Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Naboen har besøk av barnebarnet og hele uken har det vært fint vær så alle er mye ute. Det er en gutt på 7-8 år og han snakker seriøst absolutt hele tiden! Det er ikke 5 min pause og den eneste gangen han tier er når noen svarer på de millionogti spørsmålene. Jeg må si at jeg er ganske imponert over at de voksne tålmodig svarer og aldri ber han være stille bare bittelitt engang. Jeg sitter her i hagen min og kjenner at jeg blir helt stressa av maset han tar begrepet skravlete til et helt annet nivå
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Sånn er min fireåring også. Håper det roer seg litt med årene Anonymous poster hash: 1fa70...6d5
Tarssan Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Høres ut som jenta mi på 3,5 år. Prat og spørsmål hele tiden, skulle hun en sjelden gang gå tom for ord, lager hun lyder i stedet artig, men og slitsomt. Jeg er helt ør i hodet når kvelden kommer.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 He, he! Min fireåring også. Jeg måtte stadig ta pauser i plenklippingen for å høre hva hun ville, men hun ble bare rødmende overrasket: "Men jeg er jo helt stille, mamma?" ^^ Hun tyter hull i hodet på oss. En uke til bhg skal få høre alt hun har på hjertet igjen. Anonymous poster hash: a811b...293
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Sånn er samtlige mine også.. Men de var egentlig dømt til å bli sånn da både mora og faren er sånn også. Her må man være frampå og kaste seg inn i samtalen om man skal komme til ordet Anonymous poster hash: 2ef35...f26
Nettie+jentungen Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Naboen her har 5 barn (6 med en baby) og disse har minst 3 andre barn på besøk til en hver tid. Gøy at de kan samles sånn, men samtidig blir det litt for mye når de er der fra morgen til kveld. De snakker i munn på hverandre, skriker litt, hopper på trampoline, har vannkrig osv..
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Har en på snart 6 år og en på 2,5. Størstemann prater på inn og ut pust. Når jeg er alene med dem over flere dager blir jeg helt koko i hodet, rett og slett. Han har alltid vært sånn. Faren er også sånn så jeg tror det bare er sånn det er, men jeg blir sliiiiteeeen! Anonymous poster hash: 88c27...aab
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 Jeg ser du har fått mange svar her om mødre som også har det sånn, og jeg føler nesten det blir vinklet litt positivt. Jeg har også en sånn datter som kan prate høl i huet på hvem som helst, og det er slettes ikke bare søtt og sjarmerende. Det er faktisk ikke alle som er interessert i å høre henne prate om ting som interesserer den andre et visst sted. De andre kommer rett og slett ikke til ordet, og noen ganger svarer hun på sine egne spørsmål med enda flere spørsmål og det er slitsomt for hvem som helst. Har fått noen kommentarer på det opp igjennom. Jeg skylder faktisk på svigermor, og hun makter jeg ikke være i hus med i mer enn en dag. Hun kan spørre meg hva jeg vil ha til middag og så må jeg høre på i 15 min om hvilke alternativer jeg har, hvilke krydder det er i ditt og datt og hvor lang tid det tar å lage det. Jeg kunne omtrent lagd ferdig middagen innen hun holder kjeft! Hennes andre svigerdatter begynte en gang å grine etter å ha gått tur med svigermor, for hun fikk ikke sagt et kvekk. Jeg ser dessverre slike tendenser hos min datter, og det er ikke ok! Anonymous poster hash: 57dbe...994
Honningmelon Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Jeg syns heller ikke det bare er søtt og morsomt når barn er sånn. Det blir fryktelig slitsomt, og andre barn kan føle de hele tiden kommer i skyggen. Min 9-åring har vært litt sånn. Men, han har måttet lære seg til å være litt stille innimellom. Og la andre også få snakke. Det er ike bare han som skal bli sett og hørt. Det har blitt mye bedre, men må innimellom be han om å vente med å snakke til andre har snakket ferdig.
stearin Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Min treåring er også en skravlete liten frøken... gleder meg nesten til barnehagen åpner igjen, for selv om det er ganske søtt og sånt siden hun er så liten, så blir det også veldig slitsomt i lengden. Er alene med henne, og hadde det ikke vært for at vi har mye besøk om sommeren som kan lytte til alt hun har å si, så tror jeg at jeg ville blitt gal... Jeg er ganske pratsom, men faren er taus. Alle andre i familien er også veldig pratsomme så jeg vet hvor hun har det fra;)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 Sånn er min 8-åring også. Det var søtt når hun var 2-3 år men nå er det ikke fullt så sjarmerende lenger. Prøver så godt jeg kan å få henne til å forstå at hun trenger ikke prate hele tiden, samt gi andre folk rom for å snakke. Men det er ikke lett. Håper hun forstår det etterhvert. Anonymous poster hash: 2ba02...829
Mars17 Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 jeg husker når jeg var liten for sånn 20 år siden så fikk jeg 50 kr av bestemor hvis jeg satt i ro på gulvet og ikke sa noe.. Kjenner jeg gleder meg til lille nurket kommer i januar.. blir vel en skravlebøtte det også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå