Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Det er sol og hærlig vær ute, jeg får lyst til å legge meg ute i sola, dra på stranda osv. Men etter under en time i sola blir jeg sprutrød i ansiktet. Det blusser fullstendig opp. Jeg ser ikke ut. Det brenner i hele ansiktet. Er en uke siden sist nå, og de rød utsletta har fortsatt ikke stabilisert seg igjen. De begynner å bli litt bedre nå da, men våger meg ikke ut i sola igjen, da jeg vet det blusser opp igjen. Orker ikke mer av denne hudlidelsen Anonymous poster hash: 328b4...84f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Skjønner hvordan du har det, det er utrolig kjipt. Jeg bor i tillegg i et sommerland.. ansiktet mitt ser ikke ut. Men, jeg går da på stranden for det. Med hatt og solbriller. Og legger jeg meg ned og soler meg legger jeg alltid en t-skjorte eller noe over ansiktet. Det er uansett ikke bra å sole seg i ansiktet. Anonymous poster hash: bd1e6...00a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Flere som sliter med det samme? hi Anonymous poster hash: 328b4...84f
pip pip Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Nei, dette har jeg heldigvis ikke opplevd. Men kanskje det kunne være godt for deg med en liten parasol? Så kommer du deg litt ut på stranden. Er litt bedre og luftigere der på slike varme dager. Eller en kjempe stor solhatt:) Lykke til, hørtes utrolig slitsomt ut
Hilde35 Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Jeg sliter med det samme, så jeg føler med deg. Jeg blir rød og får nupper når jeg er i sola eller er stresset. Men har fått en gele av legen som hjelper. Du kan jo prøve å smøre med aloe vera eller en "kjølende" krem om kvelden...mulig det hjelper. :-)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Min rosacea blusser ikke opp dersom jeg bruker solfaktor 50 dvs sun block. Anonymous poster hash: 658e1...ba4
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Samt caps eller hatt. Anonym n 6 Anonymous poster hash: 658e1...ba4
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 Har du prøvd denne: http://www.feelunique.com/p/Garnier-Ambre-Solaire-Face-Cream-Sensitive-Advanced-Protect-SPF50-50ml Datteren min har noe de ikke helt vet hva er, de trodde det var atopisk eksem, men kortison virker overhodet ikke så det er muligens noe annet. Hun så ikke ut i kinnene når finværet kom for et par uker siden, det så helt forferdelig ut i tillegg til at huden var helt varm å ta på. Fikk anbefalt denne solkremen og kjøpte den også til kroppen, hun har sakte men sikkert blitt bedre etter at vi begynte med denne kremen, selv om hun er ute hver dag. Tror du den kan gi beskyttelse nok til din hud også? Ellers er det jo kult med hatt da.. En skikkelig solhatt med stoooor brem. Anonymous poster hash: e1427...7ec
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Jeg sliter med det samme, så jeg føler med deg. Jeg blir rød og får nupper når jeg er i sola eller er stresset. Men har fått en gele av legen som hjelper. Du kan jo prøve å smøre med aloe vera eller en "kjølende" krem om kvelden...mulig det hjelper. :-) Huff ja, det er grusomt. Hva heter den gelen? Er villig til å prøve alt. hi Anonymous poster hash: 328b4...84f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Min rosacea blusser ikke opp dersom jeg bruker solfaktor 50 dvs sun block. Anonymous poster hash: 658e1...ba4 Er det samme hvilken solkrem, bare det er solfaktor 50? Det står ikke sun block på liksom? Og er den solkremen beregnet for ansiktet? Må ha parfymefri. hi Anonymous poster hash: 328b4...84f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Har du prøvd denne: http://www.feelunique.com/p/Garnier-Ambre-Solaire-Face-Cream-Sensitive-Advanced-Protect-SPF50-50ml Datteren min har noe de ikke helt vet hva er, de trodde det var atopisk eksem, men kortison virker overhodet ikke så det er muligens noe annet. Hun så ikke ut i kinnene når finværet kom for et par uker siden, det så helt forferdelig ut i tillegg til at huden var helt varm å ta på. Fikk anbefalt denne solkremen og kjøpte den også til kroppen, hun har sakte men sikkert blitt bedre etter at vi begynte med denne kremen, selv om hun er ute hver dag. Tror du den kan gi beskyttelse nok til din hud også? Ellers er det jo kult med hatt da.. En skikkelig solhatt med stoooor brem. Anonymous poster hash: e1427...7ec Har så langt bare brukt solfaktor 25. Det er sikkert alt for lite. Jeg også blir så varm at jeg koker i ansiktet når jeg får disse utbruddene.. Forferdelig. hi Anonymous poster hash: 328b4...84f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 Mitt problem er litt annerledes men like grusomt. Jeg lider av hyperhidrose, ekstrem svetting. Værst er det på føttene, som til enhver tid drypper av svette. Kan aldri gå barbent, ei heller i sandaler da jeg sklir frem og tilbake og man hører det "smatter" når jeg går. Når det er så varmt som nå er jeg våt på hele kroppen men må gå med joggesko for å ikke vise svetten på føttene. I tillegg har jeg psoriasis på bena, albuene, ørene og ansikt. Mitt liv er til tider et mareritt, særlig om sommeren. Føler med deg.. Anonymous poster hash: 0b7d6...7a2
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 Min rosacea blusser ikke opp dersom jeg bruker solfaktor 50 dvs sun block.Anonymous poster hash: 658e1...ba4 Er det samme hvilken solkrem, bare det er solfaktor 50? Det står ikke sun block på liksom? Og er den solkremen beregnet for ansiktet? Må ha parfymefri.hi Anonymous poster hash: 328b4...84f Jeg bruker dermalogica sin. Fungerer fint på min hypersensitive hud. Parfymefri:) Anonymous poster hash: 658e1...ba4
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #14 Skrevet 20. juli 2013 Og ja den er spesielt for ansikt. Anonymous poster hash: 658e1...ba4
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #15 Skrevet 20. juli 2013 Det er ikke bare sola som gjør at det blusser opp. Men selve varmen også. Blir jo varm selvom jeg har på hatt. Noen tips til noe jeg kan bruke for å kjøle ned ansiktet? Aloe vera kan vel kanskje hjelpe. Men har dere noen forslag til noe annet jeg kan bruke? Har hypersensitiv hud, tåler nesten ingen produkter, så må være mot sensitiv hud. hi Anonymous poster hash: 328b4...84f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #16 Skrevet 20. juli 2013 Det er ikke bare sola som gjør at det blusser opp. Men selve varmen også. Blir jo varm selvom jeg har på hatt. Noen tips til noe jeg kan bruke for å kjøle ned ansiktet? Aloe vera kan vel kanskje hjelpe. Men har dere noen forslag til noe annet jeg kan bruke? Har hypersensitiv hud, tåler nesten ingen produkter, så må være mot sensitiv hud. hi Anonymous poster hash: 328b4...84f Har du prøvd denne, jeg elsker den: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=30662&c=&g=false&ref=search Jeg har ikke samme problem som deg, men jeg har atopisk eksem og veldig sensitiv hud (tåler ingenting). Blir lett rødflammet, varm og klør i huden også der jeg ikke har eksem. Denne sprayen er superdeilig. Anonymous poster hash: e1427...7ec
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #17 Skrevet 20. juli 2013 Det er ikke bare sola som gjør at det blusser opp. Men selve varmen også. Blir jo varm selvom jeg har på hatt. Noen tips til noe jeg kan bruke for å kjøle ned ansiktet? Aloe vera kan vel kanskje hjelpe. Men har dere noen forslag til noe annet jeg kan bruke? Har hypersensitiv hud, tåler nesten ingen produkter, så må være mot sensitiv hud. hi Anonymous poster hash: 328b4...84f Har du prøvd denne, jeg elsker den: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=30662&c=&g=false&ref=search Jeg har ikke samme problem som deg, men jeg har atopisk eksem og veldig sensitiv hud (tåler ingenting). Blir lett rødflammet, varm og klør i huden også der jeg ikke har eksem. Denne sprayen er superdeilig. Anonymous poster hash: e1427...7ec Jeg har tenkt på denne sprayen ja. Har bare ikke prøvd den ennå. Kan man bruke den FØR soling og? hi Anonymous poster hash: 328b4...84f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #18 Skrevet 20. juli 2013 Hos meg er det motsatt, solen hjelper meg så mye at jeg ikke trenger å burke medisin, merkelig det der og ja det er Rosacea jeg også har. På vinteren sliter jeg. Anonymous poster hash: 1c29a...6db
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #19 Skrevet 21. juli 2013 dytt Anonymous poster hash: 328b4...84f
Hilde35 Skrevet 21. juli 2013 #20 Skrevet 21. juli 2013 Rozex heter den geleen jeg har. Fått den på resept av legen. Funker bra, men jeg tror ikke den skal brukes for lenge av gangen.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #21 Skrevet 23. juli 2013 Rozex heter den geleen jeg har. Fått den på resept av legen. Funker bra, men jeg tror ikke den skal brukes for lenge av gangen. Har hørt om den, er verdt et forsøk. Men man kan vel ikke bruke den når man er gravid. Venter til etter graviditeten da hi Anonymous poster hash: 328b4...84f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå