Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Jeg studerer psykologi nå, men blir advart av mange å studere dette pga manglende jobbmuligheter i ettertid. Jeg jobber ved en psykiatrisk avdeling. Der er det mange yrker som har fått "miljøterapeut" stilling. Dette være seg førskolelærere, sykepleiere, vernepleiere, lærere generelt, politiutdannede. Men de som har bachelor i psykologi er ikke kvalifisert til en miljøterapeut stilling? I all hovedsak er det faktisk psykologi man driver med ved en psykiatrisk avdeling! Er det virkelig så vanskelig å få jobb med bachelor i psykologi? Utrolig snålt! Anonymous poster hash: 1bb2b...e75
Elsker livet Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Er du sikker på at de ikke er kvalifisert? Har vel heller med at lønna til en miljøterapeut ikke er til å hoppe i taket for.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Har du noe pedagogikk? Det som er forskjellen på en miljøarbeider og en miljøterapeut er pedagogikken, ikke psykologi Anonymous poster hash: 41005...642
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Det er en treårig høgskoleutdanning, så i teorien er de kvalifisert. Men det er såpass nytt enda at arbeidsgivere ikke tør å ansette, trur jeg. Lite/ingen pedagogikk trur jeg. Men sykepleiere og vernepleiere, har de så mye pedagogikk da? (vet ikke) Psykologi består jo i hovedsak om å forstå menneskers adferd - hvorfor de er som de er. Det er jo AKKURATT det man arbeider med ved foreks. denne avdelingen. Nemlig å prøve å forstå hvorfor mennesket har en psykisk lidelse. Om pedagogiske krav til stillingen er utslagsgivende for å bedre jobbmuligheter, burde de da virkelig dytte inn litt pedagogikk i bachelorgraden i psykologi. Anonymous poster hash: 1bb2b...e75
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Det er forresten pedagogikk i utdannelsen .. så det nå. Anonymous poster hash: 1bb2b...e75
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 Det er gode jobbmuligheter med profesjonsstudiet, dårlige med bachelor, litt forbedrede med bachelor + master. Det er ikke så snålt, egentlig. Det blir som med andre humaniora-bachelorer; du blir teoretisk velorientert og utdannelsen har minimalt praktisk fokus. Anonymous poster hash: 6abf1...64e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #7 Skrevet 19. juli 2013 Profesjonsstudiet gir jobb, uten tvil. Når man innehar god erfaring fra psykiatrien, samt at man har en bachelorgrad i psykologi, burde man virkelig få jobb som miljøterapeut på lik linje med andre .. synes nå jeg Anonymous poster hash: 1bb2b...e75
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #8 Skrevet 19. juli 2013 Det er forresten pedagogikk i utdannelsen .. så det nå. Anonymous poster hash: 1bb2b...e75 Så det nå? Om du har tatt utdannelsen så burde du vite det Anonymous poster hash: 41005...642
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. juli 2013 #9 Skrevet 19. juli 2013 De får tittelen miljøterapeut fordi det er 3årig utdannelse. Miljøarbeider derimot, er for de uten. Dersom du tar psykologi skal du og lønnes deretter. Hva skal du bli da? Psykolog?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå