Gå til innhold

Da har svigermor annonsert at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt av hennes arvegods gå til min manns bror og hans barn. Snakker her om en en god del antikke gjenstander.

Følte akkurat nå at det ble litt trangt på hytta... Heldigvis bare et par dager igjen. Dessverre bare enda en hendelse som føyer seg inn i rekken av flere.

Anonymous poster hash: e995b...0c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi... Hun hørtes jo søt ut ;)

Hva slags begrunnelse har hun for dette?

Anonymous poster hash: 4336b...a87

Skrevet

De kan jo ikke velge å gi til bare ene barnet. Alle barn har jo rett på noe.

Anonymous poster hash: a1354...de5

Skrevet

Så lenge hun gir det før hun dør trenger hun ikke gi noe til alle.

Høres jo koselig ut, HI... Tror jeg hadde fått et viktig ærend hjemme ja!

Anonymous poster hash: eb512...114

Skrevet

Hun kan jo gjøre det hvis hun gir det bort mens hun fremdeles er i live. At hun kan det betyr ikke at det er riktig...

Har hun ikke gjort det før hun dør så deles vel ting og verdier mellom din mann og hans bror.

Tror ikke jeg ville dratt på hyttetur med en svigermor som så tydelig sa at jeg og min familie var mindre verdt enn mitt søsken med familie.

Sender deg litt styrke til å holde ut resten av oppholdet....

Anonymous poster hash: 68349...e81
Skrevet

Da hadde jeg reist. Blir overrasket over hva folk finner seg i.

Skrevet

Da hadde jeg reist. Blir overrasket over hva folk finner seg i.

Enig!!!!!!

Skrevet

Hadde reist. Ikkje på grunn av tinga ho gir bort, men på grunn av signala det gir. Ho treng å få nokre signal i retur, og snarleg avreise kan tjene formålet.

Skrevet

Takk for oppmuntring.

Mannen har alltid synes det er litt sårt at hun favoriserer broren og brorens barn. Mannens bror bor nærmere svigers og de har derfor mer kontakt med dem.

Har ikke mulighet til å reise før, vi skal fly hjem. Ønsker heller ikke å synke ned på hennes nivå. Svigerfar er ikke slik, og for mannens og barnas del ønsker jeg ikke å forverre situasjonen.

HI

Skrevet

Nei, hun kan ikke testamentere bort alt til broren når det er flere livsarvinger - hun kan testamentere bort 1/3 av hva hun eier oppad begrenset til 1 million per barn.

Hvorfor ønsker man å skape en sånn splid i familien? Om det ikke er nevneverdig forskjell på brødrenes innsats i forhold til kontakt/hjelp til hende osv ville jeg også reist - men ville nok spurt henne rett ut først, det minste dere kan forlange en grundig forklaring.

Anonymous poster hash: fd09c...b9c
Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet

Hva er det med ideen om at alle skal få, og at man fint bare kan dr*te i hva foreldre og svigerforeldre ønsker fordi man kan begrunne det med at "jeg har krav på"? Når min mor sier at hun vil at lillebror skal ha hytta, ja, da skal jeg vel sørge for at lillebror får den forbanna hytta, selv om det betyr ingen hytte på meg.

Hva var foranledningen til at svigermor fortalte hvilke tanker hun hadde rundt fordelingen av møblene? ...eventuelt den manglende fordelingen ;)

Skrevet

Hva er det med ideen om at alle skal få, og at man fint bare kan dr*te i hva foreldre og svigerforeldre ønsker fordi man kan begrunne det med at "jeg har krav på"? Når min mor sier at hun vil at lillebror skal ha hytta, ja, da skal jeg vel sørge for at lillebror får den forbanna hytta, selv om det betyr ingen hytte på meg.

Hva var foranledningen til at svigermor fortalte hvilke tanker hun hadde rundt fordelingen av møblene? ...eventuelt den manglende fordelingen ;)

Det dreier seg ikke om hva vi har "krav" på. Det dreier seg ikke om penger. Mannen og jeg er godt etablert og har god økonomi.

Det dreier seg om en liten gutt (han er fortsatt det innerst inne) som føler at mammaen hans ikke er like glad i ham som i broren. Og om barnebarn som også vil ende opp med å føle det samme. Det er sårt når det eneste mennesket som skal elske deg ubetinget favoriserer noen andre. Det er sårt å aldri bli bra nok selv om man hele livet har prøvd hardt.

Som sagt er det ikke første gang. Svigermor har noen små drypp med jevne mellomrom. Er aldri noen spesiell foranledning.

Gjest FinogFjong
Skrevet

Da må dere "bare" sørge for å formidle at dere er meget klar over hennes forskjellsbehandling. Drypp tilbake.. Til sånne folk hjelper en ting, å ta igjen med samme mynt...  :)

Skrevet

Sorry altså. Men jeg ville tenkt "flott, ikke mer med svigermor å gjøre." Noe sånt hadde hverken jeg eller samboer akseptert.

Skrevet

Sjønner så alt for godt hva du snakker om.... Jeg er gift med verdens beste mann, som desverre bestandig er nummer 2 (av 2) for sin mor. Dette gjelder meget ulike gaveverdier (f.eks til jul), hjelp med barn og hus, positiv omtale osv. Osv....... Han hater konflikter og har forbudt meg å ta dette opp med svigermor. Han sier: "Slik er det bare!" - diskusjon slutt. Ser jo at han blir skuffet og trist :-(

Vi har våre hærlige barn, som har blitt så store at de ser/sjønner og stiller fler og fler spørmål - men, vi får ta det som det kommer........ Forventningene er skruvd ned til minimum når det gjelder svigermor.... men skuffelsen er der uansett når vi drar fra huset deres. :-(

Skrevet

Hun må i såfall gi det bort mens hun fortsatt lever. Så lenge hun gjør det kan ingen gjøre noe. Lm hun ikke har gjort det eller skrevet testamente arver ungene likt. Så jeg tror du kan slappe av:)

Skrevet

Sjønner så alt for godt hva du snakker om.... Jeg er gift med verdens beste mann, som desverre bestandig er nummer 2 (av 2) for sin mor. Dette gjelder meget ulike gaveverdier (f.eks til jul), hjelp med barn og hus, positiv omtale osv. Osv....... Han hater konflikter og har forbudt meg å ta dette opp med svigermor. Han sier: "Slik er det bare!" - diskusjon slutt. Ser jo at han blir skuffet og trist :-(

Vi har våre hærlige barn, som har blitt så store at de ser/sjønner og stiller fler og fler spørmål - men, vi får ta det som det kommer........ Forventningene er skruvd ned til minimum når det gjelder svigermor.... men skuffelsen er der uansett når vi drar fra huset deres. :-(

Min mann ønsker heller ingen åpen konflikt om temaet, og det kan jeg egentlig skjønne. Der er jo såre følelser og svigermor føler jo som hun gjør uansett. Som sagt bryr vi oss ikke om pengene, det er bare følelsen av å alltid komme sist.

Våre unger er så små at de ikke ser det enda, og så blir de jo skjermet for det meste. Svigerfar gjør også det han kan for å korrigere svigermor, så han har rettet opp en del situasjoner.

Broren får feks dyre gaver midt i året, økonomisk hjelp til oppussing, ungene får masse leker og klær, osv. Når alle er samlet er det veldig tydelig at våre barn ikke er favorittene. Svigermor snakker også stadig om hvor fantastisk mannens bror er, hun ser nok mye av seg selv i ham og derfor fortjener han så mye mer.

Uff, har nedtelling her nå, klarer ikke helt å komme over at hun kan holde på sånn, hun er egentlig relativt oppegående, men akkurat her har hun mistet gangsynet helt.

HI

Skrevet

Hva sier broren til mannen din.om oppførselen hennes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...