Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Hva gjør vi med det? Lar det gro til hun evt selv finner ut av at hun vil fjerne det? Eller tar en prat om pubertet og gjengs hygiene? Dette er ikke mitt barn, men moren er litt fraværende på sånt, så mannen og jeg blir nok de som må evt må ta dette. Og det er nok bare fint for mor, vi har en gid relasjon, Men tenker at det kanskje blir rart for jenta å høre sånt fra stemor? Og hvertfall fra pappa? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: d6f0c...56a
☆☆☆ Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Så lenge ho vaskar seg er vel hygiena ivaretatt? Barbering er ikkje eit hygienespørsmål! Kjøp høvel når ho sjølv ber om det og lat barnet vere i fred ang dette fram til da..
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Ta en prat om hygiene, håra under armene kan jo fot lage lukt så da er det viktigt å vaske seg godt om hun ikke nødvendigt vis fjerner dem må hun starte med deodorant Anonymous poster hash: 7cd80...1f4
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Nja.. I vår omgangskrets er det helt normalt å barbere seg under armene, og det blir sett på som normal hygiene å holde det i orden. Hun bruker deodorant. Det måtte hun faktisk begynne med da hun var 6 år. Jeg er ganske var på lukt (gravid), og det lukter ikke av henne. Så de kan i grunn bare være der. Best å la henne finne ut av det selv? Jeg er litt bekymret for at hun skal få kommentarer fra andre, men det er kanskje ikke egentlig så farlig? Anonymous poster hash: d6f0c...56a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Jeg fikk hår under armene når jeg var 9 (!!!!) år. Syns det var helt forferdelig selv, spesielt med tanke på gym og svømming med klassen. Jeg skulle ønske moren min hadde snakket med meg om det og kjøpt en barberhøvel til meg. Istedenfor brukte jeg mamma sin siden jeg ikke fikk egen. Jeg husker ikke om jeg var klar over at de fleste barberte det bort, men jeg gjorde det allikevel i en alder av 9 år fordi jeg syns det var flaut og ekkelt med tanke på klassekamerater. Anonymous poster hash: b88ff...a72
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 11-åringen her ville selv fjerne hårene. Syntes ikke det var kult å gå i singlet med masse hår som tøyt ut. Jeg ga henne da hårfjerningskrem. Syns kanskje det redet enkleste til å begynne med, så får hun heller gå over til barbering etterhvert. Anonymous poster hash: a2c54...223
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Jeg foreslår at du tar en prat med henne. Helst du, siden du er kvinne. Fortell henne at noen ikke synes det er så fint med hår under armene og på leggene, og derfor velger å barbere det vekk. Da mine var i startfasen med barbering valgte eg å gi dem en ladyshaver, altså barbermaskin. Da slipper de å drive med barberskum og høvle og risikoen for å skjære seg er minimal. Anonymous poster hash: 33b0e...7a5
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 Jeg foreslår at du tar en prat med henne. Helst du, siden du er kvinne. Fortell henne at noen ikke synes det er så fint med hår under armene og på leggene, og derfor velger å barbere det vekk. Da mine var i startfasen med barbering valgte eg å gi dem en ladyshaver, altså barbermaskin. Da slipper de å drive med barberskum og høvle og risikoen for å skjære seg er minimal. Anonymous poster hash: 33b0e...7a5 Helt greit å si at "noen" ikke synes det er så fint, men jeg synes du også skulle si at det er helt normalt og helt i orden å ha også. Man trenger ikke tilpasse seg "noen" sine forvridde syn på hva som er pent eller ekkelt. De tøffe klarer å heve seg over sånt. Anonymous poster hash: 66efa...13a
MammantilNurket Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Jeg foreslår at du tar en prat med henne. Helst du, siden du er kvinne. Fortell henne at noen ikke synes det er så fint med hår under armene og på leggene, og derfor velger å barbere det vekk. Da mine var i startfasen med barbering valgte eg å gi dem en ladyshaver, altså barbermaskin. Da slipper de å drive med barberskum og høvle og risikoen for å skjære seg er minimal. Anonymous poster hash: 33b0e...7a5 Helt greit å si at "noen" ikke synes det er så fint, men jeg synes du også skulle si at det er helt normalt og helt i orden å ha også. Man trenger ikke tilpasse seg "noen" sine forvridde syn på hva som er pent eller ekkelt. De tøffe klarer å heve seg over sånt. Anonymous poster hash: 66efa...13a Du har et poeng, men jenter i 6. og 7.klasse kan være BRUTALE! Det skal mindre til enn litt hår under armene før de setter i gang med ekskluderingsprosesser over en lav sko - da hjelper det lite å være "tøff".
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Hår under armene har da ingenting med hygiene å gjøre! For et forskrudd syn mange har på kropp. Og så går det vel an å ta en prat om dette og spørre hva hun selv vil uten å trekke frem at "noen" synes det er ekkelt! Stakkars jente som skal få beskjed om at noe som helt naturlig skjer med henne blir sett på som ekkelt! Ville dere sagt til jentene deres at de var ekkelt når de fikk mensen også? Nei. Ta en prat, si at noen gjør det slik og andre slik og at hun kan velge selv. Anonymous poster hash: 7abc7...6a5
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Hva med hår på leggene da? Når vanlig at jenter fjerner det... Tror jeg var 14.. En kusine og jeg kjøpte fordi høvelen var rosa ( sånn rund.. Tror ikkefen finnes lengre)... Da var det gjort, ingen vei tilbake... Anonymous poster hash: 51fe1...35f
MammantilNurket Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 Jeg begynte å fjerne hår under armene da jeg var 12-13 år - syntes ikke at det var veldig flatterende med ballettdrakt og busk under armene. Hadde en pike i ballettklassen min som hadde masse hår under armene - vi snakket rett og slett ikke med henne. Det var en slags taus overenstemmelse (grusomt, jeg vet). Hun sluttet etter et semester
Von Hertelhofen Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 La henne finne det ut av seg selv, det er ingenting å styre med. Piss i havet...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #14 Skrevet 20. juli 2013 Hår under armene har da ingenting med hygiene å gjøre! For et forskrudd syn mange har på kropp. Og så går det vel an å ta en prat om dette og spørre hva hun selv vil uten å trekke frem at "noen" synes det er ekkelt! Stakkars jente som skal få beskjed om at noe som helt naturlig skjer med henne blir sett på som ekkelt! Ville dere sagt til jentene deres at de var ekkelt når de fikk mensen også? Nei. Ta en prat, si at noen gjør det slik og andre slik og at hun kan velge selv. Anonymous poster hash: 7abc7...6a5 Det har det faktisk. Leger anbefaler folk som er plaget med svette om å fjerne hårene. Anonymous poster hash: d7ed9...4cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå