Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Fikk tilbud om ny jobb før ferien, skulle innom og hente turnusen min (helsevesenet) men pga noen endringer så var den visstnok ikke klar! Jeg tok meg min frekkhet og kopierte turnusen som tilhørte min stilling for og se hvordan turnusen da så ut. Har i går fått turnusen og må si jeg synes arbeidsgiver er temmelig frekk Jobber i utgangspunktet hver 3 helg på den turnusen som hengte opp, men nå har jeg fått en turnus med jobb hver 2 helg uten at de har spurt meg om dette er ok! Har 2 ganske små barn og har overhodet ikke lyst og sitte hjemme mye på dagtid når de begynner i barnehage og på skole for og vente på at arbeidshelgen skal starte. Har sendt mail til arbeidstedet og blir ikke og tiltre stillingen om det er slik at jeg må begynne å jobbe hver 2 helg når jeg til og med mener det stod hver 2.helg i utlysningen! Er det ikke frekt og bare ta seg sin frihet og sette meg opp hver 2 helg uten og spørre meg om jeg synes dette er greit? Glad jeg tok kopi av turnusen som hengte opp for da vet jeg jo hvordan turnusen skulle sett ut! Anonymous poster hash: 9426e...3d5
DaTuMa Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Hvis dere har avtalt hver 3 helg kan de ikke bare endre til hver 2 uten å gi deg beskjed. Men det er mange steder nå som blir pålagt at alle nye turnuser skal være hver 2 helg pga faglig bemanning i helgene. Hvis det er tilfellet skal man jo selvfølgelig informeres.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Mener det stod i utlysningen hver 3.helg skulle det stå ikke hver 2 ! Anonymous poster hash: 9426e...3d5
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Hvis du er utdannet sykepleier finnes det MANGE ledige stillinger andre steder. Derfor hadde jeg droppet den jobben. Synes også hver 3 helg er mye med småbarn i hus. Her i kommunen er det heldigvis jobbing hver 4 helg og det passer meg ypperlig!! Anonymous poster hash: 140db...de5
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Mange steder jobber de oftere helg i perioder og mindre helg i andre perioder, men slik at det blir hver 3. helg, eller hva som nå er antalt i snitt over året. Det kan være mulig deter det som har hendt. Sjekk også arbeidsavtalen din hva som står der. Anonymous poster hash: d2ab6...9e8
MissZanta Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Jeg jobber annen hver helg og turnus i ukedagene. Det syns jeg er kjempe fint. Det er ingen menneskerett å bare jobbe hver 3 eller 4 helg. Syns du syter og klager før du har begynt på jobb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Jeg jobber annen hver helg og turnus i ukedagene. Det syns jeg er kjempe fint. Det er ingen menneskerett å bare jobbe hver 3 eller 4 helg. Syns du syter og klager før du har begynt på jobb Når hun er forespeilet å jobbe hver 3.helg så er det klart at hun klager når ting ikke blir slik Anonymous poster hash: 316c5...fe1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 Fikk tilbud om ny jobb før ferien, skulle innom og hente turnusen min (helsevesenet) men pga noen endringer så var den visstnok ikke klar! Jeg tok meg min frekkhet og kopierte turnusen som tilhørte min stilling for og se hvordan turnusen da så ut. Har i går fått turnusen og må si jeg synes arbeidsgiver er temmelig frekk Jobber i utgangspunktet hver 3 helg på den turnusen som hengte opp, men nå har jeg fått en turnus med jobb hver 2 helg uten at de har spurt meg om dette er ok! Har 2 ganske små barn og har overhodet ikke lyst og sitte hjemme mye på dagtid når de begynner i barnehage og på skole for og vente på at arbeidshelgen skal starte. Har sendt mail til arbeidstedet og blir ikke og tiltre stillingen om det er slik at jeg må begynne å jobbe hver 2 helg når jeg til og med mener det stod hver 2.helg i utlysningen! Er det ikke frekt og bare ta seg sin frihet og sette meg opp hver 2 helg uten og spørre meg om jeg synes dette er greit? Glad jeg tok kopi av turnusen som hengte opp for da vet jeg jo hvordan turnusen skulle sett ut! Anonymous poster hash: 9426e...3d5 Du må jo være sikker at det sto hver 3. helg og ikke hver 2. helg i utlysningen før du klager da, Du skriver jo at du fikk ikke turnusen fordi den ikke var ferdig, så da kan det jo være at den du kopierte kommer til å bli forandret. Sto ditt navn på turnusen? Kanskje den som gikk i stillingen jobbet hver 2. helg, er jo ikke sikkert du skal det da? Jeg synes du er frekk som bare tar deg til rette Anonymous poster hash: 4b702...210
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Joda for noen kanskje det passer, men da burde jeg i alle fall blitt spurt om det er ok for min del når det i utgangspunktet er jobb hver 3 helg og ikkie hver 2. Har også en en mann som jobber skift og med denne turnusen får vi faktisk ikke en eneste frihelg sammens, så da er det bare og selge hytten og være på jobb hver eneste helg fremover! Kan godt jobbe ekstra en helg om det er behov, men ikke hver 2.helg da kan jeg bare jobbe der jeg er nå som jeg har hver 3 :-) Anonymous poster hash: 9426e...3d5
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Jeg jobber annen hver helg og turnus i ukedagene. Det syns jeg er kjempe fint. Det er ingen menneskerett å bare jobbe hver 3 eller 4 helg. Syns du syter og klager før du har begynt på jobb Når hun er forespeilet å jobbe hver 3.helg så er det klart at hun klager når ting ikke blir slik Anonymous poster hash: 316c5...fe1 Hun kan jo ikke klage før hun har fått turnusen da Anonymous poster hash: 4b702...210
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Nei hun sa jeg skulle se på den aktuelle stillingen og stillingsprosenten også var det kun små endringer som skulle justeres så jeg vet med sikkerhet at det er turnusen for min stilling! Synes det er frekt og endre fra 3 til hver 2 så om det blir slik blir jeg faktisk og si den opp før jeg tiltrer! Til og med tillitsvalgt på jobben visste meg jo turnusen min da jeg var innom! Anonymous poster hash: 9426e...3d5
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 Jeg tok kopi av turnusen min da jeg var innom før jeg tok ferie, skal tiltre stillingen på et senere tidspunkt, og fikk beskjed om noen små justeringer. Kaller ikke det for små justeringer når det er snakk om og jobbe oftere helger uten at jeg er informert om det! Har sendt arbeidsgiver mail og spurt om dette kun er ferieturnus og om det er slik at alle på avdelingen skal jobbe hver 2.helg, er det sistnevnte så får jeg vel bare akseptere dette selv om min fagforening går inn for at man skal jobbe kun hver 3.helg. Kaller slikt for snuskeri, men er heldigvis ikke 14 år og godtar alt mulig! Anonymous poster hash: 9426e...3d5
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 Jeg jobber annen hver helg og turnus i ukedagene. Det syns jeg er kjempe fint. Det er ingen menneskerett å bare jobbe hver 3 eller 4 helg. Syns du syter og klager før du har begynt på jobb Når hun er forespeilet å jobbe hver 3.helg så er det klart at hun klager når ting ikke blir slik Anonymous poster hash: 316c5...fe1 Hun kan jo ikke klage før hun har fått turnusen da Anonymous poster hash: 4b702...210 Hun har fått turnusen sin! På kopien sto det hver 3 helg, mens det sto hver 2 helg på den turnusen hun fikk utdelt nå. Anonymous poster hash: 231a7...7a2
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #14 Skrevet 20. juli 2013 Jeg jobber annen hver helg og turnus i ukedagene. Det syns jeg er kjempe fint. Det er ingen menneskerett å bare jobbe hver 3 eller 4 helg. Syns du syter og klager før du har begynt på jobb Når hun er forespeilet å jobbe hver 3.helg så er det klart at hun klager når ting ikke blir slik Anonymous poster hash: 316c5...fe1 Hun kan jo ikke klage før hun har fått turnusen da Anonymous poster hash: 4b702...210 Hun har fått turnusen sin! På kopien sto det hver 3 helg, mens det sto hver 2 helg på den turnusen hun fikk utdelt nå. Anonymous poster hash: 231a7...7a2 Hun skriver at hun ikke har fått turnusen fordi den ikke var ferdig. Hun tok selv kopi av nåværende turnus som hang på veggen. Du får lese innlegget en gang til Anonymous poster hash: 4b702...210
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #15 Skrevet 20. juli 2013 Jeg jobber annen hver helg og turnus i ukedagene. Det syns jeg er kjempe fint. Det er ingen menneskerett å bare jobbe hver 3 eller 4 helg. Syns du syter og klager før du har begynt på jobb Når hun er forespeilet å jobbe hver 3.helg så er det klart at hun klager når ting ikke blir slik Anonymous poster hash: 316c5...fe1 Hun kan jo ikke klage før hun har fått turnusen da Anonymous poster hash: 4b702...210 Hun har fått turnusen sin! På kopien sto det hver 3 helg, mens det sto hver 2 helg på den turnusen hun fikk utdelt nå. Anonymous poster hash: 231a7...7a2 Hun skriver at hun ikke har fått turnusen fordi den ikke var ferdig. Hun tok selv kopi av nåværende turnus som hang på veggen. Du får lese innlegget en gang til Anonymous poster hash: 4b702...210 Men herregud, det er meg som ikke kan lese tydeligvis. Sorry Anonymous poster hash: 4b702...210
MissZanta Skrevet 20. juli 2013 #16 Skrevet 20. juli 2013 Jeg jobber annen hver helg og turnus i ukedagene. Det syns jeg er kjempe fint. Det er ingen menneskerett å bare jobbe hver 3 eller 4 helg. Syns du syter og klager før du har begynt på jobb Når hun er forespeilet å jobbe hver 3.helg så er det klart at hun klager når ting ikke blir slik Anonymous poster hash: 316c5...fe1 Hun tok bare og kopierte en eller annen turnus fordi hennes ikke var klar. Og så er hun ikke sikker på om der sto annen hver eller hver tredje helg heller Så bli på jobben din, si opp den du hadde fått så får du brukt litt tid på hytta!!! Makan, blir litt irritert av slik syting
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #17 Skrevet 20. juli 2013 Hadde overhodet ikke funnet meg i denne forandringen! Ville gitt klar beskjed om at jeg ikke var interessert i å jobbe 2 hver helg, og at det er helt uaktuelt! Lykke til! Anonymous poster hash: 297d0...d3b
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #18 Skrevet 20. juli 2013 Jeg jobber annen hver helg og turnus i ukedagene. Det syns jeg er kjempe fint. Det er ingen menneskerett å bare jobbe hver 3 eller 4 helg. Syns du syter og klager før du har begynt på jobb Når hun er forespeilet å jobbe hver 3.helg så er det klart at hun klager når ting ikke blir slik Anonymous poster hash: 316c5...fe1 Hun tok bare og kopierte en eller annen turnus fordi hennes ikke var klar. Og så er hun ikke sikker på om der sto annen hver eller hver tredje helg heller Så bli på jobben din, si opp den du hadde fått så får du brukt litt tid på hytta!!! Makan, blir litt irritert av slik syting "Jobber i utgangspunktet hver 3 helg på den turnusen som hengte opp, men nå har jeg fått en turnus med jobb hver 2 helg uten at de har spurt meg om dette er ok!" "Glad jeg tok kopi av turnusen som hengte opp for da vet jeg jo hvordan turnusen skulle sett ut!" Les denne ordentlig så forstår du at hun har to forskjellige turnusen nå! En hun tok kopi av( hver 3 uke) og en NY (hver 2 uke). Anonymous poster hash: 231a7...7a2
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #19 Skrevet 20. juli 2013 Jeg jobber annen hver helg og turnus i ukedagene. Det syns jeg er kjempe fint. Det er ingen menneskerett å bare jobbe hver 3 eller 4 helg. Syns du syter og klager før du har begynt på jobb Når hun er forespeilet å jobbe hver 3.helg så er det klart at hun klager når ting ikke blir slik Anonymous poster hash: 316c5...fe1 Hun tok bare og kopierte en eller annen turnus fordi hennes ikke var klar. Og så er hun ikke sikker på om der sto annen hver eller hver tredje helg heller Så bli på jobben din, si opp den du hadde fått så får du brukt litt tid på hytta!!! Makan, blir litt irritert av slik syting "Jobber i utgangspunktet hver 3 helg på den turnusen som hengte opp, men nå har jeg fått en turnus med jobb hver 2 helg uten at de har spurt meg om dette er ok!" "Glad jeg tok kopi av turnusen som hengte opp for da vet jeg jo hvordan turnusen skulle sett ut!" Les denne ordentlig så forstår du at hun har to forskjellige turnusen nå! En hun tok kopi av( hver 3 uke) og en NY (hver 2 uke). Anonymous poster hash: 231a7...7a2 Men hun er ikke sikker på at det sto hver 3. held i utlysningen da Anonymous poster hash: 4b702...210
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #20 Skrevet 20. juli 2013 1: Sjekk arbeidsavtalen din. Har du skrevet under på en turnus med hver 2. eller hver 3. helg? 2: Hør med vedkommende som har satt opp turnusen om det er normalt å jobbe så ofte helg eller om det er noe spessielt. Det kan godt være litt forskyvninger i forbindelse med ferieavvikling og nyansettelser. Anonymous poster hash: d2ab6...9e8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #21 Skrevet 20. juli 2013 I avtalen min står det stillingsprosenten, samt jobb hver 3 helg og 2 delt turnus, Dvs ikke noe om jobb hver 2.helg Har sendt leder en mail må få svar på disse tingene før jeg tiltrer, er som sagt ikke intressert i jobbe hver 2 helg og sitte hjemme i ukedagene fordi barna er på skole og i bhg mens moren sitter og venter på at jobbhelgen skal starte! Anonymous poster hash: 9426e...3d5
Englenemine Skrevet 20. juli 2013 #22 Skrevet 20. juli 2013 Skjønner deg HI. Jobb er ikke livet men vi må bare for å fø oss så skjønner du evt dropper den jobben der og heller finner en jobb som passer med ja nettop selve livet som er barn og mann . Lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #23 Skrevet 20. juli 2013 Har heldigvis ikke sagt opp min tidligere jobb enda, følte det bare på meg før jeg tok ferie at det var noe som kom til og dukke opp og jammen fikk jeg altså ikke rett! Anonymous poster hash: 9426e...3d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå