Gå til innhold

Utdrivningssmertene under amming er uutholdelige!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 3 barnsmor, og har ammet alle sammen. Første ammet jeg 9 mnd, og smertene var der hele tiden. Legen sjekket for sopp osv, og jeg var på helsestasjonen flere ganger og fikk konstatert at jeg hadde riktig ammeteknikk. Alt var bra.

Nestemann var jeg gjennom alt igjen. Ingenting galt, men intense utdrivningssmerter. Jeg som har født 3 ganger kan sammenligne smertene med rier rundt 8 cm åpning.

Andremann klarte jeg ikke amme mer enn 3 mnd. Jeg ga opp, tårene ved hver amming var ikke verdt det. Jeg ville nyte permisjonen mer enn hva jeg fikk med første pga dette.

Nå har jeg tredjemann her da. Sitter og drar meg i håret, klyper meg blå, alt for å avlede smertene. Babyen er 5 dager. Jeg vil virkelig amme, men dette tar knekken på meg. Barselavdelingen gjorde det de kunne for å hjelpe. Fettvatt, varme kluter, massasje under amming. Håndpumping, elektrisk pumpe... De sa bare at jeg er en av de få som har ekstreme utdrivningssmerter. Og at de varer lenge på meg, dvs noen ganger hele halvtimen jeg ammer. Det er så forferdelig :(

Noen som har gode råd til meg? Å kunne amme er veldig viktig for meg, men ikke hvis det går utover kosen med mine egne barn. Men jeg tar imot alle råd med stor takk!!!

Anonymous poster hash: 6ad80...702

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde latt være.

Anonymous poster hash: fba24...e6e
Skrevet

Næmmen, kjære deg ... sånn skal det da ikke være. Stakkars deg! Amming er vel og bra, men ikke for en hver pris.

Skrevet

Har dessverre ingen råd, men jeg tenker at en smerte du vet vil vedvare er jo uutholdelig! Det er mange barn som lever godt på mme :)

Skrevet

Har heller ingen gode råd.

Kjenner igjen smertene du beskriver, absolutt. Men med mine tre barn har smertene vært intense, ved hver amming, de første to ukene etter fødsel ca. De har deretter avtatt gradvis, og forsvunnet. Har ammet problemfritt i over et år med alle tre.

Høres ut som om du har gjort alt du kan, prøvd alt som kan prøves, og strukket deg mye lengre enn jeg ville ha gjort. En stor klapp på skulderen for innsatsen din, men jeg ville trappet ned ammingen nå, med god samvittighet!

Anonymous poster hash: 68c69...0c2

Skrevet

Jeg ville sluttet. Hadde samme problem med min første. Etter 3 mnd orket jeg ikke mer.

Får straks baby nr 2 og skal gi det et forsøk, men blir det vondt og vanskelig så slutter jeg.

Det skal være hyggelig for både mor og barn og amme. Babyen merker at du blir stressa. Den har det nok mye bedre med en fornøyd mor og flaske.

Skrevet

Jeg skal fortsette litt til, for jeg vet at smertene blir noe mildere, men fortsatt ille :( Vil gjerne finne noe som kan lindre om andre her sitter med samme erfaring som meg? Ja, mme er bra det, min nr 2 er 1 år og har aldri vært syk... men er så mange fordeler med ammingen, ikke bare for babyen men også meg :) Så håper mest på å lindre smertene så godt som mulig, så jeg kan fullføre målet mitt som er 6 mnd ihvertfall :) Ingen som har opplevd slike utdrivningssmerter som dette her inne? HI

Skrevet

Jeg hadde sluttet. Evt forsøkt delamming eller pumping hvis du synes det er ett alternativ.

Jeg måtte også gi opp amming med ene barnet mitt tross iherdig innsats. Var et kjempestort nederlag der og da, men nå i ettertid skjønner jeg ikke helt at jeg kunne føle det så sterkt.

Anonymous poster hash: f0881...4e2

Skrevet

Oi jeg så ikke at jeg hadde fått svar her før jeg skrev igjen. Men takk for svar dere. Jeg har bare ammet denne babyen i fem dager nå, så jeg vet jo ikke om denne smerten varer evig med tredjemann, får gi det en måneds tid før jeg vurderer om jeg skal slutte eller ei. Skulle ønske jeg slapp de smertene, det er jo en forlengelse av fødselen det her :/ HI

Skrevet

Jeg hadde det slik de første tre-fire ukene denne gangen, så gikk det plutselig over. Jeg lot puppene lufttørke, og noen ganger forsøkte jeg å smøre canesten på brystene, fordi jeg mistenkte sopp.

Det gikk over for min del, men jeg vet ikke hva som gjorde det. Tror ikke jeg hadde holdt ut den smerten stort lenger. Jeg holdt på å tisse på meg ved hver amming pga smerte.

Jeg har ammet to barn tidligere uten denne smerten.

Anonymous poster hash: 52ef0...8b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...