet 21. juli 2013 Nå er det strengt talt ikke snakk om barnevakt fordi vi på død og liv trenger det, men fordi bestefar vil ha tid med småen og fordi mannen min syns de bør få kvalitetstid sammen - det er vare det at ingen av dem later til å se saken fra min side. Ikke at jeg hadde forventet det av svigerfar, men av mannen min... HI Anonymous poster hash: d28e0...e56 Hvis ikke mannen din klarer å se det, må du bare stå på ditt selv om vanlig sur og si at det er uaktuellt. Noe annet er fullstendig uansvarlig!Bestefar kan ha kvalitetstid hos dere, når dere er der og kan sørge for at han er helt edru. Har sagt at det er uaktuelt, men får bare til svar at det er hans barn også og at jeg ikke bare kan si veto på ting som da spesielt angår hans familie :/ HI Anonymous poster hash: d28e0...e56 Nei, men du (og far) har vetorett på ting som kan gå utover barnets ve og vel, og ting som kan sette barnet i fare. Anonymous poster hash: 72fb1...a97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå