Gå til innhold

Prinsesse tittelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble inspirert av en annen tråd ang. det å kalle sine barn for prinsesser.

Ser dere virkelig på dette som noe bra? Er det et positivt kallenavn og i tilfelle hvorfor?

Da jeg hører mødre kalle ungene sine for prinsesser tenker jeg de gjør det fordi døtrene er krevende og bortskjemte og sutrer om de ikke får det som de vil, slett ikke noe positivt.

Hva gjør en prinsesse liksom, utenom å få alt hun peker på og slippe å gjøre noe for det. 

Jeg har en jente i magen og håper virkelig ikke hun får prinsessenykker! Bortskjemte sutrejenter er ganske så ufordragelig.

Ei venninne har ei datter som hun kaller prinsesse og jeg ser hvorfor. Hun er bortskjemt, klarer ikke engang å hente seg et glass vann selv og furter da hun ikke får alt hun vil. Skikkelig prinsessenykker, og veldig lite sjarmerende. 

Om prinsessetittelen skal være positiv så forstår jeg det ikke, jeg vet ikke om en eneste ekte prinsesse jeg syntes er særlig imponerende.

Anonymous poster hash: 97ff8...46e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lord! Who gives a f...!?!? Det ligger nok ikke en nøye gjennomtenkt plan bak alt man kaller barna!

Anonymous poster hash: 50edc...471

Skrevet

Det handler ikke om det. Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg sier at jeg har fått ei Prinsesseog en Prins. Har egentlig aldri tenkt over det før i dag. med den diskusjonen som har vært her inne. Kunne likegodt ha kalt henne for Snuppa, og han for Rampen. jeg gjør jo det også, noen ganger.. hehe.. 

Ingen av mine har spesielle nykker, ingen er spesielt krevende, eller bortskjemte. Tror muligens Prinsessekallenavnet er litt misforstått. For det er jo ikke sånn at jeg TROR hun er en Prinsesse eller at han er en Prins. Det er ikke sånn at jeg ser opp til Prinsesse Madeleine eller Kronprins Haakon. Det handler ikke om å opphøye barna mine heller.

Det er helt enkelt sånn at jeg syns mine barn er de vakreste barna i hele den vide verden (det syns jo alle med litt vett mellom øra at sine barn er), og derav kommer disse navnene. Kan liksom ikke beskrive det på noen annen måte. Det handler vel heller da om Disney Prinsesser enn om de virkelige Prinsessene, hvis det skal handle om noen Prinser og Prinsesser i det hele tatt.

Det er innmari vanskelig å forklare dette, for man blir liksom halshugget uansett hva man sier. Greit, vi er uenige. Men jeg kaller da ikke DIN datter for Prinsesse eller DIN sønn for Prins. Da syns jeg rett og slett at vi må la hverandre kalle barna for hva vi vil. Er dette virkelig noe som vi vil bruke mange dager på å diskutere opp og ned i mente?

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Jeg ser ikke på det som positivt å kalle ungen sin for prinsesse. Prinsesser må vartes opp i huet og rævva og jeg håper jeg får ei jente som klarer slikt selv etterhvert. 

Tenker at unger som blir kalt prinsesser er bortskjemte og slitsomme.

Skrevet

Jeg tenker også at prinsesser er små bortskjemte krapyl... :P

Prinsesse for meg er noen som er født til å ta seg ut, få alt servert på sølvfat, og som ikke trenger å jobbe for noe, men får alt opp i hendene.

Når jeg i tillegg er allergisk mot alt som er rosa og nusselig, så står ordet prinsesse brukt om små jenter, for mye av det jeg virkelig ikke liker.

Jeg liker tøffe jenter, som utfordrer og kaster seg ut i ting, og jeg har aldri tenkt at det finnes en ekte eller en eventyrprinsesse som gjør dette

Skrevet

Jenta mi kaller seg selv for prinsesse. Hun svarer til og med det når folk spør hva hun heter. Hun er 3 år og våknet plutselig opp en dag og var prinsesse :)

Hun er en prinsesse med ben i nesa og skitt på knærne. Hun blir ikke oppvartet. Hun rydder av bordet, hun kler på seg selv, hun springer fort, kan fiske med stang og går på fjellet.

På den andre siden ELSKER hun rosa, Askepott, prinsesseting og glitter.

Som de fleste barn og voksne så har også hun mange sider. Prinsessesiden er bare en av dem og den skal hun få lov til å ha. Det er nok en fase som ikke varer så lenge :)

Anonymous poster hash: 0fe29...cc7
Skrevet

Kjenner du så mange prinsesser at du har grunnlag for å uttale deg? 

Jeg har nemlig aldri sett en prinsesse sutre og klage og ha nykker. Ikke det at jeg kjenner noen prinsesser heller. 

Jeg mistenker at dere som har store problemer med at andre kaller jentene sine for prinsesser kun har problemer med dette for å ha noe å sutre over ;) Kanskje det er du som er prinsessen HI? 

La nå folk kalle barna sine hva de vil. Min lille jente kalles snuppa, sikkert feil det også  B)

Anonymous poster hash: 6c87e...b4e
Skrevet

Hvem er prinsesse Tittelen?

Søsteren til Prinsesse Vil-Ikke?
Skrevet

Vel, jeg kaller minsta for apekatten min, selv om hun verken er veldig hårete, har store ører eller forøvrig ligner nevneverdig ;)

Anonymous poster hash: 6e804...1c4

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har kun kjent en person som konsekvent kalte datteren for Prinsessen. Han hadde også 3 sønner.

Slik det så ut for meg og andre rundt, var denne prinsessekåringen del av hele syndromet, der jenta bl a slapp å høre ordet "nei" noensinne. Hun er den eneste jeg har møtt som har gått i sirkler rundt et gigantisk koldtbord og nektet å smake på noe som helst av det som var der, fordi hun "ikke likte" det. Arme krek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...