Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Ja, jeg vet det er helt min beslutning, og ja, jeg tar selvfølgelig kontakt med lege dersom jeg føler det er helt nødvendig, men er nysgjerrig på hva dere andre hadde gjort. Saken er den at jeg de 2-3 siste dagene har hatt smerter i den ene leggen. Smertene kjennes ut som muskelkramper og stråler helt ned i tærne og oppover mot knærne og hofta. På det verste er det like vondt som slike kramper, og jevnt over murrer det og verker det. Det kommer og går litt, men er stort sett veldig vondt. Det er ikke synlige tegn på hevelse, men den blir litt hard når det er veldig vondt, og den er vond å ta på. Vi er på ferie, og har kjørt mye og langt med bil, 3,5 - 5 timer i flere omganger. Den dagen det startet jogget jeg med relativt nye joggesko, men det er altså bare den ene leggen som er vond. Den andre er helt fin, og det er ikke samme type vondt som når man er støl. Ankelen kjennes også litt stiv ut og jeg føler det er litt vanskelig å bevege tærne. Det hjelper ikke noe særlig å sitte med benet opp, ikke å ligge, men det hjelper litt å gå selv om det også tidvis er veldig vondt. Er det noen som har noen teori om hva det kan være? Og bør jeg oppsøke lege dersom det er like vondt imorgen, eller se an flere dager? Anonymous poster hash: f4833...442
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 *kneet. Anonymous poster hash: f4833...442
Tauriel Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Jeg hadde sett det an... men nå er jeg plaget med mye smerter i begge føtterne, så skulle jeg ha gått til lege pga vondt måttet jeg ha flyttet inn der Men har ikke foten blitt bedre i det hele tatt bør du vurdere lege ja. Men det kan godt komme av kombinasjon av mye kjøring og jogging med feile sko. Vet om ei som fikk betennelse pga feile sko, så snakk med legen hvis det ikke er noen som helst tegn på forbedring er mitt råd
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Jeg hadde sett det an... men nå er jeg plaget med mye smerter i begge føtterne, så skulle jeg ha gått til lege pga vondt måttet jeg ha flyttet inn der Men har ikke foten blitt bedre i det hele tatt bør du vurdere lege ja. Men det kan godt komme av kombinasjon av mye kjøring og jogging med feile sko. Vet om ei som fikk betennelse pga feile sko, så snakk med legen hvis det ikke er noen som helst tegn på forbedring er mitt råd Tusen takk for svar. Har ikke blitt noe bedre, egentlig bare verre disse 3 dagene, er det som er så rart. Men ser an til imorgen eller søndag, tenker jeg. HI. Anonymous poster hash: f4833...442
Musemora Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Er den veldig hoven da? Er du gravid? Man kan få DVT ( blodpropp) selv om man er ung og frisk.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 Er den veldig hoven da? Er du gravid? Man kan få DVT ( blodpropp) selv om man er ung og frisk. Ser ikke hoven ut, nei. Og jeg er ikke gravid, men har to barn. Tok blodprøver for blodpropp for en del år tilbake, og jeg tror de ga utslag på at jeg kan være disponert, men tror det var litt usikre verdier. HI. Anonymous poster hash: f4833...442
Musemora Skrevet 19. juli 2013 #7 Skrevet 19. juli 2013 Er den veldig hoven da? Er du gravid? Man kan få DVT ( blodpropp) selv om man er ung og frisk. Ser ikke hoven ut, nei. Og jeg er ikke gravid, men har to barn. Tok blodprøver for blodpropp for en del år tilbake, og jeg tror de ga utslag på at jeg kan være disponert, men tror det var litt usikre verdier. HI. Anonymous poster hash: f4833...442 Er det varmt å ta på?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #8 Skrevet 19. juli 2013 Er den veldig hoven da? Er du gravid? Man kan få DVT ( blodpropp) selv om man er ung og frisk.Ser ikke hoven ut, nei. Og jeg er ikke gravid, men har to barn. Tok blodprøver for blodpropp for en del år tilbake, og jeg tror de ga utslag på at jeg kan være disponert, men tror det var litt usikre verdier. HI. Anonymous poster hash: f4833...442 Er det varmt å ta på? Litt kanskje, men ikke noe sånn voldsomt. Selve foten føler mer kald. Rare greier dette her. HI. Anonymous poster hash: f4833...442
Musemora Skrevet 19. juli 2013 #9 Skrevet 19. juli 2013 Er den veldig hoven da? Er du gravid? Man kan få DVT ( blodpropp) selv om man er ung og frisk.Ser ikke hoven ut, nei. Og jeg er ikke gravid, men har to barn. Tok blodprøver for blodpropp for en del år tilbake, og jeg tror de ga utslag på at jeg kan være disponert, men tror det var litt usikre verdier. HI. Anonymous poster hash: f4833...442 Er det varmt å ta på? Litt kanskje, men ikke noe sånn voldsomt. Selve foten føler mer kald. Rare greier dette her. HI. Anonymous poster hash: f4833...442 Ta en sjekk du så er du på den sikre siden. Jeg er spl bare. Mannen er lege, men er dessverre på jobb så får ikke spurt han :-(
Tauriel Skrevet 19. juli 2013 #10 Skrevet 19. juli 2013 Jeg hadde sett det an... men nå er jeg plaget med mye smerter i begge føtterne, så skulle jeg ha gått til lege pga vondt måttet jeg ha flyttet inn der Men har ikke foten blitt bedre i det hele tatt bør du vurdere lege ja. Men det kan godt komme av kombinasjon av mye kjøring og jogging med feile sko. Vet om ei som fikk betennelse pga feile sko, så snakk med legen hvis det ikke er noen som helst tegn på forbedring er mitt råd Tusen takk for svar. Har ikke blitt noe bedre, egentlig bare verre disse 3 dagene, er det som er så rart. Men ser an til imorgen eller søndag, tenker jeg. HI. Anonymous poster hash: f4833...442 Da burde du egentlig ha oppsøkt lege ja, da kan det være noe galt... Men god bedring Det kan være noe så enkelt som en nerve i klem eller noe sånt, ikke alle blir hoven av det
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #11 Skrevet 19. juli 2013 jeg ville sjekket det opp,ikke vent Anonymous poster hash: dc078...6bb
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #12 Skrevet 19. juli 2013 Takk for svar, alle sammen. Da blir det nok en tur på legevakta så fort det lar seg gjøre. Bare greit å vite at det ikke er heeelt tullete å dra dit. HI. Anonymous poster hash: f4833...442
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #13 Skrevet 19. juli 2013 Siden smertene er blitt verre disse dagene ville jeg definitivt tatt en tur til legen - og ikke ventet flere dager. Det du beskriver kan (men trenger ikke være!) såkalt kompartmentsyndrom. Hvis det er det så er det viktig å få dette behandlet før man får skade på muskulatur og nerver i foten! Så her er det bedre med et legebesøk for mye enn ett for lite! Anonymous poster hash: c5c10...b8c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #14 Skrevet 19. juli 2013 Siden smertene er blitt verre disse dagene ville jeg definitivt tatt en tur til legen - og ikke ventet flere dager. Det du beskriver kan (men trenger ikke være!) såkalt kompartmentsyndrom. Hvis det er det så er det viktig å få dette behandlet før man får skade på muskulatur og nerver i foten! Så her er det bedre med et legebesøk for mye enn ett for lite! Anonymous poster hash: c5c10...b8c Glemte å skrive at siden du har gått med dette i tre dager og det bare har blitt verre så ville jeg tatt en telefon til legevakten for å få dem til å vurdere hvor mye det evt haster. Da bør du også nevne at du har tatt prøver for noen år siden som viste økt risiko for blodpropp. Jeg er forresten fysioterapeut. Anonymous poster hash: c5c10...b8c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #15 Skrevet 19. juli 2013 Siden smertene er blitt verre disse dagene ville jeg definitivt tatt en tur til legen - og ikke ventet flere dager. Det du beskriver kan (men trenger ikke være!) såkalt kompartmentsyndrom. Hvis det er det så er det viktig å få dette behandlet før man får skade på muskulatur og nerver i foten! Så her er det bedre med et legebesøk for mye enn ett for lite! Anonymous poster hash: c5c10...b8c Glemte å skrive at siden du har gått med dette i tre dager og det bare har blitt verre så ville jeg tatt en telefon til legevakten for å få dem til å vurdere hvor mye det evt haster. Da bør du også nevne at du har tatt prøver for noen år siden som viste økt risiko for blodpropp. Jeg er forresten fysioterapeut. Anonymous poster hash: c5c10...b8c Ringte legevakten nå, og de sa jeg skulle komme inn imorgen, så da får jeg sjekka det da. HI. Anonymous poster hash: f4833...442
Musemora Skrevet 19. juli 2013 #16 Skrevet 19. juli 2013 Si ifra hvordan det gikk da. Ser at ei har nevnt compartment syndrom. Dette er noe som oftest skjer etter skader/brudd/operasjoner ikke spontant. Lykke til :-).
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #17 Skrevet 19. juli 2013 Si ifra hvordan det gikk da. Ser at ei har nevnt compartment syndrom. Dette er noe som oftest skjer etter skader/brudd/operasjoner ikke spontant. Lykke til :-). Det skal jeg gjøre! Satser på at det ikke er noe farlig. HI. Anonymous poster hash: f4833...442
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #18 Skrevet 20. juli 2013 En liten oppdatering fra meg: Det var muskel/senebetennelse i leggen, trolig etter treningen, og jeg har fått medisiner nå. Så satser på at det snart blir bedre. Takk for alle de fine svarene jeg fikk her! HI. Anonymous poster hash: f4833...442
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #20 Skrevet 21. juli 2013 Auda, masse god bedring Tusen takk! HI. Anonymous poster hash: f4833...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå