Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Hva har du i og hva pynter du med? Trenger litt tips. Anonymous poster hash: 22243...94a
Edelweis Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 bunn, dynk med litt saft, smører syltetøy og legfer på bananskiver. har på masse vaniljekrem. ny bunn, dynker med litt saft og legger i jordbærskiver. har på jordbærkrem. siste bunn. krem på toppen. pynter med jordbær.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Baker selvfølgelig sukkerbunn selv, det smaker utrolig mye bedre enn kjøpekake. Varierer litt, men skulle jeg lagt en sommerkake i dag ville jeg gjort som dette: Første lag: hele jordbær delt i biter sammen med vaniljekrem Andre lag: først smurt et tynt lag rørte jordbær over bunnen, og fylt på med pisket krem blandet med rørte jordbær så kremen er helt rosa. Pyntet kaken med pisket krem og fylt hele toppen av kaken med halve jordbær, bringebær og blåbær. Andre ting jeg ofte bruker i bløtkake er hakket sjokolade i kremen, råkrem i et av lagene og bringebær. Anonymous poster hash: 16b4e...548
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Om du bor i sør som jeg gjør og du har 25 grader i skyggen er et tips å sette bollen du skal piske krem i i fryseren en stund før du lager kremen. Da er bollen isende kald når du heller i kremfløten og det er mye lettere å få stiv og fin krem i varmen. Anonymous poster hash: 16b4e...548
Tauriel Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Lager sukkerbunn selv utrolig enkel og kjempe god Sist så fyllte jeg den med et lag jordbær, et lag krem med sjokoladebiter i og et lag med banan. Kaken be dynket med saft Så pynter jeg den med krem og bær. Enkleste fyllet er fruktcoctail blandet med krem Har også fylt en sånn kake med fruktcoktail blandet med soyakrem (tror det var det) så hadde jeg laget smørkrem (brukte melkefritt smør) som jeg la rundt kantene for at det ikke skulle flyte ut. Soyakremen er mer flytende enn vanlig krem. Så dekte jeg kaken med smørkrem og hadde et lokk av sukkermasse over. Kjempe søt og mektig men god
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 første lag: dynker kaken med vann eller friskpresset appelsinjuice. så et lag med nyrørt jordbærsyltetøy med bananskiver oppå. Krem med bringebærsyltetøy oppå der igjen. andrelag: nyrørt jordbærsyltetøy med et lag krem med jordbærbiter i. gjerne iblandet bjørnebærsyltetøy topplag: tynt lag med krem med enten marsipan eller fruktpynt
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Dynker bunnen med ananaslake (juicen fra hermetisk ananas) blandet med melk. Har på rørte jordbær, evt noras hjemmelagde jordbærsyltetøy + 50/50 krem og vaniljekrem. Samme på neste lag. Øverst har jeg vanlig krem, pynter med jordbær. Anonymous poster hash: 3023f...733
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå