Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Hvordan sover de på natta? Hvor ofte spiser de på natta? Får de mm eller mme? Sovner de rett etter mat på natta, eller er de våkne litt da? Sover de i egen seng eller samsover dere? Anonymous poster hash: 04735...8dd
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Min ammes selvfølgelig, får mat hver tredje time på natten og våkner selv når det er på tide med mat. Sover i egen seng inntil min. Anonymous poster hash: 2aa19...3ef
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Min lille ammes, sovner klokken 24 og sover til 06.. Spiser og sover til 10-11. 3 uker gammel Anonymous poster hash: 5f35c...9a7
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Stort sett våken fra 22-00, da sovner han og sover 4-5 timer, får mat, sover et par timer til, får mat, sover litt til.... får stort sett morsmelk
Busy_bee Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Min er 3 uker. Får bare mm. Han får siste måltid i 21-22 tiden normalt. Da sover han til en gang mellom 3.30 og 5.30. Ellers på døgnet våkner han til mat ca hver 3. Time. Storebror var likedan fra rundt 6 uker (han var litt prematur, så han fikk ikke lov å finne sin egen rytme før da).
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Min ammes selvfølgelig, får mat hver tredje time på natten og våkner selv når det er på tide med mat. Sover i egen seng inntil min.Anonymous poster hash: 2aa19...3ef Ingen selvfølge å amme ;-) Anonymous poster hash: a6484...350
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Mine to legges i ellevetiden etter mat, sover til fem, får da mer mat. Våkner igjen kl åtte-ni. Disse to ammes ikke, men jeg har ingen verdens problem med det. Gikk det ikke så gikk det ikke, og jeg tror nok ikke de får ekstra problemer pga det. De skjønner at natt er natt, sovner av seg selv. De er forresten 6 uker. Anonymous poster hash: a6484...350
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 Min ble ammet, sov max et par timer av gangen før hun ville ha mat og som regel hadde hun bæsja og måtte ha ny bleie også. Sovnet ganske fort ettee hver mating. Samsov/hadde senga si ved siden av vår og sov litt her og litt der.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Min er 5 uker, vi samsover, så hun henger i puppen store deler av natten og vi (hun og jeg) våkner med jevne mellomrom når hun har mistet puppen og oppdager det vi koser oss
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Ammes kvar tredje time hele døgnet noen netter kan det gå 4-5-6 timer mellom men det er ikke kvar natt sovner selv enten i si seng eller på siden av meg. Noen ganger når ho våkner et ho bare litt før ho sovner at. Anonymous poster hash: 5ed5c...79d
MammantilNurket Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Nurket er litt over to uker. Han får primært morsmelk og mme om natten slik at PappantilNurket kan mate Vi har kjøpt ammemadrass og den er gull! Nurket våkner hver 3-4 time for mat. Han sier fra med en gang bleien må skiftes og når han er sulten. Vi legger oss ca.23.00. Han spiser gjerne kl.03.00 og kl.06.00.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 Nurket er litt over to uker. Han får primært morsmelk og mme om natten slik at PappantilNurket kan mate Vi har kjøpt ammemadrass og den er gull! Nurket våkner hver 3-4 time for mat. Han sier fra med en gang bleien må skiftes og når han er sulten. Vi legger oss ca.23.00. Han spiser gjerne kl.03.00 og kl.06.00. Med fare for å høre ut som en skikkelig DIB-høne. Hvorfor i all verden gir du mme når du har muligheten til å bare gi morsmelk?! Du kan jo pumpe deg hvis du trenger hvile? Anonymous poster hash: 736c3...08e
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 Nurket er litt over to uker. Han får primært morsmelk og mme om natten slik at PappantilNurket kan mate Vi har kjøpt ammemadrass og den er gull! Nurket våkner hver 3-4 time for mat. Han sier fra med en gang bleien må skiftes og når han er sulten. Vi legger oss ca.23.00. Han spiser gjerne kl.03.00 og kl.06.00. Med fare for å høre ut som en skikkelig DIB-høne. Hvorfor i all verden gir du mme når du har muligheten til å bare gi morsmelk?! Du kan jo pumpe deg hvis du trenger hvile? Anonymous poster hash: 736c3...08e Med fare for? Du ER jo din-høna sjøl ! Hvofor blande seg inn? Ungen er to uker gammel, kanskje har hun ikke fått opp produksjonen nok til å gi utpumpet mm til et helt måltid? Eller en av de andre hundre grunnene til å kombinere mm og mme? Anonymous poster hash: 873f2...7ff
Kyllingbein Skrevet 20. juli 2013 #14 Skrevet 20. juli 2013 8 uker, ammes og våkner 1-2 g per natt. Som regel sover han hele tiden mellom. Av og til våken men da sovner som regel jeg fra og da sover han når jeg våkner i litt igjen Vi samsover.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #15 Skrevet 20. juli 2013 Min er 8 uker. Han får selvfølgelig mme. Han får kveldens siste flaske med 150 ml ca kl 23 og sover til mellom 8 og 9. Anonymous poster hash: 0dbdb...c50
MammantilNurket Skrevet 20. juli 2013 #16 Skrevet 20. juli 2013 Nurket er litt over to uker. Han får primært morsmelk og mme om natten slik at PappantilNurket kan mate Vi har kjøpt ammemadrass og den er gull! Nurket våkner hver 3-4 time for mat. Han sier fra med en gang bleien må skiftes og når han er sulten. Vi legger oss ca.23.00. Han spiser gjerne kl.03.00 og kl.06.00. Med fare for å høre ut som en skikkelig DIB-høne. Hvorfor i all verden gir du mme når du har muligheten til å bare gi morsmelk?! Du kan jo pumpe deg hvis du trenger hvile? Anonymous poster hash: 736c3...08e Med fare for? Du ER jo din-høna sjøl ! Hvofor blande seg inn? Ungen er to uker gammel, kanskje har hun ikke fått opp produksjonen nok til å gi utpumpet mm til et helt måltid? Eller en av de andre hundre grunnene til å kombinere mm og mme? Anonymous poster hash: 873f2...7ff Hos meg kom melken med en gang ... også ble den nesten borte. Nurket gikk ned nesten 400 gram første tre døgn, han fikk derfor morsmelktillegg (om natten) +mm på klinikken og er nå tilbake på fødselsvekt. Han blir så opptatt av puppen - skal lukte, pille, kjenne, kose, snuse, putte den inn i øret og glemmer helt å spise - særlig på natten tøyser han mye Har prøvd å pumpe, men det kommer så lite - kommer mye mer når jeg ammer. Vi tenker at når det først er slik kan man se på det som en fin stund mellom far og sønn
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #17 Skrevet 20. juli 2013 Nurket er litt over to uker. Han får primært morsmelk og mme om natten slik at PappantilNurket kan mate Vi har kjøpt ammemadrass og den er gull! Nurket våkner hver 3-4 time for mat. Han sier fra med en gang bleien må skiftes og når han er sulten. Vi legger oss ca.23.00. Han spiser gjerne kl.03.00 og kl.06.00. Med fare for å høre ut som en skikkelig DIB-høne. Hvorfor i all verden gir du mme når du har muligheten til å bare gi morsmelk?! Du kan jo pumpe deg hvis du trenger hvile? Anonymous poster hash: 736c3...08e Jeg har nok melk, men bare det. Skulle jeg ha pumpet, ville det stjålet er måltid fra babyen..(håper jeg kan pumpe senere)... Eksempelvis. Noen får ikke ut melk ved å pumpe heller. Noen trenger å sove på natten av viktige årsaker. Anonymous poster hash: 3892a...548
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 20. juli 2013 #18 Skrevet 20. juli 2013 14.10 var meg, må ha kommet borti knappen, sitter med en hånd på mobilen
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #19 Skrevet 20. juli 2013 Min på 5 uker får bare mm. Spiser når han vil, ca hver 2.-3. time på dagtid. På kvelden henger han i puppen og drikker fløtemelk slik at han sover godt om natta. Slukner mellom 22 og 24 en gang. Sover 4-6 timer, spiser og sover et par timer til. Luksusbaby, syns jeg Forrige sov ikke mer enn 2 timer i strekk om natta... Anonymous poster hash: 47ac1...8a3
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #20 Skrevet 20. juli 2013 Kun morsmelk. Legges i 21.00 tiden. Spiser annen hver time, men kun i 10 min, rapper og legges tilbake i senga si. Er ikke våken på natta, og morningen starter i 7-8 tiden. Sover masse på dagen, og har kun veldig korte våkenperioder på dagen. Kan sove flere timer i strekk på dagen. Anonymous poster hash: 9097c...366
Queenmee Skrevet 20. juli 2013 #21 Skrevet 20. juli 2013 3 uker, men 5 uker prematur. Hun fullammes nå (etter å ha fått mm på sonde tidligere) Hun regulerer ok selv, men det skal ikke gå mer enn 4 timer mellom måltider hele døgnet. Sover godt om natta, og må gjerne vekkes til nattmåltidet. Vår vil gjerne se litt på verden etter mat om natta. På dagen sovner hun dypt så fort hun er mett (rare greier) Hun sover i baggen til vigna, ved sidrn av senga vår.
Bumblebeee Skrevet 20. juli 2013 #22 Skrevet 20. juli 2013 Tre uker gammel. Vi samsover og han sover 2-4 timer i slengen om natta. Sovner med en gang etter mat og bleie. Dagtid sover han fra 30 min til 4 timer, ingen rutine på noe som helst enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå