Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Æææsj, hadde et par Guccibriller jeg kjøpte i Danmark for et års tid siden...de ble stjålet i dag :( har jeg noen rettigheter i forhold til forsikringen min? Jeg vet at den dekker tapet hvis de var norske, men problemet mitt er at de er kjøpt i utlandet, kontant, på grunn av at jeg hadde vekslet penger. Finner ikke kvittering heller, mulig den lå i etuiet. skal anmelde det. Anonymous poster hash: 57ad0...7c1
Gjest Antarctica Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Ble de nappet ut av hendene dine eller rett av nesen din? For hvis ikke kan du neppe anmelde det.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Man må jo alltid anmelde tyveri, for å få nå igjen på forsikringen? Anonymous poster hash: 57ad0...7c1
Gjest Antarctica Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Man må jo alltid anmelde tyveri, for å få nå igjen på forsikringen?Anonymous poster hash: 57ad0...7c1 Ja, men de gir deg ikke noe igjen hvis brillene f eks lå på et cafebord og ble stjålet mens du var på do eller sto ved disken og bestilte. De må være stjålet, ved veskenapping, innbrudd el lign.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Nei, de ble faktisk stjålet hjemme hos meg, noen har gått inn og tatt dem og en sigarettpakke, samt et par converse som sto i gangen. Helt utrolig, og jeg hadde ikke trodd det selv hadde jeg ikke opplevd det nå. Men de har vært hos naboen også. Sikkert romfolk, det kryr av dem her... Men det jeg lurte på var om jeg kan få noe igjen på forsikringen når jeg ikke har kvittering? Og de er kjøpt i utlandet? De kostet 2450,- danske... Anonymous poster hash: 57ad0...7c1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Det er ikke vanlig å kreve kvittering på gjenstander i den prisklassen. Anonymous poster hash: 7c564...891
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Du må anmelde det. Om du får noe igjen vet jeg ikke. Ofte er nok egenandelen såpass høy hvis døra var ulåst at du ikke får noe, men du kan jo sjekke det. Det kommer nok ann på din forsikkring. Anonymous poster hash: c5cc6...119
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 Man må jo alltid anmelde tyveri, for å få nå igjen på forsikringen?Anonymous poster hash: 57ad0...7c1 Ja, men de gir deg ikke noe igjen hvis brillene f eks lå på et cafebord og ble stjålet mens du var på do eller sto ved disken og bestilte. De må være stjålet, ved veskenapping, innbrudd el lign. Jeg la fra meg lommebok i butikk mens jeg så på en vare, gikk vekk i to sekunder før jeg kom på at jeg hadde glemt lommeboka. Gikk rett tilbake og da var den borte. Hadde ikke noe problem med å få igjen på forsikringen Anonymous poster hash: eba0a...b78
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Det er ikke vanlig å kreve kvittering på gjenstander i den prisklassen. Anonymous poster hash: 7c564...891 Ikke? Hvor går den grensen da? Trodde det var helt vanlig. Har ikke egenandel Anonymous poster hash: 57ad0...7c1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Det er ikke vanlig å kreve kvittering på gjenstander i den prisklassen. Anonymous poster hash: 7c564...891 Ikke? Hvor går den grensen da? Trodde det var helt vanlig. Har ikke egenandel Anonymous poster hash: 57ad0...7c1 Vi brukte å be om det for ting over 10,000 da jeg jobbet med denslags, men det er et par år siden. De har neppe satt den ned. Anonymous poster hash: 7c564...891
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 Ok. Takk, da ringer jeg dem på mandag. jeg har jo bilder av meg med brillene på, kanskje de vil ha bevis på at jeg har eid dem? Anonymous poster hash: 57ad0...7c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå