Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Jeg har fullført 1. året på et studium og hele veien trodd det var det jeg ville. Men nå er jeg så usikker, og vet ikke helt om det føles riktig lengre.Nå har jeg tenkt mye på et annet studium, omtrent samme vei å gå, men mer spesifisert i hva jeg egentlig har lyst til å jobbe med. Problemet er at om jeg bytter studie har jeg ikke mange videreutdanninger jeg kan begynne på senere, og blir låst til et bestemt arbeidssted hele livet. Om jeg velger å fortsette på det jeg går nå, kan jeg ta videreutdanninger i søkk og kav, og kan spesialisere meg på det jeg ønsker å jobbe med senere. Men samtidig vet jeg ikke om det er rette veien, da jeg kan havne i mange situasjoner jeg ikke vet om jeg klarer å takle (tøft yrke og mye følelser, helse og omsorg). Er så redd for å fortsette studiet, også skal jeg angre på valget senere. Men innerst inne vet jeg ikke hva som blir rett for meg. Har så mange på utsiden som presser meg til å fortsette med det studiet jeg går, fordi "det er det perfekte yrket for deg, du kler det såå godt". Kanskje jeg passer til det, men etter praksis har jeg bare hatet det yrket mer og mer! Samtidig kjenner jeg ikke noen sted at jeg ønsker å starte på nytt, betale ekstra på studielån osv Anonymous poster hash: 944bb...b8c
Følelsesvims Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Jeg tenker at det er lurest å fortsette der du går. Har du hatt mye praksis? Skal du ha samme praksis på samme sted? Jeg går også en helse-utdanning, og noen praksiser har jeg virkelig JUBLET når jeg var ferdig med, andre likte jeg kjempegodt. Noe må vi lide oss gjennom for å bli det vi vil... Se på det som at det er kjipt nå, men du kommer til å takke deg selv den dagen du har lyst til å videreutdanne deg og prøve noe nytt
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Jeg ville ha ringt til en rådgiver og forklart situasjonen. Er omtrent i samme situasjon selv, har fullført 2 år på skole, begge i forskjellige retninger, en på media og en på helse. Skal nå til neste år gå Allmen påbygg vg3 slik at jeg får flere muligheter senere Takket nei til skoleplassen i år, da jeg får barn i November Anonymous poster hash: 63b9b...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå