Gå til innhold

Mye å bruke 1200 kr på en utekveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen skal ta noen øl og deretter spille poker med et pokerlag i kveld. Vi har delt økonomi, og jeg styrer mest, av gode grunner fra tidligere. Han ønsket å ha mulighet til å bruke 1200 kr, på drikke, spill og transport. Er det mye? Eller er det bare jeg som er kjip?

(Ja, jeg vet at pokerspill er ulovlig, men det er ikke diskusjonen nå ;) )

Anonymous poster hash: 54b8b...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er mye penger, men så har jeg ikke flust med penger til å blåse bort på byen heller da

Anonymous poster hash: 22b91...a8c
Skrevet

Nei syns ikke det er mye

Anonymous poster hash: 812b7...18f

Gjest Julia1984
Skrevet

Ikke mye...såfremt han ikke går ut 4 kvelder i mnd med samme budsjett

Skrevet

Kommer litt an på økonomien deres det. Går det så vidt rundt hver mnd og dere må spare inn på noe annet (f.eks mat-budjettet)  så er det mye, men går dere i overskudd hver mnd og klarer dere greit økonomisk så er det ikke så ille. 

Skrevet

Vi lever ikke akkurat fra hånd til munn, men har ikke noe særlig til overs heller. Han er ikke mye ute nå for tiden, så det får være greit :-) Takk for svar!

HI

Skrevet

Nei, jeg syns egentlig ikke det er så mye. Utepils er dyrt, og han skal ha både taxi og poker i tillegg.. Syns absolutt ikke dette var mye penger.

Anonymous poster hash: 3361c...bc5
Skrevet

Vi brukte i overkant 3500,- på middag på hotellet, drikke der og ut på byen etterpå. Skal nevnes at vi hadde lagt av penger til det noen måneder da vi sjelden er ute :)

Men jeg synes ikke 1200,- var ille, så lenge han ikke er ute hver helg :)

Skrevet

Egentlig ikke... Taxi er dyrt og drikke på byen er dyrt. Så det er fort gjort å bruke så mye :)

Skrevet

nei ikke når det er taxi involvert!!!

Anonymous poster hash: a25f7...504
Skrevet

Jeg synes det er veldig mye for en kveld for en person, men skjer det bare en gang eller to i året synes jeg det er ok så lenge han/dere har bra økonomi.

Anonymous poster hash: 88de6...6a9
Skrevet

Så lenge det ikke er snakk om hver helg så syns det høres ut som en helt ok sum å bruke. Syns han skal ha pluss i boken for å forhøre seg med deg om hvor mye han kunne bruke. ;)

Skrevet

Ikke mye :-)

Anonymous poster hash: 97050...498

Skrevet

Kjem vel an på kor ofte ein er ute det..

Kunne aldri hatt eit forhold der eg ikkje kunne ta slike avgjerder sjølv, forresten. Så lenge eg betalar min del av felles utgifter skal mannen hoppe og drite i kva eg gjer med resten..

Skrevet

Kunne aldri hatt eit forhold der eg ikkje kunne ta slike avgjerder sjølv, forresten. Så lenge eg betalar min del av felles utgifter skal mannen hoppe og drite i kva eg gjer med resten..

Han har brukt mye penger på kreditt (lån og kredittkort) uten min viten tidligere, vi har refinansiert to ganger pga det. Så jeg synes ikke det er for mye for langt at jeg vet sånn ca hva han bruker penger på...

HI

Skrevet

Så lenge det ikke er snakk om hver helg så syns det høres ut som en helt ok sum å bruke. Syns han skal ha pluss i boken for å forhøre seg med deg om hvor mye han kunne bruke. ;)

Du får det til å høres ut som hun er moren hans og han må spørre om å få litt lommepenger.

Skrevet

Han har brukt mye penger på kreditt (lån og kredittkort) uten min viten tidligere, vi har refinansiert to ganger pga det. Så jeg synes ikke det er for mye for langt at jeg vet sånn ca hva han bruker penger på...

HI

Då blir det annleis. Han har bevist at han ikkje kan ta ansvar utan innblanding.
Skrevet

Du får det til å høres ut som hun er moren hans og han må spørre om å få litt lommepenger.

Hehe. går ikke mennene fra å få lommepenger fra sin mor til å få fra sin kone da? ;)

Skrevet

Nå er ikke jeg den som renner ned dørene på by'n, men jeg bor ca 10 min unna Drammen sentrum. Men fordi jeg må krysse kommunegrensa så koster taxituren meg 500kr (går ikke nattbusser hit). Som regel er vi fler inn til byen så da er utgiften kanskje 150kr ned. Når vi skal hjem har vi ofte mistet hverandre, så man må alltid ha 500kr i bakhånd. Pluss at inngangen koster 100kr. Da er altså reiseutgifter pluss inngang 750kr bare der...

Så nei.. Syns ikke 1200kr hørtes mye ut om det ikke skjer så ofte :)

Anonymous poster hash: 21590...60b

Skrevet

Jeg syns 1200 er mye for en slik kveld, men ok hvis det ikke er jevnlig :)

Skrevet

Det er mye penger, og om han har forårsaket refinansiering av overforbruk ved to anledninger tidligere, tenker jeg han heller bør sette 1200 ekstra inn på boliglånet, og heller holde seg hjemme.

Anonymous poster hash: ecbe3...f3a

Skrevet

Hvis jeg skal ut så bruker jeg sikkert 3-400 bare på taxi hjem. Så er det 100 kr pp nattmat. Resten på drinker. 1200kr er ikke mye.

Hvis jeg skal ut og spise på restaurant feks kommer jeg fort opp i 1500-2000 hvis ueg bestiller en flaske vin til.

Men det kommer jo ann på hva dere har råd til da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...