*SommerFrisk* Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Her er hvorfor jeg velger å gjøre det; Vi er på hyttetur i Danmark nå, her er mange barn og de aller fleste av dem har lekt sammen i mange dager før vi kommer..eldstemann her er 4.5 år og både alder og språker vanskelig da det er flest dansker her. Sønnen vår er veldig snill, type neste for snill. Hjemme er han blant de kule men har likevel bbevart det gode i seg. Er ekstremt inkluderende og vant med å selv bli inkludert. Helt til vi kom hit........ Han forsvinner ut for å leke; men ingen vil. De ser dumt på ham og nekter han å huske eller hoppe på hoppepute. Han blur klart lei seg og jeg gir beskjed om at her har alle lov. Jeg og far leker -mye- sammen med han, og er stort sett med selvom andre foreldre her tilsynelatende velger og la ungene være alene hele dagen rundt her. De tok skoa hans og kasta inn i busker (!!!) Så han ikke fikk tak i de, og dette er barn fra 5 -12 år!:/ Kjente det kokte i meg og ville helst kverke et par unger her, jeg hadde så vondt av ham!:, ( Istede fant vi skoene for ham, hoppet med ham, snakket forsiktig til de andre ungene og inkluderte dem i vår lek, selvom de ikke fortjente det, jeg ville egentlig spy. Fikk sønnen vår til å spørre om de også ville ha is da vi skulle ha en selv....han spurte fint og de takket nei. Men så etterhvert kommer de bort til oss, og spør om vi også vil være med på ridning som starter klokken 12, vi takker ja, og blir med på dette. I ventetiden leker de fint med sønnen vår, gir han fart på huska, leker tikken, plukker kirsebær til han, deler med godteriet sitt osv. De har lekt fint i hele dag!! :D Vi kunne fint kjeftet de huden full, sett stygt på dem og frøset dem ute fordi de egentlig fortjente det mest...men det hadde kun gått ut over vår sønn. At vi tok det valget vi gjorde, gjorde at de snudde og at sønnen vår nå har et nydelig opphold her, sammen med bøllene, som egentlig er like snille som alle andre her:D Måtte bare dele:) GOD SOMMER! <3
Superdolly Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Så koselig å lese! Din sønn er heldig som har så oppegående foreldre at dere greide å snu dette .
Eliane Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Åh,så godt å lese! Blir helt rørt jeg. Godt dere var så standhaftige og fant en løsning på problemet. Skulle ønske flere foreldre tok seg tid til barna sine på denne måten,både de med barn som ditt og de på andre siden! Ønsker dere videre god ferie!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #7 Skrevet 19. juli 2013 Du er mor Teresa. Åååå Anonymous poster hash: adec9...5ce
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #8 Skrevet 19. juli 2013 Så fint at det ordnet seg for sønnen din. Men det er ikke altid det ordner seg, og da er det et ekstra spark i trynet på barnet ditt at dere som foreldre velger å støtte overgriperen i stedet for offeret, og til og med får ham til å ydmyke seg selv ved å invitere plageåndene på is etc. Så hvis ikke metoden funker ganske raskt synes jeg den er dårlig. Anonymous poster hash: 992a7...ac7
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #9 Skrevet 19. juli 2013 Men hva hvis det bare hadde fortsatt? Hvor lenge hadde dere plukket fram skoene hans før dere evt hadde snakket med noen foreldre? (Man kan ikke kreve at noen skal leke med ham, men å la ham i fred må være et minimum) Jeg er ellers enig i at dere ikke eksploderte med ei gang, men det er grenser for hvor lenge man kan finne seg i bøllete oppførsel. Anonymous poster hash: 8d7ba...f82
*SommerFrisk* Skrevet 19. juli 2013 Forfatter #10 Skrevet 19. juli 2013 Takk for fine tilbakemeldinger:) Til dere med litt delte meninger vil jeg bare si at barn forstår mye hvis vi bare tar tiden det krevrr å forklare dem et par ting. Såklart, hvis bøllinga hadde fortsatt etter at vi valcte å inkludere dem, så ville jeg nok sagt fra. Men min sønn på 4.5 år, forstår fint hvis noen sier nei takk, han forstår det også når noen sier at de ikke har lyst å leke (uten å være stygge såklart), med dem enkle forklaringen fra oss om at sånn er det av og til og det er helt greit. Det er ikke alltid han heller har lyst å leke med alle, og det må være greit. Hadde de fortsatt i dag så hadde jeg sagt at ikke alle barn er like snille og at ikke alle helt vet hvordan de skal leke med barn som er mindre. Ikke alle er sånn, at de forstår, men sønnen min har til nå gjort det, og derfor velger vi som vi gjør:)
Gjest Antarctica Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Syns dere gjorde helt rett. Dere lærte de andre ungene at det går an å være grei også mot fremmede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå