Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Prøvd og googlet litt men har ikke funnet noe særlig, er så nervøs for at jeg skal få morkakesvikt! Når er det mest vanlig og få det? Uke25 er jeg nå. Anonymous poster hash: d5282...1af
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Det finnes mange ulike årsaker, storparten knyttet til svangerskapsforgiftning i en eller annen form. Det er vanligst på slutten av svangerskapet. Anonymous poster hash: 2e99a...adc
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Hvorfor er du redd for akkurat dette da, er det noen grunn til at akkurat du skal oppleve det? Det er vel sånn at vi henger oss litt opp i et eller annet, jeg var livredd for at barnet skulle ha en hjertefeil som var uforenelig med liv så den skulle dø rett etter fødselen. Det er ingen historie med hjertebarn i vår familie, men en bekjent opplevde akkurat dette og da hang jeg meg litt opp i det.. Fordelen for meg var at de på ultralyd kunne se at hjertet så helt fint ut. Du har tydeligvis fått noen skrekktanker om morkakesvikt, men det er da ikke veldig ofte det skjer? Jeg har bare hørt om et tilfelle i min omgangskrets og det var 18 dager på overtid. Sjansen for morkakesvikt øker vel på overtid gjør det ikke? Du får prøve å senke skuldrene, puste med magen og slappe av, det er vel ingen grunn til at morkaken din plutselig skulle svikte? Anonymous poster hash: 29bd4...992
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Nei, har vell egentlig ikke noen spesiell grunn til at det skal skje akkurat meg, er bare redd for alt som kan gå galt med den lille i magen. Men får vell bare prøve og senke skuldrene ja og satse på alt går bra Anonymous poster hash: d5282...1af
Julie (: Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Jeg fikk morkakesvikt uten noen spesiell årsak, men det har gått helt fint. Ikke svangerskapsforgiftning. Mamma fikk det med meg også, er nok sikkert genetisk.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 Venninna mi fødte en ganske liten gutt selv om hun var gått over termin. D viste seg at 6prosent av morkaka var død, og at dette var grunnen til den lave vekten hos babyen. Eneste årsaken de kunne finne var at det kunne ha med å gjøre at blodtrykket hennes hadde svingt opp og ned voldsomt gjennom hele svangerskapet. Så kanskje d kan være en årsak... Ikke godt å si. Anonymous poster hash: b9e0f...969
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå