Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Igår sa svigermor til meg at svigerdatter nr 2 burde amme sønnen min i tillegg til sin egen siden min ikke får no morsmelk. Han er 6 måneder snart. Etter 4 måneder med tette melkeganger, konstant brystbetennelse, og så såre brystvorter at det var som regel alltid blod i melken ga jeg opp ... Det har vært et vanvittig nederlag for meg, og jeg føler meg mislykket som mor. Jeg føler enda at jeg burde prøvd enda litt til .. Dette vet svigermor, vi har pratet om det flere ganger og likevel kom hun med no sånt .. Ble fullstendig satt ut, og fikk ikke frem et ord, men nå sitter jeg selvsagt her og tenker på hva jeg burde sagt ... Burde jeg ta det opp med henne eller er dette enda en kamel jeg bør svelge fra henne ? Og hva pokker sier man til slikt ??? Anonymous poster hash: 569c5...392 Anonymous poster hash: d9af0...b06
Gjest Julia1984 Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Om du skal ta det opp med henne spørs hva slags forhold du har til henne. Har du et godyåt forhold til henne ville jeg tatt det opp med henne, en fortrolig samtale
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Kommer helt an på hvordan hun sa det og i hvilken kontekst det ble sagt. Sa hun det i en nesevis tone eller sa hun det får å hjelpe (på en forskrudd måte, men det kan være at hun tenkte det kunne hjelpe)? Anonymous poster hash: 81d2c...452
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Da ler man godt og lenge og sier at ja, det skulle jammen meg tatt seg ut du kan spøke du, svigermor. Blås i henne og kos deg med babyen din. Du gjør det som er best for dere, og så blåser du i hva andre sier.
GeeGee Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Ikke alle kan amme, av forskjellige årsaker, enten hos mor eller hos barn. Sønnen min fikk mme fra han ble født pga medisiner jeg måtte ta, og han har vært blid og fornøyd hele tiden, vokser og utvikler seg som han skal! Legen på hs sa til meg helt i begynnelsen at man får riktig næring med mme, og bruk seg selv som eksempel, hun hadde fått mme som liten! Så barnet ditt får alle de næringsstoffene som han trenger! Nå fikk jeg aldri muligheten til å prøve å amme, men kan forstå at det å forsøke å amme, og så er det ikke mulig, er en lite hyggelig opplevelse. Så det er lite taktfullt av svigermor å forslå dette. Det er ditt barn, og du gir barnet ditt det han trenger! Jeg hadde tatt dette opp med henne og sagt at det såret deg, ellers blir du nok å gange på det.
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Hva med å si til henne at dette faktisk var veldig sårende?? Om hun mente det godt eller ikke spiller ingen rolle, føler du urett så si ifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå